Ο κ. Σπίρτζης επιμένει ότι θα εκκαθαριστεί ο ΟΑΣΘ

Ο κ. Σπίρτζης επιμένει ότι θα εκκαθαριστεί ο ΟΑΣΘ

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν «βλέπει» φρένο στην επανακρατικοποίηση του ΟΑΣΘ το υπουργείο Υποδομών, παρά το γεγονός ότι η απόφαση του ΣτΕ μπλοκάρει, προς το παρόν, τη διαδικασία εκκαθάρισης του οργανισμού. Την Παρασκευή το μεσημέρι εκδόθηκε απόφαση του ΣτΕ ύστερα από αίτημα των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ για προσωρινή διαταγή διακοπής της διαδικασίας εκκαθάρισης του οργανισμού, καθώς και για την ακύρωση της τοποθέτησης νέου διοικητικού συμβουλίου. Το ΣτΕ έκανε δεκτό το αίτημα ματαίωσης της διαδικασίας εκκαθάρισης, όπως ορίζει το άρθρο 25 του σχετικού νόμου για τη διαδικασία και το τίμημα της εξαγοράς.

Διευκρινίζεται ότι το εν λόγω άρθρο προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι «κατά την πρώτη συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο αναθέτει με διεθνή διαγωνισμό σε ελεγκτική εταιρεία την αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης και τη διενέργεια των πράξεων της παραγράφου 7 του άρθρου 27. Στην αξία δεν περιλαμβάνεται αυτή που οφείλεται στον μονοπωλιακό χαρακτήρα της επιχείρησης ούτε η αξία της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΘ», κάτι το οποίο όμως στην προκειμένη περίπτωση δεν έχει συμβεί. Σημειώνεται ότι η ενεργοποίηση της εκκαθάρισης προϋποθέτει την έναρξη διαδικασίας κατά το άρθρο 25 του ίδιου νόμου που αφορά την αποτίμηση της εταιρείας. Χωρίς αυτή την ενέργεια δεν μπορεί να προχωρήσει η εταιρεία στο επόμενο βήμα, που είναι η εκκαθάρισή της. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον νόμο που προβλέπει την επανακρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, η εκκαθάριση του οργανισμού πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2019.

Παράλληλα, ο νόμος προέβλεπε την εξαγορά από το ελληνικό Δημόσιο του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (ΟΑΣΘ) ως συνόλου. Ο ΟΑΣΘ τίθεται σε εκκαθάριση εν λειτουργία (κάτι το οποίο δεν μπορεί να συμβεί υπό τις παρούσες συνθήκες μέχρι την οριστική εκδίκαση της υπόθεσης) και ορίζεται η προσωρινή συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης κατά την εκκαθάριση, για την εκτέλεση του μεταβατικού συγκοινωνιακού έργου. Η αποτίμηση του ΟΑΣΘ θα ανατεθεί με διεθνή διαγωνισμό σε ελεγκτική εταιρεία.

Πρόκειται να ιδρυθούν δύο νέοι δημόσιοι φορείς, ο ΟΣΕΘ και ο ΑΣΥΘ. Ο ΟΣΕΘ είναι ο εποπτικός φορέας, έχει τον έλεγχο, την εποπτεία, τον συντονισμό όλων των συγκοινωνιακών φορέων της περιοχής (λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και των αγοραίων ταξί). Ο ΑΣΥΘ είναι ο φορέας λειτουργίας των λεωφορείων και στη συνέχεια και του μετρό. Μέτοχος της ΑΣΥΘ είναι ο ΟΣΕΘ και μπορεί να μεταβιβάσει έως το 49% των μετοχών στους ΟΤΑ της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Στα διοικητικά συμβούλια των δύο φορέων θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του Α΄ και Β΄ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στον ΟΣΕΘ θα συμμετέχει και εκπρόσωπος των κοινωνικών φορέων της πόλης και των επιμελητηρίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή