ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απειλή για τη γερμανική οικονομία το Ντίζελγκεϊτ

REUTERS, BLOOMBERG

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί 800.000 εργαζομένους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Toν κώδωνα του κινδύνου κρούει το υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας για τις επιπτώσεις από το Ντίζελγκεϊτ στην οικονομία της χώρας. Μάλιστα, η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ εμφανίστηκε θυμωμένη λόγω του σκανδάλου, το οποίο κατέφερε καίριο πλήγμα στην αξιοπιστία των γερμανικών αυτοκινήτων. Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Βild υπογράμμισε ότι, λόγω του Ντίζελγκεϊτ, «είναι άδικο να λαμβάνουν τόσο μεγάλα μπόνους τα υψηλόβαθμα στελέχη στην αυτοκινητοβιομηχανία». Το σκάνδαλο αφορά το «έξυπνο» λογισμικό που είναι τοποθετημένο στα πετρελαιοκίνητα οχήματα της VW και άλλων εταιρειών, και δείχνει ότι το όχημα εκπέμπει λιγότερους ρύπους απ’ ό,τι στην πραγματικότητα.

Το υπουργείο Οικονομικών στη μηνιαία έκθεσή του επισήμανε πως δεν είναι δυνατόν ακόμα να υπολογιστεί η ζημία στην οικονομία. Η αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί 800.000 εργαζομένους, συνεισφέρει το ένα πέμπτο στο ΑΕΠ της Γερμανίας και έχει τις υψηλότερες εξαγωγές από όλους τους άλλους κλάδους. Το υπουργείο συγκρίνει το ρίσκο από το Ντίζελγκεϊτ με το αντίστοιχο που σχετίζεται με την έξοδο της Βρετανίας από την Ε.Ε., καθώς και με τις πολιτικές προστατευτισμού που αρχίζουν να υιοθετούνται από τις ΗΠΑ. «Η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να εκληφθεί ως νέος κίνδυνος σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, αν και ακόμα δεν μπορούμε να υπολογίσουμε ποσοτικά τις συνέπειές του», ανέφερε το υπουργείο.

Πάντως, οι εκτιμήσεις της Κεντρικής Τράπεζας της Γερμανίας είναι ευοίωνες, καθώς προβλέπει πως η οικονομία θα αναπτυχθεί το γ΄ τρίμηνο με ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με τις προβλέψεις του Ιουνίου. Σημαντικοί παράγοντες γι’ αυτήν την πορεία είναι οι δραστηριότητες της βιομηχανίας, οι εξαγωγές και οι καταναλωτικές δαπάνες. Το β΄ τρίμηνο, πάντως, η οικονομία της χώρας αναπτύχθηκε με ρυθμό 0,6%. Στις αρχές Αυγούστου η γερμανική κυβέρνηση είχε επαφές με τους εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, για να δεσμευθούν ώστε να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων στα πετρελαιοκίνητα οχήματά τους.

Συμφωνήθηκε η αναβάθμιση του λογισμικού σε 5,3 εκατ. αυτοκίνητα. «Εμείς ως κυβέρνηση πρέπει να βρούμε λύση για να μην οδηγηθούμε στην απαγόρευση χρήσης πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε πόλεις ιδιαίτερα βεβαρημένες από τη ρύπανση», δήλωσε η Γερμανίδα καγκελάριος στη συνέντευξή της. Επιπλέον, προσκάλεσε τις εταιρείες σε ευρεία σύσκεψη στις 4 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της οποίας θα ζητηθούν τρόποι να αποκατασταθεί το κύρος του κλάδου. «Η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε πολύ μεγάλα λάθη και πιθανώς τα στελέχη της να έχουν και ποινικές ευθύνες. Υπήρξαν “παραθυράκια” και τα εκμεταλλεύθηκαν», προσέθεσε, τέλος, η Αγκελα Μέρκελ. «Η εμπιστοσύνη στα γερμανικά αυτοκίνητα χάθηκε και για να επανέλθει, απαιτείται σκληρή δουλειά».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ