ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην Total πέρασε η Maersk Oil έναντι 7,45 δισ. δολ.

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Με βάση τους όρους της συμφωνίας, η A.P. Moller Maersk θα λάβει 4,95 δισ. δολάρια σε μετοχές της Total και η γαλλική εταιρεία θα αναλάβει χρέη ύψους 2,5 δισ. δολαρίων της Maersk Oil.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η σταδιακή ανάκαμψη τόσο της πετρελαϊκής όσο και της ναυτιλιακής βιομηχανίας παράγει εκ νέου συμφωνίες δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων. Καθώς οι τιμές πετρελαίου έχουν απομακρυνθεί από τα χαμηλά τους, όπως και οι ναυλαγορές, οι μεγάλοι όμιλοι του κλάδου εστιάζουν στις βασικές τους δραστηριότητες, ενώ ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια επιστρέφουν μαζικά. Χθες ανακοινώθηκε ότι η γαλλική πετρελαϊκή Total εξαγοράζει την εταιρεία Maersk Oil έναντι 7,45 δισ. δολαρίων από τη δανέζικη Maersk, τη μεγαλύτερη λειτουργό τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς. Παράλληλα έγινε γνωστό ότι η αμερικανική διαχειρίστρια κεφαλαίων BlackRock εξετάζει την επένδυση 880 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hyundai Merchant Marine (ΗΜΜ), που επίσης εκτελεί τακτικά δρομολόγια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η οποία κινδύνεψε πέρυσι να χρεοκοπήσει.

Η Total αποκτά αποδεδειγμένα και πιθανά αποθέματα αργού της τάξεως του ενός δισ. βαρελιών ή 160.000 βαρέλια ημερησίας παραγωγής στη μεγαλύτερη συμφωνία πετρελαϊκής από το 2014, οπότε και οι τιμές του αργού κατέρρευσαν «παγώνοντας» την ανάπτυξη του κλάδου παγκοσμίως. Η Total εκτιμά ότι η εξαγορά θα αποφέρει συνέργειες υψηλότερες από 400 εκατ. δολάρια ετησίως. Η Maersk απεκδύεται μια περιφερειακή της δραστηριότητα, προκειμένου να εστιάσει στη διαφαινόμενη ανάκαμψη του κλάδου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, καθίσταται εκ των μεγαλύτερων μετόχων της γαλλικής πετρελαϊκής. Με βάση τους όρους της συμφωνίας, η A.P. Moller Maersk θα λάβει 4,95 δισ. δολάρια σε μετοχές της Total και η γαλλική εταιρεία θα αναλάβει χρέη 2,5 δισ. δολαρίων της Maersk Oil.

Την ίδια ώρα, η BlackRock σχεδιάζει επένδυση 880 εκατ. δολαρίων στη Hyundai Merchant Marine. Η νοτιοκορεατική ναυτιλιακή έχει στόλο με πλοία ξηρού φορτίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια συνολικής αξίας 789,9 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τη VesselsValue, και μεγαλύτερος μέτοχός της είναι η Korea Development Bank, η οποία το 2016 τη διέσωσε από τη χρεοκοπία, διοχετεύοντας στον ισολογισμό της 1,3 δισ. δολάρια περίπου. Η BlackRock εμφανίζεται να αυξάνει συστηματικά τις θέσεις της στη ναυτιλία, καθώς έχει επίσης, μεταξύ άλλων, τοποθετηθεί σε ναυτιλιακές, ναυπηγεία και ναυλομεσιτικές όπως οι Gener8, DHT Holdings, Hyundai Heavy Industries και Clarksons.

Τόσο η κίνηση της Total όσο και τα σχέδια της BlackRock ερμηνεύτηκαν από αγορές και αναλυτές ως ενδείξεις πως ενεργειακές και ναυτιλιακές ενδέχεται να εισέρχονται σε έναν «ενάρετο» κύκλο έπειτα από ένα παρατεταμένο σπιράλ ζημιών και απαξίωσης των περιουσιακών τους στοιχείων. Από τα τέλη του 2016 έως σήμερα έχει υλοποιηθεί σειρά εξαγορών στον ενεργειακό κλάδο. Η BP εξαγόρασε αποθέματα στη Δυτική Αφρική, στο Αμπου Ντάμπι και στο Αζερμπαϊτζάν.

Η Total και η νορβηγική Statoil έχουν επίσης αποκτήσει νέα κοιτάσματα στη Βραζιλία, ενώ η ExxonMobil στην Παπούα Νέα Γουινέα, για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για φυσικό αέριο. Η εξαγορά της Maersk Oil από την Total έρχεται λίγες μόνον εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της γαλλικής πολυεθνικής πως θα επενδύσει 3,5 δισ. δολάρια σε υπεράκτιο πετρελαϊκό καταριανό κοίτασμα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ