Mπορεί η Ιρλανδία να συναγωνίζεται άλλες πρωτεύουσες της Ευρώπης για να διαδεχθεί το Σίτι του Λονδίνου στη μετά Brexit περίοδο, αλλά είναι μακράν ο προτιμότερος προορισμός για τις εταιρείες ειδικού σκοπού (Special Purpose Vehicles, SΡV), όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ).
Το ενεργητικό των SPVs που εδρεύουν στο Δουβλίνο ανέρχεται σε 391 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας το μέγεθος της ιρλανδικής οικονομίας και υπερβαίνοντας τον αντίστοιχο κλάδο της Ιταλίας.
Αυτές οι εταιρείες δημιουργούνται για να δανειστούν ή να επενδύσουν για την υλοποίηση συγκεκριμένων σχεδίων. Λειτουργούν σαν επενδυτικό όχημα από εταιρείες ακινήτων των ΗΠΑ, εταιρείες μίσθωσης αεροσκαφών, ευρωπαϊκές τράπεζες και ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους.
Στην Ιρλανδία μπορούν να μειώσουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις τους, αξιοποιώντας φοροαπαλλαγές από τον αναβαλλόμενο φόρο. Στην Ιρλανδία βρίσκεται, ουσιαστικά, το ένα πέμπτο των SPVs στην Ευρωζώνη, προκαλώντας αντιδράσεις από τον πολιτικό κόσμο της Ιρλανδίας που φοβάται για τις επιπτώσεις στο κύρος του εγχώριου χρηματοπιστωτικού κλάδου.
Πριν από την κρίση του 2007-2009, η οποία οδήγησε στην κρατικοποίηση των ισχυρότερων τραπεζών της Ιρλανδίας, ήταν αρκετές οι εταιρείες που φιλοξενούνταν στο Δουβλίνο, εντείνοντας τις αλυσιδωτές αντιδράσεις στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας. «Η Ιρλανδία έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ ελκυστικό φορολογικό προφίλ γι’ αυτές τις εταιρείες», σχολιάζει ο Κονσταντίν Γκέργκιεφ, καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο Ινστιτούτο Διεθνών Σπουδών Middlebury της Καλιφόρνιας.