ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα ανοικτά μέτωπα της κρουαζιέρας ενόψει της νέας περιόδου

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την ανάπτυξη πολλών προορισμών κρουαζιέρας στην Ελλάδα και την καλλιέργεια των απαιτούμενων προϋποθέσεων για την επιστροφή των ελληνόκτητων κρουαζιερόπλοιων στο εθνικό νηολόγιο αναμένεται να θέσει επί τάπητος στις προσεχείς συνεδριάσεις της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την Κρουαζιέρα (ΕΣΕΚ) η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).

Ηδη, η Eνωση έχει καταγράψει όλα τα θέματα που απασχολούν τις διαχειρίστριες εταιρείες των κρουαζιερόπλοιων που δραστηριοποιούνται στα ελληνικά λιμάνια, όπως επίσης και τα τουριστικά γραφεία, προκειμένου στην προσεχή συνεδρίαση της ΕΣΕΚ τον επόμενο μήνα να υπάρξει ενημέρωση για τα αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών των αρμόδιων υπηρεσιών.

Πάντως, τα ζητήματα συνεχώς αυξάνονται. Ετσι, έχει προκριθεί ο επιμερισμός των απαιτούμενων δράσεων σε δύο φάσεις, με την πρώτη εξ αυτών να αφορά κινήσεις που δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, πλην όμως επιλύουν σημαντικά θέματα για τον κλάδο, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα έναντι άλλων προορισμών. Στη δεύτερη φάση των δράσεων, περιλαμβάνονται σοβαρές παρεμβάσεις που απαιτούν σχεδιασμό, εξασφάλιση πιστώσεων και εκτέλεση έργων, προκειμένου να οδηγηθούν στον δρόμο της υλοποίησης.

Από την τελευταία σύγκληση της ΕΣΕΚ και μέχρι σήμερα, η ΕΕΚΦΝ έχει προβεί σε σειρά συναντήσεων με παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που ασκούν εποπτεία στα λιμάνια, με οργανισμούς λιμένων, όπου αποφασίστηκαν ρυθμίσεις σε θέματα λειτουργικά που έχουν σχέση με τους ελέγχους των πιστοποιητικών ασφαλείας των πλοίων, το Port State Control, καθώς και των ταξιδιωτικών εγγράφων των εκατομμυρίων επιβατών και αλλοδαπών πληρωμάτων των πλοίων. Επίσης υπήρξαν, στο διάστημα αυτό, συναντήσεις με υπηρεσίες του ΥΝΝΠ και άλλων υπουργείων, για τρέχοντα θέματα ποικίλης μορφής, σε πνεύμα κατανόησης και συνεργασίας.

Υπενθυμίζεται ότι, εκτός απροόπτου, ο κλάδος της κρουαζιέρας αναμένεται να καταγράψει απώλειες αφίξεων της τάξεως του 20% φέτος. Αιτία είναι το γεγονός ότι αρκετές εταιρείες έχουν δρομολογήσει τα πλοία τους σε άλλους προορισμούς εκτός της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, λόγω των ζητημάτων ασφάλειας που έπληξαν αρκετές χώρες, πρωταρχικώς όμως τη γειτονική Τουρκία. Ως εκ τούτου, επηρεάστηκε αρνητικά και η κίνηση κρουαζιερόπλοιων και στα ελληνικά λιμάνια, τάση η οποία αναμένεται να διατηρηθεί αμετάβλητη και κατά τη διάρκεια του 2018, όπως έχει ήδη διαφανεί από τη μέχρι σήμερα πορεία του σχεδιασμού των μελλοντικών δρομολογίων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ