ΚΟΣΜΟΣ

Ρωσικό τάνκερ διέσχισε τον βόρειο δρόμο

Το μήκους τριακοσίων μέτρων πλοίο διαθέτει τη σχετική θωράκιση ώστε να πλέει μέσω πάγου πάχους 2,1 μέτρων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Eνα εμπορικό ρωσικό τάνκερ LNG κατάφερε να διασχίσει τον βόρειο δρόμο από την Ευρώπη στην Ασία, χωρίς την προστασία παγοθραυστικού για πρώτη φορά στην ιστορία της ναυσιπλοΐας. Το σκάφος, το οποίο διαθέτει τη σχετική θωράκιση, ολοκλήρωσε τον διάπλου μέσα σε εξίμισι ημέρες, ένα νέο ρεκόρ όπως ανακοίνωσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία. Το μήκους τριακοσίων μέτρων πλοίο της Sovcomflot, που ονομάζεται «Κριστόφ ντε Μαρζερί», μετέφερε αέριο από τη Νορβηγία στη Νότια Κορέα. Πρόκειται για το πρώτο σκάφος του είδους που έχει παγοθραυστικές ικανότητες. Διαθέτει ενισχυμένο σκαρί και είναι το μεγαλύτερο εμπορικό πλοίο με πιστοποίηση Arc7, που σημαίνει ότι έχει ικανότητα πλεύσης σε πάγο με πάχος 2,1 μέτρα. Στη διάρκεια του τελευταίου ταξιδιού του κατέγραψε ταχύτητες που έφτασαν τους 14 κόμβους διά μέσου πάγου, που σε κάποια σημεία είχε πάχος ενός μέτρου.

Κατά το παρθενικό του ταξίδι, στις αρχές του χρόνου, το «Κριστόφ ντε Μαρζερί» έδεσε στον ρωσικό λιμένα της Σαμπέτα. Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν συνεχάρη το πλήρωμα και τους αξιωματούχος της εταιρείας ενέργειας που είχαν συγκεντρωθεί στη γέφυρα, λέγοντάς τους ότι «πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο βήμα στο άνοιγμα του Αρκτικού Κύκλου». Οι Ρώσοι πλοιοκτήτες της Sovcomflot θα χρησιμοποιήσουν το σκάφος προκειμένου να εξάγουν αέριο από τη χερσόνησο Γιαμάλ στις ασιατικές αγορές. Στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει στόλο δεκαπέντε τέτοιων σκαφών, που θα μεταφέρουν αέριο από τα παγωμένα κοιτάσματα καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.

«Παλιότερα, το μόνο ανοικτό παράθυρο για τη ναυσιπλοΐα ήταν αυτό του καλοκαιριού έως το φθινόπωρο, αλλά με αυτό το πλοίο θα μπορούμε να κινούμαστε από τη Σαμπέτα, που είναι το ενεργειακό λιμάνι στη Γιαμάλ, ολόκληρο τον χρόνο και ανατολικά από τον Ιούλιο μέχρι τον Δεκέμβριο», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας, Μπιλ Σπιρς. «Προηγουμένως, ο θαλάσσιος δρόμος ήταν ανοικτός μόνο τέσσερις μήνες, και κατά συνέπεια αυτή είναι μία σημαντική εξέλιξη».

Το 2016 έγιναν μόλις 19 μεταφορές από τον βόρειο θαλάσσιο δρόμο, από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Τα υψηλά ασφάλιστρα και οι υπέρογκες αμοιβές για τα ρωσικά παγοθραυστικά αποτρέπουν πολλούς πλοιοκτήτες από το να αναζητήσουν τέτοιες λύσεις και από το να κατευθύνουν τα πλοία τους από τον επικίνδυνο βόρειο δρόμο της ναυσιπλοΐας. Ωστόσο τα οικονομικά οφέλη είναι μεγάλα. Το «Κριστόφ ντε Μαρζερί» ολοκλήρωσε το ταξίδι του σε μόλις 19 ημέρες, το οποίο ήταν κατά 30% ταχύτερο από το να πήγαινε από τη διώρυγα του Σουέζ. Γενικότερα, οι θαλάσσιοι πάγοι λιγοστεύουν, ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής που συντελείται στις ημέρες μας. Οι Ρώσοι πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι οι πάγοι θα εξακολουθήσουν να ελαττώνονται και στο μέλλον. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι οι περιβαλλοντολόγοι ανησυχούν πως η αύξηση του αριθμού των πλοίων που θα διέρχονται από τον βόρειο δρόμο μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες.

Οι φόβοι τους δεν αφορούν μόνο την πιθανότητα δυστυχήματος ή δημιουργίας πετρελαιοκηλίδας, αλλά και το ενδεχόμενο τα πλοία αυτά να κινούνται με νοθευμένα καύσιμα. Ο μαύρος άνθρακας που παράγεται μπορεί να προκαλέσει ζημιά στους πάγους και στο χιόνι στην περιοχή επιταχύνοντας την τήξη του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ