ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κάμψη πωλήσεων 3,7% στις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις συσκευές που είναι απολύτως απαραίτητες για ένα νοικοκυριό περιορίζονται οι Ελληνες καταναλωτές, μειώνοντας συνεχώς τις δαπάνες σε ηλεκτρονικά προϊόντα που θεωρούνται περιττές πολυτέλειες, όπως είναι για παράδειγμα τα tablets ή οι τηλεοράσεις τελευταίας τεχνολογίας. Συχνά, δε, προχωρούν σε αντικατάσταση συσκευών με νέες, που καταναλώνουν λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια. To συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του GfK TEMAX για τις πωλήσεις των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2017.

Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2017 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 843 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 3,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Η μεγαλύτερη μείωση, 11,2%, καταγράφεται στην κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής, καθώς, όπως σημειώνει η εταιρεία ερευνών αγοράς GfK, οι πωλήσεις tablets συνέχισαν να καταγράφουν σημαντική πτώση. Οι πωλήσεις της εν λόγω κατηγορίας διαμορφώθηκαν συνολικά στο εξάμηνο σε 137 εκατ. ευρώ, με το δεύτερο τρίμηνο να είναι το χειρότερο.

Η δεύτερη μεγαλύτερη μείωση, 5,8%, καταγράφεται στις πωλήσεις της κατηγορίας «ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά», καθώς συνεχίζουν να υποχωρούν οι πωλήσεις των DVD-players, των Mp3 και των συσκευών πλοήγησης αυτοκινήτου. Η κάμψη αυτή οφείλεται στην αποκαλούμενη σύγκλιση τεχνολογιών, δηλαδή στο γεγονός ότι οι παραπάνω λειτουργίες μπορούν να γίνονται από μία μόνο συσκευή, όπως είναι για παράδειγμα τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (smartphones). Πιέσεις στην κατηγορία ασκεί και η μείωση στις πωλήσεις τηλεοράσεων, οι οποίες πέρυσι ήταν ιδιαιτέρως ενισχυμένες λόγω της πραγματοποίησης του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου (EURO 2016).

Μείωση 5,3% παρουσιάζουν στο α΄ εξάμηνο του 2017 και οι πωλήσεις στην κατηγορία «τηλεπικοινωνίες», λόγω της μείωσης των πωλήσεων κατά το α΄ τρίμηνο του έτους των κινητών τηλεφώνων και της μείωσης των πωλήσεων στα σταθερά τηλέφωνα στο β΄ τρίμηνο. Η κατηγορία αυτή είναι η μεγαλύτερη από πλευράς τζίρου, ο οποίος έφθασε τα 265 εκατ. ευρώ στο α΄ εξάμηνο του 20017.

Στον αντίποδα βρίσκονται οι μεγάλες οικιακές συσκευές, με τις πωλήσεις τους να καταγράφουν αύξηση 3,6% στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα πλυντήρια πιάτων, λόγω εκτεταμένων προσφορών, και μεγαλύτερα πλυντήρια ρούχων, καθώς έτσι καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα. Αύξηση 1,6% σημείωσε η κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών συσκευών, λόγω της ενίσχυσης πωλήσεων στις φριτέζες για τις οποίες απαιτείται λιγότερο λάδι και για τις ηλεκτρικές σκούπες που δεν χρειάζονται σακούλα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ