ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Ντίζελγκεϊτ στην προεκλογική κόντρα της Γερμανίας

Η κ. Μέρκελ δεν έχει σχέδιο για να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο των ρύπων, υποστηρίζει ο κ. Σουλτς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ανεβαίνουν οι τόνοι ενόψει των γερμανικών εκλογών τον Σεπτέμβριο, με τον υποψήφιο των Σοσιαλδημοκρατών Μάρτιν Σουλτς να κατηγορεί την υποψήφια των Χριστιανοδημοκρατών και καγκελάριο Αγκελα Μέρκελ για ολιγωρία όσον αφορά την αντιμετώπιση του Ντίζελγκεϊτ.

Σε ανάλογο μήκος κύματος, η Μπάρμπαρα Χέντρικς, υπουργός Περιβάλλοντος και μέλος των Σοσιαλδημοκρατών, απηύθυνε έκκληση στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μη σταματήσουν να αναβαθμίζουν το λογισμικό των ντιζελοκίνητων μοντέλων τους επειδή κοστίζει πολύ.

Το Ντίζελγκεϊτ έχει αναδειχθεί σε μείζον πολιτικό ζήτημα, με τον κ. Σουλτς να υποστηρίζει ότι η κ. Μέρκελ δεν έχει «κανένα σχέδιο» για να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο. Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας καλύπτει πάνω από το ήμισυ του εμπορικού πλεονάσματος της γερμανικής οικονομίας.

Η κ. Χέντρικς έχει κατ’ επανάληψη επισημάνει ότι είναι προς το συμφέρον του κλάδου να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του σε όλον τον κόσμο, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Ομως, έρευνα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, FAS) θέτει υπό αμφισβήτηση το επιχείρημα της υπουργού, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι μία ακόμη αναβάθμιση των επίμαχων λογισμικών στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα δεν θα μειώσει τη συγκέντρωση διοξειδίου του αζώτου στην ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων. Τονίζει, επίσης, ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειάζονταν 3,7 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των λογισμικών σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.

Η κ. Χέντρικς έχει, επίσης, απαιτήσει βελτιώσεις όχι μόνον στο λογισμικό αλλά και στο μηχανολογικό σκέλος των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων, αναφέρει η Deutsche Welle.

Εν τούτοις, το Βερολίνο συμφώνησε στις αρχές Αυγούστου με τις Volkswagen, Daimler και BMW ότι οι εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίες θα ανακαλέσουν περισσότερα από 5 εκατ. νέα μοντέλα με κινητήρες ντίζελ για να αναβαθμίσουν το λογισμικό τους, με στόχο να μειωθούν από 25% έως 30% οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου στις πόλεις της Γερμανίας. Για να αποφύγουν βαρύτερες συνέπειες, Volkswagen, BMW και Daimler θα προσφέρουν, επίσης, εκπτώσεις σε παλαιότερα οχήματα με κινητήρες ντίζελ. Από τη Volkswagen έχουν ανακληθεί τα μισά μοντέλα. Οι Daimler και BMW έχουν ανακαλέσει 900.00 και 300.000 οχήματα, αντίστοιχα.

Η υπουργός Περιβάλλοντος θεωρεί ότι αυτά τα μέτρα είναι ανεπαρκή και αναμένει δεύτερο συνέδριο το φθινόπωρο για να εφαρμοστούν αυστηρότερα κριτήρια. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν τω μεταξύ, διερευνά καταγγελίες για το ενδεχόμενο δημιουργίας καρτέλ από τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, με μια συντονισμένη προσπάθεια να παρουσιάζουν τα «πειραγμένα λογισμικά» τους λιγότερους ρύπους στους ελέγχους από τις Αρχές.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ