Εμμεση αξιολόγηση των καθηγητών

Εμμεση αξιολόγηση των καθηγητών

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εμμεση αξιολόγηση των καθηγητών επιχειρεί να καθιερώσει το υπουργείο Παιδείας μέσω του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή, ο σχεδιασμός επί χάρτου συνεχίζεται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα ερωτήματα και θολά σημεία. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η θέσπιση βάσεων εισαγωγής ανά σχολή, ενώ χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε ότι οι εξετάσεις Ιανουαρίου θα είναι προαιρετικές.

Ειδικότερα, ο κ. Γαβρόγλου χθες σε συνέντευξή του (Real Fm) αναφερόμενος στις εξετάσεις που θα δίνουν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τετραμήνου (με βάση το σχέδιο για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ), δήλωσε πως «το διαγώνισμα του Ιανουαρίου θα είναι ένας τρόπος να δούμε αν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι αποτελεσματικοί. Διότι κι αυτοί οι άνθρωποι καμιά φορά δεν είναι τόσο αποτελεσματικοί». Παρότι δεν διευκρίνισε πώς θα συμβεί αυτό, εννοείται πως οι καθηγητές θα κρίνονται και από τον ρυθμό ολοκλήρωσης της ύλης, αλλά και από τις επιδόσεις των μαθητών τους. Αλλωστε, στο προτεινόμενο σύστημα η Γ΄ Λυκείου αποκτά έντονα χαρακτηριστικά προπαρασκευαστικής τάξης για τις εξετάσεις για τα ΑΕΙ. Ουσιαστικά, το διαγώνισμα του Ιανουαρίου θα λειτουργήσει ως ένα είδος εξετάσεων με επιλογή θεμάτων από Τράπεζα Θεμάτων, σύστημα που καθιερώθηκε επί Αννας Διαμαντοπούλου.

Βεβαίως, για να συμβεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρέπει όλοι οι μαθητές να συμμετάσχουν στις εξετάσεις του Ιανουαρίου. Γεγονός αμφίβολο, αφού χθες ο κ. Γαβρόγλου, επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα της «Κ» (29/8), στο ερώτημα αν η συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις Ιανουαρίου θα είναι υποχρεωτική ή μπορεί να είναι και προαιρετική, απάντησε: «Εγώ θα έλεγα να το πάρουν όλοι οι μαθητές. Αν τώρα κάποιοι μαθητές πουν, “εγώ δεν το θέλω και θέλω να πάω κατευθείαν τον Ιούνιο”, θεωρώ ότι θα έχουν το δικαίωμα να το κάνουν. Αλλά να με θυμηθείτε και καταλαβαίνετε πώς το λέω αυτό, ότι παιδαγωγικά θα το αγκαλιάσουν όλοι». Ενώ η πρόταση του υπουργείου αναφέρει ότι ο μαθητής της Γ΄ Λυκείου θα κρατά τον βαθμό στις εξετάσεις του Ιανουαρίου μόνον εάν είναι καλύτερος από εκείνον του Ιουνίου (με τον οποίο θα συμψηφίζεται για τον τελικό βαθμό), ο κ. Γαβρόγλου λέει ότι οι μαθητές μπορούν να μη συμμετάσχουν καν στις εξετάσεις, ανοίγοντας δρόμο προς κατάργηση των «ενδιάμεσων» εξετάσεων.

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι εξετάζεται η καθιέρωση βάσεων ανά σχολή, αντί του ορισμού συγκεκριμένου αριθμού εισακτέων, δηλαδή κάθε σχολή θα ορίζει μία βάση και όσοι την περνούν θα εισάγονται σε αυτήν ανεξαρτήτως αριθμού. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας, που μίλησαν χθες στην «Κ», η πρόβλεψη περί ορισμού βάσης ανά σχολή δεν θα αφορά τις υψηλόβαθμες σχολές, αλλά εκείνες μεσαίας ζήτησης, οι οποίες θα μπορούν να δεχθούν επιπλέον εισακτέους. Για παράδειγμα, στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις υπήρξαν υποψήφιοι οι οποίοι δεν δήλωσαν κάποια σχολή χαμηλής ζήτησης. Το μέτρο, ωστόσο, αναμένεται να πιέσει τα χαμηλόβαθμα ΤΕΙ, αφού ενδεικτικά φέτος περίπου 12.000 υποψήφιοι εισήχθησαν με βαθμό κάτω από τη βάση.

Στη Σύνοδο Πρυτάνεων

Από την άλλη, το μέτρο το οποίο υλοποιεί την παλαιότερη εξαγγελία του κ. Γαβρόγλου περί εισαγωγής σε σχολή και όχι σε τμήμα όπως τώρα, αναμένεται να τεθεί από τον υπουργό στη Σύνοδο των Πρυτάνεων που θα πραγματοποιηθεί στα Καλάβρυτα στις 8 Σεπτεμβρίου. Εκεί θα συζητηθούν, επίσης, τρόποι αναβάθμισης των προπτυχιακών σπουδών, καθώς και οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα ΑΕΙ οι οποίες θα «κουμπώσουν» με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή