ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τέσσερα σενάρια για την επόμενη ημέρα στην Hellenic Seaways

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Προς την κορύφωσή της οδηγείται η επιχειρηματική κόντρα για την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways. Ο επικεφαλής των Μινωικών Γραμμών προχώρησε σε καταγγελίες για αθέμιτο ανταγωνισμό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε ολοένα και πιο σκληρή επιχειρηματική κόντρα εξελίσσεται η υπόθεση της απόκτησης του έλεγχου της Hellenic Seaways (HSW). Μετά τις δηλώσεις του Εμανουέλε Γκριμάλντι, μεγαλομετόχου της ακτοπλοϊκής (48,53%) και κυρίαρχου μετόχου των Μινωικών Γραμμών (95%), πως θα προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG Comp), ισχυριζόμενος πως η εξαγορά του 50,3% της HSW, που ελέγχουν η Τράπεζα Πειραιώς και μικρομέτοχοι, από την Attica Group υπονομεύει τον υγιή ανταγωνισμό, τέσσερα σενάρια αναδύονται:

1. Είτε απλώς θα ναυαγήσει η συμφωνία Attica - Πειραιώς.

2. Είτε θα διεκδικήσει το 50,3% για τον ίδιο.

3. Είτε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι θα πουλήσει στην Attica το ποσοστό που έχει στην Hellenic Seaways, εφόσον λάβει το κατάλληλο κατά την κρίση του τίμημα.

4. Είτε θα διεκδικήσει, έπειτα και από ενδεχόμενη σχετική ετυμηγορία της Επιτροπής Ανταγωνισμού, να λάβει ως αντάλλαγμα για το ποσοστό του τμήμα της Hellenic Seaways (γραμμές και πλοία) που θα αποσχιστεί.

Με δεδομένο ότι μοιάζει δύσκολο στην παρούσα φάση να «προχωρήσουν» τα δύο πρώτα σενάρια, πιθανότερο μοιάζει το τρίτο και μετά το τέταρτο, αναφέρουν νομικοί και ναυτιλιακοί κύκλοι. Η HSW και η Attica αυτήν τη στιγμή ανταγωνίζονται στο Αιγαίο και κατέχουν αμφότερες πολύ μεγάλα μερίδια. Στον Αργοσαρωνικό κυριαρχεί μεν η HSW, αλλά αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από συμβατικά πλοία. Με δεδομένο ότι οι Μινωικές Γραμμές δεν έχουν παρουσία πλέον στο Αιγαίο, παρά μόνον στις γραμμές Πειραιά - Κρήτης, είναι φυσικό να διεκδικήσουν ζωτικό χώρο βορειότερα. Στα επιχειρήματα που θα καταθέσει ο όμιλος Γκριμάλντι στην DG Comp θα περιλαμβάνεται, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, και ο ισχυρισμός ότι η Τράπεζα Πειραιώς έχει δεσπόζουσα θέση στην ελληνική ακτοπλοΐα, αφού ελέγχει και τη μητρική της Attica, την Marfin Investment Group, και έχει συμμετοχή και χορηγήσεις στην ΑΝΕΚ, που λειτουργεί κοινοπρακτικά με την Attica στις γραμμές της Κρήτης.

Προ ενός έτους ο ίδιος ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, ερωτηθείς τότε από την «Κ» αν θα τον ενδιέφεραν και άλλες εταιρείες στην Ελλάδα έκτος από την HSW, είχε δηλώσει πως είναι «αγοραστής εταιρειών στην κατάλληλη τιμή, αλλά και πωλητής». Αν συνεκτιμηθεί αυτό μαζί με την τελευταία του κίνηση να καταγγείλει τον ανταγωνισμό του στην DG Comp, γίνεται προφανές πως για να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό της HSW θα πρέπει με κάποιον τρόπο να ικανοποιηθούν οι επιδιώξεις του ή να... παραιτηθεί αρκούμενος στο ποσοστό του, χωρίς να έχει το μάνατζμεντ της HSW. Οσοι γνωρίζουν όμως τον Ιταλό ξέρουν ότι το τελευταίο δεν πρόκειται να συμβεί. Εξάλλου, το μέλλον της άλλης του ελληνικής ακτοπλοϊκής, των Μινωικών Γραμμών, συνδέεται με τη δυνατότητα επέκτασής τους στο Κεντρικό και Βόρειο Αιγαίο. Επομένως, το θρίλερ για τον έλεγχο της HSW έχει ακόμα πολλά επεισόδια και, όπως φαίνεται, τα επόμενα θα διαδραματιστούν σε ευρωπαϊκό σκηνικό.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ