ΚΟΣΜΟΣ

Με απειλές η κατασκευή ποδηλατόδρομων στο Παρίσι

REUTERS, A.P.

Το Παρίσι περνάει από τις απλές διαγραμμίσεις του οδοστρώματος σε προστατευμένους ποδηλατόδρομους πλάτους 3 ή 4 μέτρων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γαλλία

ΠΑΡΙΣI. Αποφασισμένη να βρεθεί «στη σωστή πλευρά της Ιστορίας», δήλωσε η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό, επιμένοντας στην κατασκευή ποδηλατοδρόμων σε κεντρικούς άξονες της γαλλικής πρωτεύουσας. Η επιστροφή από τις θερινές διακοπές επεφύλαξε εκπλήξεις στους κατοίκους του Παρισιού, που διαπίστωσαν ότι η οδός Ζορζ Πομπιντού, στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα, διαθέτει πλέον μόνο μία λωρίδα κίνησης αυτοκινήτων και μία λωρίδα κίνησης ποδηλάτων. Εργοτάξια έχουν εμφανιστεί σε σημαντικές οδικές αρτηρίες, όπως η Ρι ντε Ριβολί, η λεωφόρος Ρούσβελτ, η λεωφόρος Γκραντ Αρμέ και το Μπουλβάρ Βολτέρ, που θα αποκτήσουν ποδηλατοδρόμους πλάτους 3 ή 4 μέτρων, μονής ή διπλής κίνησης, έως τις αρχές του 2018.

«Τα λόμπι του αυτοκινήτου και τα λόμπι του ντίζελ ήρθαν και με απείλησαν μέσα στο γραφείο μου», δήλωσε η Αν Ινταλγκό στην εκπομπή FranceInfo. «Μου είπαν “αν δεν σταματήσετε την πολιτική καταπολέμησης της ρύπανσης, θα σας πολεμήσουμε στις εκλογές”».

«Δεν θα λυγίσω, προτιμώ να βρεθώ στη σωστή πλευρά της Ιστορίας», προσέθεσε η δήμαρχος. Η κ. Ινταλγκό αναγνωρίζει ότι η πολιτική της «δεν είναι ομόφωνα αποδεκτή», κομψή διατύπωση για τις αντιδράσεις που έχει εισπράξει από τις τάξεις του συντηρητικού κόμματος, από οδηγούς αυτοκινήτων που ανησυχούν για τα μποτιλιαρίσματα, ακόμη και από τον αστυνομικό διευθυντή Μισέλ Ντελπουές, που φοβάται ότι ο ποδηλατόδρομος στη Ρι ντε Ριβολί κινδυνεύει να καθυστερήσει την κίνηση αστυνομικών οχημάτων σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.

Η δήμαρχος Ινταλγκό και ο υπεύθυνος του δήμου για τη βιώσιμη μετακίνηση Κριστόφ Νατζοφσκί παρουσιάζουν κυκλοφοριακές μελέτες σύμφωνα με τις οποίες η αφαίρεση μιας λωρίδας κυκλοφορίας από τα αυτοκίνητα δεν προκαλεί μποτιλιαρίσματα, γιατί, όταν τα πράγματα δυσκολέψουν, οι οδηγοί βρίσκουν εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης. Το Παρίσι αντιμετωπίζει πολύ σημαντικό πρόβλημα ρύπανσης, εν μέρει εξαιτίας της μεγάλης διάδοσης ντιζελοκίνητων οχημάτων, τα οποία ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από όσο ισχυρίζονται, ψευδώς, οι κατασκευαστές τους. Ενόσω το σκάνδαλο αυτό παίρνει την οδό της δικαιοσύνης, οι περιορισμοί στην κίνηση ντιζελοκίνητων και ευρύτερα οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αναδεικνύονται σε προτεραιότητα δημάρχων όπως η Αν Ινταλγκό. «Η ρύπανση σκοτώνει. Σκοτώνει και το ξέρουμε», λέει.

Στο πρόγραμμα της Γαλλίδας δημάρχου περιλαμβάνεται η αναμόρφωση κυκλικών κόμβων του Παρισιού, ώστε να μετατραπούν από εφιάλτη των ποδηλατών σε ασφαλή και εύχρηστα τμήματα του δικτύου ποδηλατοδρόμων. Οι επικριτές της, πάντως, σημειώνουν ότι η δήμαρχος σκοπεύει να αυξήσει κατά 35% το κόστος χρήσης των κοινόχρηστων ποδηλάτων Velib, περιορίζοντας έτσι την ποδηλατική μετακίνηση. Επίσης σημειώνουν ότι έως τώρα, δυόμισι χρόνια μετά την έναρξη της θητείας της, δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία ούτε το 5% των ποδηλατοδρόμων που υποσχέθηκε μέσα από το Plan Velo, το φιλόδοξο σχέδιο διάδοσης του ποδηλάτου που είχε εξαγγείλει προεκλογικά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ