ΑΤΖΕΝΤΑ

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
ΑΤΖΕΝΤΑ-1

Φωτογραφία: Λονδίνο: © Victoria and Albert Museum, London

Λονδίνο

Kόντρα πλακέ, το υλικό της νέας εποχής (Έως 12/11/2017)

To κόντρα πλακέ άρχισε να χρησιμοποιείται στη Βρετανία από τα μέσα του 18ου αιώνα, ωστόσο η φήμη που το συνόδευε ως φτηνό ή κακής ποιότητας υλικό περιόρισε τη ζήτησή του για τουλάχιστον 150 χρόνια, με αποτέλεσμα να το συναντάμε μόνο «κρυμμένο» κάτω από άλλα υλικά. Η έκθεση «Plywood: Material of the Modern World» στο Victoria & Albert Museum καταγράφει το ενδιαφέρον των σχεδιαστών από τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα για τις προοπτικές του ελαφρού και εύχρηστου καπλαμά, διερευνά τις πολλαπλές εφαρμογές του σε τομείς όπως η τεχνολογία και η αρχιτεκτονική και αναδεικνύει τη συμβολή του στο σύγχρονο design. Από αυτοκίνητα και αεροπλάνα μέχρι έπιπλα, σανίδες του surf και αρχιτεκτονικά στοιχεία, το υποτιμημένο υλικό πρωταγωνίστησε σε κάθε έκφανση του ανθρώπινου βίου.

www.vam.ac.uk


ΑΤΖΕΝΤΑ-2

Φωτογραφία: . Ρώμη: Marlene Dietrich fotografata da Eugene Robert Richeeper Marocco [Morocco], 1930. Paramount Pictures © John Kobal Foundation.

Ρώμη

Χολιγουντιανή λάμψη (Έως 17/9/2017)

H έκθεση «Hollywood Icons. Photographs from the John Kobal Foundation» στο Palazzo delle Esposizioni αποτίνει φόρο τιμής στους φωτογράφους που συνέβαλαν στην προώθηση των αμερικανικών ταινιών από το 1920 έως το 1960 και στην ευρεία αναγνώριση των ηθοποιών που πρωταγωνιστούσαν σε αυτές.

www.palazzoesposizioni.it


ΑΤΖΕΝΤΑ-3

Φωτογραφία: Βιέννη: © The Albertina Museum, Vienna

Βιέννη

Ο Bruegel ζωγραφίζει τον κόσμο (Από 8/9 έως 3/12/2017)

Ο Pieter Βruegel ο πρεσβύτερος έδρασε καλλιτεχνικά σε μια εποχή πολιτικών, κοινωνικών και θρησκευτικών μετασχηματισμών και εμπότισε τα σχέδιά του με τα «ίχνη» αυτών των αλλαγών. Στον εικονογραφικό του κόσμο αποδίδει με τρόπο χιουμοριστικό και υπαινικτικό τόσο το μεγαλείο όσο και την αδυναμία της ανθρώπινης ύπαρξης. Η έκθεση «Bruegel. Drawing the world» στο Albertina καλύπτει όλο το φάσμα

των σχεδίων και των τυπωμάτων του σπουδαίου Φλαμανδού ζωγράφου μέσα από τα εκθέματα του βιεννέζικου μουσείου και άλλες διεθνείς συλλογές.

www.albertina.at


ΑΤΖΕΝΤΑ-4

Φωτογραφία: Παρίσι: Balthus , Jeune Fille a la chemise blanche, 1955 © Balthus © Collection of The Pierre and Tana Matisse Foundation © Christopher Burke, NY.

Παρίσι

Το χρονικό μιας φιλίας (Έως 29/10/2017)

Η έκθεση «Derain, Balthus, Giacometti. An artistic friendship» στο Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris εξετάζει τους φιλικούς δεσμούς που ένωναν τις τρεις κορυφαίες φυσιογνωμίες της τέχνης του 20ού αιώνα. H έκθεση προβάλλει μέσα από 350 ζωγραφικά έργα, γλυπτά, σχέδια σε χαρτί και φωτογραφίες, από το 1930 έως το 1960, τις κοινές τους αναφορές, υπογραμμίζει το ενδιαφέρον τους για τη ζωγραφική του παρελθόντος και την τέχνη πρωτόγονων κοινωνιών, ενώ αντανακλά και τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις.

www.mam.paris.fr


ΑΤΖΕΝΤΑ-5

Φωτογραφία: Νέα Υόρκη: Alexander Calder Aluminum Leaves, Red Post, 1941 © 2017 Calder Foundation, New York/Artists Rights Society (ARS), New York © Brian Kelley.

Νέα Υόρκη

Σε διαρκή κίνηση (Έως 23/10/2017)

H έκθεση «Calder: Hypermobility» εστιάζει στο στοιχείο της κίνησης και του ήχου στο έργο του Alexander Calder. H παραγωγή του Whitney Museum συγκεντρώνει σημαντικά γλυπτά του Αμερικανού καλλιτέχνη, δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να τα θαυμάσει όπως ο δημιουργός τους επιθυμούσε: σε κίνηση. Στις αρχές της δεκαετίας του ’30 ο Alexander Calder μας σύστησε τα κινούμενα γλυπτά του. Η κίνηση αυτή, που κυμαινόταν από απαλές περιστροφές σε απρόβλεπτους στροβιλισμούς, εξέλιξε εν τέλει την ιδέα της γλυπτικής σύνθεσης. Σε συνεργασία με το  Ίδρυμα Calder, η έκθεση θα παρουσιάσει επίσης το έργο νέων εικαστικών που ανοίγουν διάλογο με τις καινοτομίες που εισήγαγε στην τέχνη του ο διάσημος γλύπτης.

www.whitney.org

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή