ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η εσθονική Taxify, ανταγωνιστής της Uber στο Λονδίνο

Η Taxify σχεδιάζει να διατηρήσει χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, λαμβάνοντας προμήθεια 10%-15% από το ποσό που αναγράφεται σε κάθε κούρσα. Αντιθέτως, η Uber λαμβάνει προμήθεια 20%-25%, προκαλώντας κατά καιρούς την έντονη αντίδραση των υπαλλήλων της για το σύστημα των υψηλών κρατήσεων που επιβάλλει η εταιρεία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Παρά τη φρενίτιδα ενθουσιασμού που έχει προκαλέσει η διαδικτυακή πλατφόρμα Uber, νέα εταιρεία αναδύεται στις διαδικτυακές υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών, η οποία ενδέχεται να αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της αμερικανικής εταιρείας. Ο λόγος, για την εσθονική Taxify, η οποία θα ξεκινήσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στο Λονδίνο την ερχόμενη Πέμπτη, δίνοντας στους πελάτες της έκπτωση 50% έως το τέλος του μήνα. Η εταιρεία Taxify θα λειτουργεί ακριβώς όπως η Uber, με τη μοναδική διαφορά ότι θα δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να πληρώνουν και με μετρητά εκτός από την αυτόματη ανάληψη που μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της αποθήκευσης των στοιχείων της πιστωτικής κάρτας. Σε σχετικό δημοσίευμα, το Businness Insider συνέκρινε δύο διαδρομές ίσης απόστασης μεταξύ ενός αυτοκινήτου της πλατφόρμας Uber και ενός της Taxify εντός της βρετανικής πρωτεύουσας, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι υπηρεσίες που προσφέρει η εσθονική νεοφυής εταιρεία είναι φθηνότερες. Παρά τις θετικές προοπτικές για την ενίσχυση της παρουσίας της νέας πλατφόρμας, η εταιρεία δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστή.

Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον 23χρονο Μάρκους Βίλιγκ, ο οποίος κατόρθωσε να την επεκτείνει σε χώρες της Αφρικής και της Ανατολικής Ευρώπης. Μάλιστα, η νεοφυής εταιρεία έχει συνειδητά αποφύγει να επεκτείνει τις υπηρεσίες της στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης κυρίως λόγω του αυστηρότερου κανονιστικού τους πλαισίου. Η εταιρεία του κ. Βίλιγκ έχει προσελκύσει την κινεζική εταιρεία παροχής υπηρεσιών μεταφοράς Didi Chuxing, η οποία είχε προσφάτως εκφράσει την επιθυμία να επενδύσει και να συνεργαστεί με την Taxify, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της. Ο κ. Βίλιγκ επεσήμανε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι στα τριάμισι χρόνια παρουσίας, η Taxify απέκτησε κεφάλαια ύψους 2 εκατ. ευρώ από επενδυτές που στρέφονται προς τις νεοφυείς εταιρείες, όπως έγινε με την κινεζική Didi. Δεδομένης της επιτυχημένης της πορείας, η εταιρεία ενδεχομένως να επεκτείνει τις υπηρεσίες της και στη γαλλική πρωτεύουσα, το Παρίσι, όπως τόνισε και ο κ. Βίλιγκ στο Businness Insider. Η Taxify αριθμεί πλέον 200 υπαλλήλους έναντι 30 που ήταν ο αριθμός τους πέρυσι. Ο ιδρυτής της εταιρείας ισχυρίζεται ότι η Taxify αναπτύσσεται ταχύτατα διαθέτοντας 3 εκατ. πελάτες και καταγράφοντας πολλές χιλιάδες διαδρομές μηνιαίως. Ωστόσο, άγνωστο παραμένει εάν θα μπορούσε να επιβιώσει σε ένα περιβάλλον όπου ο ηγέτης της διαδικτυακής πλατφόρμας μεταφοράς επιβατών αναδεικνύεται η αμερικανική εταιρεία Uber. Σημειώνεται ότι η αξία της Uber αποτιμάται στα 15 δισ. δολ., ενώ οι υπηρεσίες της διευρύνονται με «ιλιγγιώδη ταχύτατα» παγκοσμίως. Οσον αφορά την παρουσία της στη βρετανική πρωτεύουσα, η Uber διαθέτει περίπου 40.000 οχήματα που εκτελούν δρομολόγια αποκλειστικά για την Uber έναντι 10.000 οδηγών που δραστηριοποιούνται στο Λονδίνο για λογαριασμό της Taxify. Μάλιστα, στο παρελθόν πολλές startup, όπως, για παράδειγμα, η Karhoo και η Ηailo, είχαν προσπαθήσει να εκθρονίσουν την αμερικανική Uber, όμως χωρίς την ανάλογη επιτυχία.

Kατά τον κ. Βίλιγκ, η εταιρεία διαθέτει δύο βασικά πλεονεκτήματα, τα οποία ίσως να τη διαχωρίζουν από τις νέες αναδυόμενες εταιρείες που διεκδικούν μερίδιο στη διαδικτυακή αγορά μεταφοράς επιβατών. Αρχικά, δεν έχει βασίσει κατά μέγιστο βαθμό την χρηματοδότησή της (με εξαίρεση την Didi Chuxing) σε εξωτερικούς επενδυτές, κάτι που αυτόματα σημαίνει ότι συγκριτικά με άλλες εταιρείες θα υποστεί λιγότερες πιέσεις για να αποκτήσει υψηλά κέρδη και να τα μοιράσει στους επενδυτές της. Επίσης, επιδιώκει να διαφοροποιήσει την πολιτική της ως προς τη διαχείριση των υπαλλήλων της σε σχέση με την Uber. Η Taxify σχεδιάζει να διατηρήσει χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, λαμβάνοντας προμήθεια 10%-15% από το ποσό που αναγράφεται σε κάθε κούρσα. Αντιθέτως, η Uber λαμβάνει προμήθεια 20%-25%, προκαλώντας κατά καιρούς την έντονη αντίδραση των συνεργατών της για το σύστημα των υψηλών κρατήσεων που επιβάλλει η εταιρεία. Το 2015, στο Λονδίνο, 300 οδηγοί είχαν διαμαρτυρηθεί ενάντια στην πολιτική της υψηλής προμήθειας που εφαρμόζει η εταιρεία Uber.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ