Ζωγραφικό θέαμα πάνω σε φορτηγά

Ζωγραφικό θέαμα πάνω σε φορτηγά

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν τα οχήματα του Τζέιμι Κόλσα, Ισπανού ιδιοκτήτη μεταφορικής εταιρείας, λόγω των έργων τέχνης που τα διακοσμούν. Πρόκειται για κινούμενα σχέδια, χρωματιστά γεωμετρικά μοτίβα και τοπία. Η διακόσμηση των λεωφορείων αποτελεί μέρος του πρότζεκτ «Τέχνη πάνω σε φορτηγά», που χρηματοδοτείται από τον ίδιο, με σκοπό την προώθηση της τέχνης του δρόμου και την ενθάρρυνση περισσότερων καλλιτεχνών να ασχοληθούν με αυτή. Ενας από τους συμμετέχοντες, ο Αβραάμ Λακάλ, ξεχώρισε για το έργο του το οποίο απεικονίζει μία «έκρηξη» λεωφορείου. Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, ο ίδιος χαρακτήρισε περίεργη τη χρήση φορτηγών ως εργαλείων τρομοκρατίας, στο πλαίσιο αλλεπάλληλων τρομοκρατικών επιθέσεων σε ευρωπαϊκές πόλεις, δηλώνοντας πως το έργο του αποτελεί μια χιουμοριστική προσπάθεια ερμηνείας του τι μπορεί να συμβεί σε εμπορεύματα κατά τη μεταφορά. Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε το 2013 από την πρωτοβουλία του Κόλσα να προσλάβει τον καλλιτέχνη Οκούντα Σαν Μιγκέλ για τη δημιουργία τοιχογραφίας σε μια αποθήκη της εταιρείας του. Θεώρησε τότε ότι θα έπρεπε να τη δουν όλοι λόγω της σπουδαιότητάς της. Επειτα, το βάρος μετατέθηκε στη δημιουργία έργων τέχνης σε φορτηγά αντί για τοίχους.

Ο Τζέιμι Κόλσα έχει ξοδέψει μέχρι στιγμής περίπου 300.000 ευρώ στο πλαίσιο του σχεδίου του, το οποίο βρίσκεται υπό επίβλεψη από δύο εφόρους. Ενας εκ των δύο, ο Οσκαρ Σανζ, δήλωσε πως το εν λόγω πρότζεκτ θυμίζει το βάψιμο τρένων και λεωφορείων στη Νέα Υόρκη πριν από 30 χρόνια. Το σχέδιο αυτό συνιστά πρόκληση για πολλούς καλλιτέχνες να ασχοληθούν με το είδος τέχνης με το οποίο πρωτοξεκίνησαν, λόγω και της κίνησης η οποία δημιουργεί ένα φευγαλέο θέαμα. Η ανταπόκριση των οδηγών και πελατών υπήρξε ανάμεικτη, καθώς υπήρξαν αρχικά ορισμένα παράπονα περί βανδαλισμού των οχημάτων. Η ανταπόκριση του κόσμου, πλέον, είναι ιδιαίτερα θετική απέναντι στο ξεχωριστό αυτό είδος τέχνης, το οποίο προσελκύει την προσοχή ολοένα και περισσότερων καλλιτεχνών λόγω της περίεργης διάδρασης του έργου τέχνης με τους θεατές και της ιδιαίτερης εντύπωσης που προξενούν η κίνηση και η οπτική θέασης.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή