Αυτοψία για τα αίτια κατάρρευσης της γέφυρας στη Ροδόπη ζητά η Περιφέρεια

Αυτοψία για τα αίτια κατάρρευσης της γέφυρας στη Ροδόπη ζητά η Περιφέρεια

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η υποχώρηση ενός από τα βάθρα φαίνεται, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, να είναι η πιθανότερη αιτία κατάρρευσης της γέφυρας στον Πολύανθο Ροδόπης. Η Περιφέρεια ανέθεσε στο τοπικό τμήμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης, ενώ θα προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα βασικό αρχείο των γεφυρών στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Ενδιαφέρον έχει επώνυμη καταγγελία, περί υπερβολικών αμμοληψιών στην περιοχή.

Η γέφυρα στον ποταμό Κομψάτο κατέρρευσε τα ξημερώματα της Κυριακής, ευτυχώς χωρίς να προκληθεί ατύχημα (βρίσκεται στο δρόμο Κομοτηνής – Ιάσμου – Ξάνθης).

Η γέφυρα, που ολοκληρώθηκε το 1994, ανήκει στην ευθύνη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, στην έδρα της οποίας στην Κομοτηνή πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη για το θέμα. «Ζητήσαμε από το ΤΕΕ Θράκης να πραγματοποιήσει αυτοψία για τα αίτια της κατάρρευσης και να προτείνει μέτρα αποκατάστασης», αναφέρει στην «Κ» ο περιφερειάρχης, Χρήστος Μέτιος.

«Παράλληλα η διεύθυνση τεχνικών έργων της περιφέρειας θα βοηθήσει με την καταγραφή του ιστορικού των μελετών και των συντηρήσεων της γέφυρας. Δεν γνωρίζουμε ακόμα τι συνέβη, ωστόσο η εκτίμησή μου είναι ότι οι εκτεταμένες αμμοληψίες που έγιναν στο παρελθόν ίσως να έχουν σημαντικό μερίδιο σε αυτό που συνέβη».

Την άποψη αυτή υποστηρίζει ο Γιώργος Τριανταφυλλόπουλος, εργαζόμενος στην διεύθυνση ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος διετέλεσε μέλος της Επιτροπής Αμμοληψιών (όργανο της διοίκησης που εγκρίνει ή απορρίπτει τις σχετικές αιτήσεις). «Το 1996 σε μια μεγάλη πλημμύρα είχε καταρρεύσει η γέφυρα του ΟΣΕ, που βρίσκεται σε απόσταση 30 μέτρων από τη γέφυρα που έπεσε τώρα.

Οι πάσσαλοί της είχαν βάθος 24 μέτρα και τα πρώτα 8 μέτρα είχαν αποκαλυφθεί εξαιτίας των μεγάλων αμμοληψιών που είχαν γίνει τότε για τα έργα της Εγνατίας.

Η εταιρία λοιπόν, που έκανε την αποκατάσταση της γέφυρας είχε από τότε επισημάνει τον κίνδυνο και μάλιστα είχε ζητήσει να γίνουν μια σειρά από επιπρόσθετα έργα που δεν έγιναν ποτέ», εξηγεί στην «Κ».

«Το 2003, μόλις είχα μπορεί στην επιτροπή, ήρθε ένα αίτημα για την απόληψη 500.000 κυβικών μέτρων/έτος για τρία χρόνια. Γνωρίζοντας τη μελέτη που είχε γίνει το 1996, που στοιχειοθετούσε το πρόβλημα, απάντησα αρνητικά. Ένα έτος αργότερα με αντικατέστησαν στην επιτροπή».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως ανέφερε στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Πετράκης,  συνεργείο του ΟΣΕ επισκέφθηκε σήμερα το σημείο και κατέληξε ότι η γειτονική σιδηροδρομική γέφυρα δεν διατρέχει απολύτως κανέναν κίνδυνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή