ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση Σπίρτζη - Fraport

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

H Fraport περιμένει να εγκριθούν από το υπουργείο τα 14 Master Plans για να επενδύσει 400 εκατ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

To γάντι που της πέταξε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σήκωσε η Fraport Greece. Ομως το ζήτημα της αεροπορικής εξυπηρέτησης της Θεσσαλονίκης αυτό τον χειμώνα, που ανακύπτει από την προγραμματισμένη εκτέλεση αμφισβητούμενης αναγκαιότητας δημοσίων έργων στους διαδρόμoυς απο-προσγείωσης, δεν έχει ακόμα επιλυθεί.

Η αντιπαράθεση των δύο πλευρών κλιμακώθηκε απότομα, χθες, με αιχμηρές τοποθετήσεις εκατέρωθεν, καθώς το υπουργείο αρνήθηκε να αναβάλει εκ νέου δημόσια έργα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης. Εργα που η παραχωρησιούχος και οι τεχνικοί της σύμβουλοι κρίνουν ως μη απαραίτητα, προειδοποιώντας μάλιστα πως θα οδηγήσουν σε «μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 75%, για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, προκαλώντας την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ενώ αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά θέματα ασφάλειας στη λειτουργία του αεροδρομίου».

Με την τοποθέτηση αυτή της εταιρείας, τουλάχιστον όσον αφορά την μείωση των αεροπορικών συνδέσεων, έχει ατύπως, πλην αδιαμφισβήτητα, συμπαραταχθεί πλήθος φορέων της συμπρωτεύουσας συμπεριλαμβανομένων του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και αεροπορικών εταιρειών, που έχουν όλοι με επιστολές τους ζητήσει κυβερνητική παρέμβαση.

Ομως, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε δηλώσεις του χθες κάλεσε τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς που τα επιβλέπουν». Περαιτέρω δε προσέθεσε πως η Fraport «μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής».

H παραχωρησιούχος των 14 περιφερειακών αεροδρομίων απαντώντας με ανακοίνωσή της αργά χθες το βράδυ στα όσα ανέφερε ο υπουργός, που στις δηλώσεις του την κατηγόρησε επίσης πως «δεν έχει προχωρήσει τις επενδύσεις που όφειλε», τονίζει πως τα έργα αξίας 400 εκατ. που έχει προγραμματίσει για την αναβάθμιση των αεροδρομίων θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό. Προσέθεσε, όμως, πως αυτό θα καταστεί εφικτό «μόνον εφόσον εγκριθούν πρώτα από το υπουργείο και τα 14 master plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece». Παράλληλα, τονίζει ότι στα αεροδρόμια που ανέλαβε φέτος στις 11 Απριλίου πραγματοποιήθηκαν ήδη 5.433 εργασίες «απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων», ενώ προσθέτει ότι αυτά «φέτος διαχειρίστηκαν με επιτυχία περίπου 2,5 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με το 2016». Αναφορές αμφότερες που μοιάζουν να απαντούν εμμέσως πλην σαφώς στην εκτίμηση του Χρ. Σπίρτζη πως «η Fraport δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας».

Αναφέρει, δε, η εταιρεία πως «τόσο η κυβέρνηση όσο και οι αρμόδιοι φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης του επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια ευρώ – πέραν του 1,234 δισ. ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί». Η συμβατική υποχρέωση της Fraport Greece προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών, «αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί νωρίτερα» σημειώνεται στην ανακοίνωση υπό την αίρεση της έγκρισης των σχεδίων της από το υπουργείο. «Δεν υπάρχει επομένως καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων ή στον προγραμματισμό της Fraport Greece» υπογραμμίζει η εταιρεία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ