Περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα μπαίνουν σε γραμμή παραγωγής

Περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα μπαίνουν σε γραμμή παραγωγής

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την αναγκαιότητα να στραφούν άμεσα και μαζικά στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων τόνισαν οι επικεφαλής μεγάλων ευρωπαϊκών ομίλων, στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου καλείται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αυτής της τεχνολογίας, ενώ πολλές κυβερνήσεις στην Ευρώπη και η Κίνα εξετάζουν το ενδεχόμενο να απαγορεύσουν την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσεως στις μεγαλουπόλεις. Bρετανία και Γαλλία θέλουν να εφαρμόσουν αυτήν την πολιτική έως το 2040.

Επιπλέον, η αλλαγή πλεύσης από ομίλους όπως η Volkswagen, η Daimler Benz και η PSA (Peugeot Citroën) θα έχει επιπτώσεις τόσο στις θέσεις εργασίας όσο και στην κερδοφορία τους, και αυτά τα θέματα πρέπει να τα εξετάσουν εις βάθος οι εταιρείες. Λόγου χάρη, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Mercedes (εμπορικό σήμα της γερμανικής Daimler) θα είναι κατά 50% κερδοφόρα συγκριτικά με τα συμβατικά αυτοκίνητά της, όπως αναφέρει το Reuters. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνει εξοικονόμηση πόρων με το να αναθέτει σε τρίτους την κατασκευή εξαρτημάτων και ανταλλακτικών – μια τέτοια πρακτική, πάντως, θα έθετε σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας στη Γερμανία.

Η Volkswagen (και λόγω του μείζονος σκανδάλου Ντίζελγκεϊτ) αποφασίζει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση με επενδύσεις άνω των 20 δισ. ευρώ έναντι προηγούμενων δεσμεύσεων για 10 δισ. δολάρια. Μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια, συγκεκριμένα έως το 2025, ο γερμανικός όμιλος θα κατασκευάσει 80 νέα ηλεκτρικά μοντέλα εν συγκρίσει με τον αρχικό του στόχο των τριάντα. Μέχρι το 2030 για κάθε ένα από τα 300 βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ομίλου της Volkswagen θα υπάρχουν 300 αντίστοιχα ηλεκτρικά. Η Daimler ανακοίνωσε στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ότι η Mercedes έως το 2022 θα έχει τόσα ηλεκτρικά μοντέλα όσα και συμβατικά, ενώ η BMW λάνσαρε το πρώτο «πράσινο» μοντέλο της το 2013. Ηταν το ηλεκτροκίνητο i3, με το οποίο εγκαινίασε αυτό το κεφάλαιο της νέας τεχνολογίας. Εως το 2020, τα εργοστάσιά της θα είναι έτοιμα για μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων και, υπό αυτό το πρίσμα, το 2025 θα υπάρχουν 12 μοντέλα της BMW αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα.

Ειδικοί του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας επισημαίνουν ότι σε αυτά τα νέα οχήματα το πολυτιμότερο εξάρτημα είναι η μπαταρία τους. Η χώρα που τις παράγει μαζικά είναι η Κίνα, ενώ η Ευρώπη ακόμα δεν είναι σε θέση να την ανταγωνιστεί. Υπάρχει, συνεπώς, ο κίνδυνος η στροφή στην ηλεκτροκίνηση να κοστίσει θέσεις εργασίας στη Γερμανία και τη Γαλλία, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου παραδοσιακά κατασκευάζονται αυτοκίνητα. Η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων AlixPartners αναφέρει ότι για την κατασκευή των ηλεκτροκίνητων τρένων απαιτείται 40% λιγότερη εργασία απ’ ό,τι στα μηχανικά. Η σταδιακή κατάργηση των συμβατικών κινητήρων στη Γερμανία θα κοστίσει μόνο στη Γερμανία 600.000 θέσεις εργασίας. Επίσης, ερώτημα παραμένει η αντίδραση των καταναλωτών. «Αν η αγορά δεν κάνει δεκτά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τότε όλοι μας, ο κλάδος, οι εργαζόμενοι και οι πολιτικοί, θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα», επισημαίνει, τέλος, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Bild am Sonntag ο επικεφαλής της Peugeot Citroën (PSΑ) Κάρλος Ταβάρες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή