ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μελέτησαν το έργο του Kadinsky, έπαιξαν κυνήγι χαμένου θησαυρού ντυμένοι πειρατές, συνέγραψαν τις δικές τους ιστορίες. Ο λόγος για τις δράσεις που πραγματοποίησε η Δημοτική Βιβλιοθήκη Συνοικισμού Καραμπουρνάκι στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της «Καλοκαιρινής Εκστρατείας Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας» που διοργάνωσε η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος σε συνεργασία με το Δίκτυο Ελληνικών Βιβλιοθηκών.

Παιδική βιβλιοθήκη Συνοικισμού Καραμπουρνάκι

Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετείχαν 162 από τις 176 βιβλιοθήκες του δικτύου, υλοποιείται για έκτη χρονιά και φιλοδοξεί να απασχολήσει δημιουργικά στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών μαθητές δημοτικού, στους οποίους προσφέρει πλήθος πνευματικών εργαστηρίων. Εν προκειμένω, φέτος στις κατά τόπους βιβλιοθήκες πραγματοποιήθηκαν συνολικά 3.000 εργαστήρια που ως θεματικό άξονα είχαν... «τις περιπέτειες από σημείο σε σημείο». «Ως σημεία θεωρήσαμε τους φάρους στη θάλασσα, κάτι που μας έδωσε αφορμή να διαβάσουμε αλλά και να συγγράψουμε ποίηση» περιγράφει στην «Κ» η πολυμήχανη βιβλιοθηκονόμος, κ. Πετρούλα Βόλτση, από την Καλαμαριά, «ασχοληθήκαμε αντίστοιχα με τα αστέρια ως σημεία στον ουρανό, με τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, αλλά και με τα... σημεία των καιρών». Οι κατά μέσο όρο είκοσι μαθητές που έφθαναν αδιαλείπτως στο κτίριο της βιβλιοθήκης κάθε πρωί όλο το καλοκαίρι δεν έκρυβαν τον ενθουσιασμό τους.

Search Παιδική βιβλιοθήκη Κηφισιάς

«Κάποια παιδιά δεν ήθελαν καν να φύγουν διακοπές, παρόλο που είχαν τη δυνατότητα σε πολλές περιπτώσεις να συμμετάσχουν σε αντίστοιχες δραστηριότητες της οικείας στο θέρετρό τους βιβλιοθήκης» εξηγεί η κ. Βόλτση, που συνεργάστηκε με πολλούς εθελοντές, προκειμένου να προσφέρει στα παιδιά της περιοχής της προτάσεις, που να καλύπτουν όλα... τα γούστα. «Σε ένα άλλο εργαστήριο διερευνήσαμε μαζί με τα παιδιά, για το αν όλοι βλέπουμε το ίδιο σημείο, ενώ με μια ομάδα νηπίων συζητήσαμε για τον θυμό γνωρίζοντας λογοτεχνικούς ήρωες που θύμωναν, εξετάζοντας μαζί με εθελοντές ψυχολόγους τους λόγους που γεννούσαν αυτό το συναίσθημα, αλλά και την εκτόνωσή του» συμπληρώνει, «προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε και ένα... θυμόμετρο που θα "μετρούσε" και τον δικό μας θυμό».

Παιδική βιβλιοθήκη Συνοικισμού Καραμπουρνάκι

Στόχος του προγράμματος ήταν να προωθήσει τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργικότητα των μαθητών με την ευρεία έννοια. «Θέλαμε να εξοικειώσουμε τα παιδιά με το βιβλίο εν γένει, είτε πρόκειται για ένα επιστημονικό βιβλίο αστρονομίας είτε για ένα βιβλίο μαγειρικής» διευκρινίζει η κ. Βόλτση, «παράλληλα, αξιοποιήσαμε την προτεινόμενη από την Εθνική Βιβλιοθήκη λίστα με 100 προτεινόμενα βιβλία». Αποκορύφωμα, βέβαια, αποτέλεσε η από κοινού συγγραφή ιστοριών. «Με αφετηρία τέσσερις βιβλιοθήκες και τέσσερις διαφορετικές φωτογραφίες ξεκίνησε η συγγραφή τεσσάρων διαφορετικών ιστοριών που κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ταξίδεψαν ταχυδρομικά ‘από σημείο σε σημείο’» λέει στην «Κ» η κ. Βόλτση.

Search Παιδική βιβλιοθήκη Κηφισιάς

Εν προκειμένω, η ομάδα της ξεκίνησε να γράφει την «πράσινη» ιστορία με έναυσμα την εικόνα ενός κοριτσιού στο δάσος, την οποία μετά συνέχισαν συνομήλικοί τους στο Αργοστόλι, τα Ψαχνά, το Λιτόχωρο και αλλού, δίνοντας συνεχώς διαφορετική πλοκή στην ιστορία- συχνά εντελώς απροσδόκητη!  Το πρόγραμμα έληξε πανηγυρικά λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με τους μαθητές να σερβίρουν στους γονείς τους γλυκά και αλμυρά «σημεία», δηλαδή «καναπεδάκια», αλλά και να τους παρουσιάζουν τους καρπούς των κόπων τους: φωτογραφίες, ζωγραφιές, μικρά βίντεο, κατασκευές κ.α. Οι νεαροί θαμώνες της βιβλιοθήκης επέστρεψαν στα θρανία, με τη δέσμευση, όμως, να μην παραμελήσουν την ανάγνωση στη διάρκεια του χειμώνα. «Τους περιμένει η...μάχη των βιβλίων, ένας παιδικός διαγωνισμός ανάγνωσης» λέει γελώντας η κ. Βόλτση.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ