ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθετοποιημένη παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

EMMA THOMASSON, GEORGINA PRODHAN / REUTERS

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Ευρώπη δεν πρέπει να βιαστεί να εγκαταλείψει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ πρέπει να αποκτήσει η ίδια τη δυνατότητα να κατασκευάζει μπαταρίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλιώς θα χάσει θέσεις εργασίας, προειδοποιούν στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η προειδοποίηση γίνεται σε μια εποχή κατά την οποία το μέλλον της αυτοκίνησης αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης στη γερμανική προεκλογική εκστρατεία, ιδιαίτερα αφότου Βρετανία και Γαλλία ανακοίνωσαν την απόφασή τους να απαγορεύσουν σταδιακά την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο Ρομπέρο Βαβασόρι, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Προμηθευτών Αυτοκινήτου (CLEPA), προειδοποίησε πως η βιαστική στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα οδηγήσει στη μεταφορά θέσεων εργασίας στην Κίνα, η οποία κυριαρχεί μαζί με τη Νότιο Κορέα και την Ιαπωνία στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Πρέπει να κινηθούμε σε μια λογική μεταβατική περίοδο, ώστε να μη δώσουμε ακούσια δώρα στους Κινέζους φίλους μας», είπε από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ο κ. Βαβασόρι, προσθέτοντας πως οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίας πληρώνουν από 4.000 έως και 7.000 ευρώ σε Κινέζους προμηθευτές για κάθε μπαταρία που τοποθετούν σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο κ. Βαβασόρι είπε πως πρέπει να καταβληθεί πανευρωπαϊκή προσπάθεια, ώστε να αναπτυχθεί η επόμενη γενιά μπαταριών. Παράλληλα, συνέχισε, οι πολιτικοί και οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών πρέπει να εξετάσουν και άλλους τρόπους ώστε να μειώσουν την εκπομπή αερίων ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, όπως μεγαλύτερη αποδοτικότητα των κινητών και συνθετικά καύσιμα. Την παραμονή των εγκαινίων του Σαλονιού της Φρανκφούρτης η Daimler και η Volkswagen ανακοίνωσαν την απόφαση να επιταχύνουν τη «στροφή» τους προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Την Τετάρτη, ο διευθύνων σύμβουλος της VW Χέρμπερτ Ντις είπε πως η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτων πρέπει να συνασπιστεί ώστε να δημιουργήσει έναν Ευρωπαίο προμηθευτή μπαταριών. «Για την αρχική φάση είμαι ικανοποιημένος να προμηθεύομαι (μπαταρίες) από τη Νότιο Κορέα, ωστόσο θα το εκτιμούσα αν εντεινόταν ο ανταγωνισμός και αν προέκυπτε μια ευρωπαϊκή κοινοπραξία», δήλωσε ο επικεφαλής της VW.

Η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να δοθούν κρατικές ενισχύσεις, ώστε να επιστρέψει η παραγωγή μικροεπεξεργαστών και μπαταριών στην Ευρώπη και ο αντίπαλός της για την καγκελαρία Σοσιαλδημοκράτης Μάρτιν Σουλτς έχει, επίσης, ταχθεί υπέρ της επένδυσης για την κατασκευή μπαταριών στη Γερμανία. Το διακύβευμα είναι μεγάλο, διότι, συνολικά, η αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί περίπου 12,7 εκατ. εργαζόμενους στην Ευρώπη. Τα εργατικά συνδικάτα πιέζουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα υπάρχοντα εργοστάσια και να επενδύσουν στην παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη, αντί να στέλνουν παραγγελίες στην Ασία. «Οι αυτοτελείς εφοδιαστικές αλυσίδες αποτελούν κεντρικό πυλώνα του βιομηχανικού μας μοντέλου και διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο για την επιτυχία της γερμανικής οικονομίας», δήλωσε την Τετάρτη ο Γιοργκ Χόφμαν, πρόεδρος του εργατικού συνδικάτου IG Metal. Ο Βαβασόρι είπε πως η Ευρώπη έχει μείνει πίσω στην παραγωγή αισθητήρων και μικροεπεξεργαστών, αλλά και μπαταριών, και πως υπάρχει ρίσκο στο να βασίζεται κανείς σε Κινέζους προμηθευτές, δεδομένης της γεωπολιτικής αστάθειας. «Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος πρέπει να παραχθούν στην Ευρώπη, αλλιώς απειλείται συνολικά η Ευρώπη», είπε. Χθες η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προσφέρθηκε να μειώσει ακόμα περισσότερο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030, εξαρτώντας όμως τη μείωση από τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ