ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται τα ρομπότ στις επιχειρήσεις

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ

Στόχος των διοργανωτών είναι να διαλυθούν παγιωμένοι μύθοι και να αναδειχθούν οι τρόποι με τους οποίους η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να διευκολύνει την καθημερινή ζωή πολλών επαγγελματιών. Αλλωστε, ήδη πολλές εταιρείες και στην Ελλάδα αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Γιατί κάθε φορά που αναζητάμε στο Διαδίκτυο κάτι, μας εμφανίζεται αμέσως αυτό που μας ενδιαφέρει; Γιατί στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών ο συνομιλητής δεν εκνευρίζεται, ακόμη και όταν ο πελάτης είναι αγενής; Η απάντηση είναι μία: τεχνητή νοημοσύνη. Μπορεί κάποτε τα ρομπότ και οι δυνατότητές τους να ανήκαν μόνο στα κινηματογραφικά σενάρια, ωστόσο σήμερα πολλές εταιρείες και στην Ελλάδα αξιοποιούν ήδη τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

«Ο δημόσιος διάλογος συχνά μονοπωλείται από εσφαλμένες θεωρίες και αυθαίρετους φόβους, όπως ότι τα ρομπότ θα μας αντικαταστήσουν στην αγορά εργασίας», λέει στην «Κ» ο κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος από τη SCIFY (Science for You) που μαζί με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» πραγματοποιούν, από τις 3 έως τις 6 Οκτωβρίου, σεμινάριο υπό τον τίτλο «Τεχνητή νοημοσύνη για επιχειρήσεις». «Το πρόγραμμα απευθύνεται αποκλειστικά σε στελέχη επιχειρήσεων», διευκρινίζει ο ίδιος στην «Κ», «έχουν προηγηθεί στην Ελλάδα πολλά σεμινάρια, όπου έχουν εκπαιδευτεί πάνω από 500 άτομα». Τώρα, όμως, εκφράζεται η ανάγκη για μεγαλύτερη εμβάθυνση στο θέμα. «Ζητούμενο είναι να διερευνήσουμε τα όρια της εν λόγω τεχνολογίας αλλά και τα εργαλεία που μας προσφέρει», προσθέτει ο κ. Γιαννακόπουλος, «θα μας κάνουν παρουσίαση ελληνικές εταιρείες που ήδη εφαρμόζουν τέτοιες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα το σύστημα “text to speech” που λύνει τα χέρια σε πολλούς ανθρώπους, μεταξύ των οποίων και οι τυφλοί».

Αντίστοιχα, η εφαρμογή New Sum, που πολλοί χρησιμοποιούν ήδη σε έξυπνα κινητά και ταμπλέτες, εφαρμόζει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. «Κάνει περιλήψεις των ειδήσεων από το Διαδίκτυο και τις προσφέρει συντομευμένες στον χρήστη και μάλιστα σε πολλές γλώσσες». Προ ετών είχε επικρατήσει «πανικός» στον δημοσιογραφικό χώρο όταν γνωστοποιήθηκε ότι την είδηση για σεισμό 5,3 Ρίχτερ που ταρακούνησε τον Μάρτιο του 2014 το Λος Αντζελες την έγραψαν πρώτοι –σε χρόνο ρεκόρ, μόλις 3 λεπτά μετά το γεγονός– οι LA Times διά χειρός... ρομπότ. Ανάλογος σάλος προκλήθηκε όταν ρομπότ συνέγραψαν ειδησάρια για αθλητικά γεγονότα ή οικονομική επικαιρότητα. Οι γνώστες, ωστόσο, τονίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο δεν απειλεί το εν λόγω επάγγελμα, αλλά μπορεί να ωθήσει τους εργάτες της ενημέρωσης στην... τελειότητα. «Διαβιβάζει στον δημοσιογράφο την πληροφορία, στην οποία ο ίδιος θα δώσει περαιτέρω προστιθέμενη αξία», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννακόπουλος.

Επιπλέον, το εν λόγω σύστημα «ενημερώνεται» όλες τις ώρες, ακόμη κι εκείνες που οι πιο ευσυνείδητοι δημοσιογράφοι είναι offline. «Δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού, γιατί τα ρομπότ θα μπορούν να αναλαμβάνουν πάντοτε μόνο το διαχειριστικό κομμάτι της δημοσιογραφίας – αριθμούς Ρίχτερ, σκορ αθλητικών αγώνων και τιμές χρηματιστηρίου, απελευθερώνοντας χρόνο στον δημοσιογράφο για ανάλυση, εξακρίβωση πηγών και φυσικά story telling», καταλήγει με νόημα ο εκπρόσωπος της SCIFY.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ