ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλαγή σελίδας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την εξαγορά της από τους Ιταλούς

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ολοκληρώθηκε χθες η πώληση και μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane SpA. Το τίμημα ανήλθε στα 45 εκατ. ευρώ και η υπογραφή της σχετικής συμφωνίας έγινε παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών, Ελλάδας Αλ. Τσίπρα και Ιταλίας Π. Τζεντιλόνι.

Συγκεκριμένα, οι τελικές υπογραφές μπήκαν στην Κέρκυρα και στο πλαίσιο των εργασιών του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας - Ιταλίας, από την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FS Group), Ρενάτο Μαζοντσίνι.

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να θέσει την ελληνική εταιρεία σε νέα τροχιά, ενώ ταυτόχρονα να δοθεί ώθηση και στην αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού).
Το FS Group είναι ο τρίτος μεγαλύτερος σιδηροδρομικός όμιλος στην Ευρώπη μετά τους γερμανικούς (Deutsche Bahn) και γαλλικούς σιδηροδρόμους (SCNF). Το 2016 ο ιταλικός όμιλος είχε έσοδα 8,9 δισ., λειτουργικά κέρδη 2,2 δισ. και καθαρά κέρδη 770 εκατ. ευρώ. Μόνο για την περασμένη χρήση, διένειμε μέρισμα 300 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη στρατηγική της ιταλικής κυβέρνησης, στόχος είναι στο άμεσο μέλλον η εισαγωγή του ομίλου FS στο χρηματιστήριο, με τη διάθεση του 30% των μετοχών του. Για τον λόγο αυτό, ο ιταλικός όμιλος Group υλοποιεί ένα επιθετικό σχέδιο επέκτασης, τόσο στην ιταλική όσο και σε διεθνείς αγορές, ύψους 94 δισ. ευρώ, για τη δεκαετία 2017-2026.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν μόνο μία από τις αρκετές κινήσεις επέκτασης που πραγματοποιήθηκαν φέτος. Στις αρχές του έτους ο όμιλος απέκτησε ένα δίκτυο σταθμών τρένων στην Ιταλία Centostazioni (65,6 εκατ. ευρώ) και ένα μήνα αργότερα απέκτησε αντί περίπου 72,6 εκατ. λίρες, το 100% της βρετανικής εταιρείας c2c. Επίσης τον περασμένο Ιούνιο απέκτησε το 37% της γραμμής M5 του Μιλάνο (64,5 εκατ. ευρώ) και στο τέλος Αυγούστου απέκτησε την ολλανδική QBuzz (30 εκατ. ευρώ).

Επίσης η εταιρεία έφερε νέα τρένα και βαγόνια, αξίας 455 εκατ. ευρώ.

Στην επεκτατική αυτή πολιτική στοιχηματίζονται πολλά στη χώρα μας. Η FS εκτός από φαβορί για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ φαντάζει και ως ιδανικός επενδυτής για την αξιοποίηση εταιρειών μετρό είτε στην Αθήνα είτε στη Θεσσαλονίκη.

«Σήμερα», σχολίασε ο επικεφαλής του ομίλου FS, «κλείνει ένα ακόμη σημαντικό βήμα στη διεθνή επέκταση του FS Group. Η απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια ευκαιρία επέκτασης και ανάπτυξης (της εταιρείας), αφού από εδώ και στο εξής θα βασίζεται στην τεχνογνωσία και στην εμπειρία του FS Group».

Στόχος του 10ετούς επενδυτικού προγράμματος του FS Group είναι, μέχρι το 2026, τα έσοδα από τις διεθνείς αγορές να τετραπλασιαστούν και από 1 δισ. ευρώ πέρυσι να ανέλθουν σε 4 δισ. ευρώ. Χθες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των υπογραφών, συνήλθε η γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας και εξέλεξε το νέο διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πρόεδρος ορίσθηκε ο κ. Οράτζιο Ιάκονο, διευθύνων σύμβουλος της Trenitalia, δηλαδή της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Διευθύνων σύμβουλος ορίσθηκε εκ νέου ο κ. Φίλιππος Τσαλίδης, καθηγητής Παν. Θράκης.

Μέλη του συμβουλίου ορίσθηκαν οι κ.κ. Ντούλια Μέλιτο, Εστερ Μαρκόνι, Ιλάρια-Αννα ντε Νομίνισις, Ευάγγελος Παναγιωτουνάκος, Κωνσταντίνα Θεοφανίδου και Βασίλειος Ζαβογιάννης. O τελευταίος προέρχεται από το προηγούμενο Δ.Σ., ως εκπρόσωπος των εργαζομένων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ