ΒΙΒΛΙΟ

500 λέξεις με την Καλλιρρόη Παρούση

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: 500 Λέξεις

Η Καλλιρρόη Παρούση γεννήθηκε στην Ερμούπολη της Σύρου. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το πρώτο της βιβλίο είναι η συλλογή διηγημάτων «Κανείς δε μιλάει για τα πεύκα», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος και τιμήθηκε με το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα στην πεζογραφία από το περιοδικό «Αναγνώστης».

Ποια βιβλία έχετε αυτόν τον καιρό πλάι στο κρεβάτι σας;

Τις «Αγελάδες» και την «Κρύπτη» του Ε.Χ. Γονατά από τις εκδόσεις Στιγμή, καθώς και το σχετικό αφιέρωμα στον ποιητή από το περιοδικό «Διαβάζω» τον Οκτώβριο του 2003 σε επιμέλεια Ηρακλή Παπαλέξη. Επίσης το αυτοβιογραφικό βιβλίο «Μόνος» του Στρίντμπεργκ από τις εκδόσεις Σκαρίφημα.

Ποιος ήρωας/ηρωίδα λογοτεχνίας θα θέλατε να είστε και γιατί;

Ο Μπέρναρντ από τα «Κύματα» της Γουλφ, γιατί τον ερωτεύτηκα από μικρή. Επίσης, η Αουξίλιο Λακουτύρ από το «Φυλαχτό» (και όχι μόνο) του Μπολάνιο, γιατί έχει ανακαλύψει το ελιξίριο της νεότητας.

Με ποιον συγγραφέα θα θέλατε να δειπνήσετε;

Με τον Μάλκολμ Λόουρι. Θα με κερνούσε μεσκάλ.

Ποιο ήταν το τελευταίο βιβλίο που σας έκανε να θυμώσετε;

Η βιογραφία της Ουλρίκε Μάινχοφ από τη Γιούτα Ντίτφουρτ. Κατά την ανάγνωση, βίωνα ταυτόχρονα τα αντιφατικά συναισθήματα της έλξης και της απώθησης.

Και το τελευταίο που σας συγκίνησε;

Τα ποιήματα και οι αφορισμοί του Wols και ακόμη περισσότερο οι ακουαρέλες και τα σχέδιά του. Επίσης, οι νουβέλες του Μίροσλαβ Πένκοφ, επειδή σκιαγραφούν τον ασφυκτικό κλοιό της Δύσης και τις εφιαλτικές αλχημείες της Ανατολής.

Ποιο κλασικό βιβλίο δεν έχετε διαβάσει και ντρέπεστε γι’ αυτό;

Πάρα πολλά, αλλά, ευτυχώς, δεν ντρέπομαι τόσο ώστε να εγκαταλείψω την προσπάθεια.

Τα «Πεύκα» πόσο διαφορετικά διηγήματα είναι μεταξύ τους; Πόσο μοιάζουν επίσης;

Θα ήταν δύσκολο να κατονομάσω συγκεκριμένες ομοιότητες και διαφορές. Ας μείνουμε στο προφανές σημείο σύγκλισης που είναι η αναφορά στα πεύκα κι από εκεί και πέρα επαφίεται στον αναγνώστη να σχεδιάσει τη διαδρομή που επιθυμεί· συγκριτικά, αντιθετικά, διαλεκτικά ή, τέλος πάντων, όπως του αρέσει. Η μεθοδολογία της ανάγνωσης είναι το τελευταίο και το πιο δημιουργικό οχυρό ιδιωτικότητας.

Τα «Πεύκα» βραβεύθηκαν από τον «Αναγνώστη». Δικαίωση και ευθύνη;

Σε καμία περίπτωση δικαίωση, καθότι υπήρχαν εξίσου αξιόλογες υποψηφιότητες. Η αίσθηση της ευθύνης προέκυψε από την αρχική στιγμή της έκδοσης και κορυφώνεται όσο περνάει ο καιρός.

Εχετε Facebook, Twitter κτλ.; Εάν ναι, εμποδίζουν ή εμπλουτίζουν το γράψιμο και το διάβασμα;

Εχω Facebook και φροντίζω να το αξιοποιώ με τρόπο που να με ικανοποιεί. Η τεχνολογία δεν έχει αρνητικό πρόσημο· εμείς της προσάπτουμε, κάποιες φορές, κατηγορίες που δεν την αντιπροσωπεύουν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ