ΕΛΛΑΔΑ

Δημόσιος κίνδυνος τα δεκάδες πλοία άνω των 30 ετών

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Συνολικά 370 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τα 50 είναι ηλικίας άνω των 30 ετών, πλέουν στον ελλαδικό χώρο κατά τη διάρκεια ενός 24ώρου, με τον αριθμό να αυξομειώνεται ανάλογα με την εποχικότητα και τη ζήτηση πετρελαίου και των παραγώγων του. Τα στοιχεία αυτά παρείχε στην «Κ» η υπηρεσία MarineTraffic που καταγράφει τις κινήσεις όλων των πλοίων κάθε τύπου. Ως εκ τούτου, είναι κάτι παραπάνω από κρίσιμη η ύπαρξη ενός αδιάβλητου και αυστηρού ελεγκτικού μηχανισμού, από την έκδοση των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας μέχρι την πραγματοποίηση επιτόπου ελέγχων από το λιμενικό σώμα, στοιχεία που, όπως όλα δείχνουν, απουσιάζουν από την ελληνική πραγματικότητα.

Στο πλαίσιο χθεσινής κινητοποίησης στο υπ. Ναυτιλίας, ο επικεφαλής της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος ζήτησε να γίνουν εξονυχιστικοί έλεγχοι σε όλα τα δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν με καύσιμα τα νησιά, καθώς και σε αυτά που τροφοδοτούν με ναυτιλιακά καύσιμα διάφορα μεγάλα πλοία, και παράλληλα να θεσπιστεί σύντομο και αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την απόσυρσή τους και την αντικατάσταση με σύγχρονα πλοία. Οπως αποκάλυψε η «Κ», τα εν λόγω πλοία είναι πάνω από 80 και ως επί το πλείστον υπερήλικα, τη στιγμή που, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, ήταν πάγια πρακτική η χορήγηση δίμηνων παρατάσεων και η ελαστικότητα των ελέγχων. Στην ανακοίνωσή της, η ΠΕΝΕΝ τονίζει ότι «θεωρούμε ότι οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί».

Αυτό άλλωστε ομολογείται πλέον ευθέως και από την πολιτική ηγεσία του υπ. Ναυτιλίας. Σε χθεσινές δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ, ο υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός ανέφερε ότι «έγινε επιθεώρηση, αλλά δεν μπορώ να πιστοποιήσω αν έγινε σωστά». Πρόκειται για μια παραδοχή που αν μη τι άλλο γεννά και ζήτημα διοίκησης, καθώς επί της ουσίας οι πολιτικοί προϊστάμενοι παραδέχονται ότι δεν είναι σε θέση να ασκήσουν αποτελεσματικό έλεγχο των διοικητικών υπαλλήλων τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το ζήτημα των ελέγχων αναμένεται να αντιμετωπιστεί σύντομα με σχετική τροπολογία που ετοιμάζει το υπουργείο Ναυτιλίας. Σε αυτήν θα προωθηθεί ο μετασχηματισμός της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, της οποίας η βασική αρμοδιότητα θα είναι πλέον ο έλεγχος των νηογνωμόνων, δηλαδή των φορέων που θα είναι εφεξής υπεύθυνοι για την ασφάλεια των πλοίων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ