ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κουρουμπλής: «Την ευθύνη για την κηλίδα έχει το Λιμενικό»

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Ο χειρισμός της υπόθεσης ήταν ο καλύτερος δυνατός, υποστήριξε o υπουργός Ναυτιλίας, Παν. Κουρουμπλής, στη Βουλή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με τη φράση «δεν θα παραιτηθώ ποτέ» απάντησε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής στο κύμα αντιδράσεων που δέχθηκε χθες στη Βουλή για την αντιμετώπιση της ρύπανσης του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Μάλιστα, με ένα μάλλον άκομψο «άδειασμα», απέδωσε τις ευθύνες για όσα του ασκήθηκαν στην ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, του οποίου προΐσταται πολιτικά.

Η πιο ήπια στιγμή στη συζήτηση που έγινε χθες στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής για τη ρύπανση στον Σαρωνικό ήταν... η εισαγωγική τοποθέτηση της προέδρου της, Κατερίνας Ιγγλέση: «Τα ερωτήματα παραμένουν πολλά, η αγωνία μας μεγάλη. Είναι κοινή απαίτηση όχι μόνο η διερεύνηση του συμβάντος, αλλά και η απόδοση ευθυνών», ανέφερε.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Παν. Κουρουμπλής, υποστήριξε ότι ο χειρισμός της υπόθεσης ήταν ο καλύτερος δυνατός. Απαντώντας στην κριτική που δέχθηκε για την καθυστερημένη κινητοποίηση αντιρρυπαντικού πλοίου «Ακταία OSRV» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας (EMSA), υποστήριξε ότι «το σκάφος ήταν σε αποστολή, επέστρεψε την Τρίτη και από τη στιγμή που ήταν διαθέσιμο ζητήθηκε η συνδρομή του». Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, βάσει του συμβολαίου που υπέγραψε η EMSA για τη μίσθωση του «Ακταία», ο ιδιώτης οφείλει να το παράσχει άμεσα μόλις του ζητηθεί και η EMSA να θέσει το πλοίο στη διάθεση των Αρχών το αργότερο 24 ώρες αφότου υποβληθεί το σχετικό αίτημα (στη συγκεκριμένη περίπτωση, η EMSA χρειάστηκε 12 ώρες από τη στιγμή που της ζητήθηκε).

Θέσπιση ορίου ηλικίας

Ο κ. Κουρουμπλής, ωστόσο, έδειξε να απομακρύνεται από την αρχική τοποθέτησή του, την προηγούμενη εβδομάδα, μιλώντας για επικαιροποίηση του σχεδίου δράσης «για να μπουν στο παιχνίδι δήμοι, περιφέρειες και πολιτική προστασία, ώστε να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί». Ανέφερε ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα εκδοθεί απόφαση που εκκρεμούσε 20 χρόνια για τον καθορισμό προδιαγραφών για τα αντιρρυπαντικά πλοία. Και ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα νομοθετήσει τη θέσπιση ορίου ηλικίας στα δεξαμενόπλοια.

Η συνέχεια δεν ήταν ιδιαίτερα ευχάριστη για τον κ. Κουρουμπλή, ο οποίος δέχθηκε τα πυρά του επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκου Μητσοτάκη (μάλιστα, όταν αυτός του ζήτησε να παραιτηθεί, απάντησε «δεν θα παραιτηθώ ποτέ»), αλλά και του Γιάννη Μανιάτη (Δημοκρατική Συμπαράταξη), της Διαμάντως Μανωλάκου (ΚΚΕ), του Γιώργου Αμυρά (Ποτάμι) και αρκετών από τους δημάρχους που παρευρέθησαν. Πιεζόμενος να απαντήσει για τις καθυστερήσεις στην αντιμετώπιση της ρύπανσης ή τα κενά στην ενημέρωση των εμπλεκομένων, ο κ. Κουρουμπλής δεν δίστασε να εκθέσει την ηγεσία του Λιμενικού Σώματος: «Την ευθύνη εποπτείας την έχει το Λιμενικό Σώμα», ανέφερε προκαλώντας την αντίδραση βουλευτών.

Οι δήμαρχοι που παρευρέθησαν άσκησαν και αυτοί αυστηρή κριτική. «Το αίσθημα που επικρατεί στους πολίτες είναι απελπισία και θυμός. Χρειάζεται επιτάχυνση της απορρύπανσης», ανέφερε ο κ. Ανδρέας Κονδύλης, δήμαρχος Αλίμου. «Στήσαμε 3,5 χλμ. φράκτες, ως δήμος έχουμε εκτιαμιεύσει 270-280.000 ευρώ και δεν ξέρουμε αν θα μας τα εγκρίνουν. Αν ήμασταν μέλη μιας ομάδας αντιμετώπισης κρίσης, τότε οι δράσεις μας θα χρηματοδοτούνταν από το κράτος», ανέφερε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, δήμαρχος Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης. Να σημειωθεί ότι, όπως παρατήρησε η εκπρόσωπος του Παρατηρητηρίου Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη Μαργαρίτα Καραβασίλη, η πολιτεία πρέπει άμεσα να ταυτοποιήσει την προέλευση δειγμάτων μαζούτ από τις ακτές και τη θάλασσα, προκειμένου να υποστηριχθούν αιτήματα για αποζημιώσεις στα δικαστήρια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ