Νέες ταινίες: Η επιστροφή των παλαβών πρακτόρων και φως στο τούνελ

Νέες ταινίες: Η επιστροφή των παλαβών πρακτόρων και φως στο τούνελ

3' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αρκετές αξιόλογες επιλογές από τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, κάποιες από τις οποίες αναπάντεχες, αλλά και η επιστροφή ενός αγαπημένου χολιγουντιανού μπλοκμπάστερ μάς οδηγούν στις εβδομάδες του φθινοπώρου, όπου οι νέες ταινίες αρχίζουν πλέον και πέφτουν βροχή. Ξεκινάμε από μια σταθερή αξία, που μας συνόδευσε και ολόκληρο το κινηματογραφικό καλοκαίρι: το ισπανικό ή ισπανόφωνο θρίλερ. Εδώ έχουμε συμπαραγωγή με την Αργεντινή, όμως αυτό λίγη σημασία έχει, μια και το «Στο τέλος του τούνελ» (***) διαδραματίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο εσωτερικό ενός σπιτιού.

Ο σαραντάρης Χοακίν είναι ένας καθηλωμένος στο αναπηρικό καροτσάκι μηχανικός υπολογιστών, που ζει μόνος μετά το δυστύχημα που του στοίχισε την οικογένειά του. Πιεσμένος από τα χρέη, αποφασίζει να νοικιάσει τον πάνω όροφο του σπιτιού του σε μια όμορφη στρίπερ, η οποία εμφανίζεται ξαφνικά μαζί με την 6χρονη κόρη της. Παράλληλα, ενώ δουλεύει στο υπόγειο, εντοπίζει περίεργους θορύβους, οι οποίοι, όπως αποδεικνύεται, προέρχονται από μια ομάδα διαρρηκτών που σκάβει τούνελ για να ληστέψει τη γειτονική τράπεζα.

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ροντρίγκο Γκράντε ελέγχει πολύ αποτελεσματικά τον ρυθμό της ταινίας, κατασκευάζοντας ένα σφιχτοδεμένο θρίλερ με τα ελάχιστα δυνατά μέσα. Η ιδέα του ανάπηρου «εκδικητή» είναι βέβαια γοητευτική, δεν θα δούλευε όμως ποτέ χωρίς τα έξυπνα τρικ που τη συνοδεύουν. Κατά τα λοιπά, όλοι οι «κλασικοί» χαρακτήρες είναι εδώ: o σκληρός κακοποιός, ο διεφθαρμένος μπάτσος, η μοιραία γυναίκα κ.ο.κ. Κυρίως υπάρχει εκείνο το συναρπαστικό συναίσθημα που προκύπτει όταν η ένταση και οι ανατροπές έρχονται ακριβώς στην ώρα τους.

Από τα low-budget θρίλερ περνάμε στην ακριβή χολιγουντιανή δράση του «Kingsman: Ο χρυσός κύκλος» (**½), το οποίο αποτελεί σίκουελ της απολαυστικής ταινίας του 2015. Στη νέα εκδοχή ο νεοσύλλεκτος πράκτορας της μυστικής υπηρεσίας, Εγκσι, έχει αναλάβει πλέον πλήρη καθήκοντα και την αποστολή να σώσει τον κόσμο (φυσικά) από μια σατανική δισεκατομμυριούχο. Το αποτέλεσμα διά χειρός, ξανά, του Μάθιου Βον είναι αρκετά διασκεδαστικό, δεν φτάνει όμως το σπουδαίο χιούμορ ούτε τον τρομερό ρυθμό της πρώτης ταινίας. Κερδίζει πάντως τις εντυπώσεις σε επίπεδο καστ, συγκεντρώνοντας τους Τάρον Ετζερτον, Κόλιν Φερθ, Τζέφρι Ρας, Μαρκ Στρονγκ, Τζούλιαν Μουρ, Χάλι Μπέρι, Τσάνινγκ Τέιτουμ και Μάικλ Γκάμπον.

Κυκλοφορεί, ακόμη, το «Ομίχλη τον Αύγουστο» (***), το οποίο μας πηγαίνει στη Γερμανία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, για να μας αφηγηθεί άλλη μια από τις λιγότερο γνωστές –αλλά όχι λιγότερο τραγικές– πτυχές της εποχής. Ο 13χρονος Ερνστ καταλήγει σε ένα ορφανοτροφείο-νοσοκομείο, το οποίο φαίνεται να φιλοξενεί και αρκετούς ψυχικά ασθενείς. Σύντομα, ωστόσο, θα καταλάβει πως στο παρασκήνιο της εγκατάστασης «τρέχει» ένα τερατώδες ναζιστικό πρόγραμμα ευθανασίας, με στόχο την απαλλαγή της κοινωνίας από τα λιγότερο ικανά μέλη. Με αφετηρία μια πραγματική ιστορία, το φιλμ περιγράφει πολύ συγκινητικά το μαρτύριο της παιδικής ψυχής μέσα στον πόλεμο – είναι εκπληκτική μια σκηνή όπου τα παιδιά βλέπουν τις μακρινές λάμψεις των εκρήξεων σαν παιχνίδι. Και βέβαια είναι εξίσου παραστατική η περιγραφή της ναζιστικής θηριωδίας, στη διάσταση που πήρε (και) απέναντι στους κατοίκους της ίδιας της Γερμανίας.

Τέλος, έχουμε «Το κύμα» (***), μια ταινία καταστροφής, που δεν μας έρχεται από κάποιο μεγάλο αμερικανικό στούντιο, αλλά από τη Νορβηγία, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει πως υστερεί σε κάτι. O χαρισματικός γεωλόγος Κρίστιαν δουλεύει με την ομάδα του στα βουνά των φημισμένων Φιορδ. Σύντομα, ωστόσο, θα χρειαστεί να αγωνιστεί για την επιβίωση, τόσο τη δική του όσο και της οικογένειάς του, καθώς μια τεράστια κατολίσθηση θα προκαλέσει τσουνάμι ύψους 80 μέτρων, το οποίο απειλεί να αφανίσει τη μικρή κωμόπολη όπου κατοικούν. Η παραγωγή των Νορβηγών δεν φείδεται χρημάτων, με υπέροχα πανοραμικά πλάνα και εντυπωσιακά ειδικά εφέ που βοηθούν να στηθεί το σκηνικό της αγωνίας. Το «κλειδί», όμως, είναι ο ιδανικός τρόπος με τον οποίο κλιμακώνεται η δράση (και η καταστροφή), χαρίζοντας τελικά στον θεατή ένα καθηλωτικό δίωρο.

CINEMA ALERT

Από τις «ψαγμένες» δραματικές ερμηνείες στο απόλυτο κινηματογραφικό μπλοκμπάστερ: η βραβευμένη με Οσκαρ Αλίσια Βικάντερ αναλαμβάνει ίσως τη δυσκολότερη αποστολή της καριέρας της, υποδυόμενη τη θρυλική Λάρα Κροφτ, στη νέα εκδοχή του «Tomb Raider» –το τρέιλερ βγήκε πρόσφατα– που αναμένεται να κυκλοφορήσει εντός του 2018. Κι αυτό γιατί η ταλαντούχα Σουηδή ηθοποιός καλείται να πάρει τη θέση της ταυτισμένης με τον ρόλο Αντζελίνα Τζολί, κι αυτό δεν είναι ποτέ εύκολη υπόθεση…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή