Αυστηροί έλεγχοι Facebook στα διαφημιστικά εργαλεία

Αυστηροί έλεγχοι Facebook στα διαφημιστικά εργαλεία

1' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ. Τον αντισημιτισμό θέτει στο στόχαστρο το Facebook, το οποίο ανακοίνωσε, διά στόματος της διευθύντριας επιχειρησιακών λειτουργιών Σέριλ Σάντμπεργκ, την αυστηροποίηση του ελέγχου στο πεδίο των διαφημιστικών εργαλείων για τον εντοπισμό χρηστών. Η απόφαση ελήφθη κατόπιν της δημοσίευσης αποκαλυπτικής έρευνας από την ProPublica, την περασμένη εβδομάδα, η οποία κατέδειξε πως τα διαφημιστικά εργαλεία του Facebook επέτρεψαν την προβολή αντισημιτικών διαφημίσεων σε άτομα που εκδηλώνουν μίσος εναντίον των Εβραίων.

Οι διαφημίσεις προβλήθηκαν λόγω της εφαρμογής αλγόριθμου που λάμβανε υπόψη στοιχεία χρηστών σχετικά με το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό περιβάλλον τους. Ειδικότερα, περίπου 2.300 χρήστες έγραψαν στο προφίλ τους ότι έχουν σπουδάσει «Μίσος κατά των Εβραίων», με αποτέλεσμα η φράση αυτή να καθίσταται αυτομάτως διαφημιστικός στόχος. Η Σάντμπεργκ παραδέχθηκε σε ανάρτησή της πως η προβολή τέτοιων διαφημίσεων θεωρείται «απολύτως απαράδεκτη» και συνιστά «αποτυχία» της εταιρείας, αναλαμβάνοντας έτσι την ευθύνη για την αδυναμία έγκαιρης ανίχνευσης του προβλήματος. Η διαφημιστική πολιτική του Facebook βρίσκεται κατ’εξακολούθησιν στο επίκεντρο οξείας κριτικής. Είχε προηγηθεί, στις 6 Σεπτεμβρίου, η παραδοχή της εταιρείας ότι ψεύτικοι λογαριασμοί, με έδρα τη Ρωσία, προώθησαν διαφημίσεις, αξίας 100.000 δολαρίων, με διχαστικό περιεχόμενο για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ.

Είναι η πρώτη φορά που η Σάντμπεργκ αποφασίζει να αναφερθεί δημοσίως στις παθογένειες της διαφημιστικής πολιτικής του Facebook. Κατόπιν τούτων, η ίδια ανακοίνωσε πως η εταιρεία προέβη στον αποκλεισμό των αντισημιτικών όρων και την αποκατάσταση μόνον όσων όρων εντοπισμού έχουν υποστεί ανθρώπινη επεξεργασία. Τέλος, δήλωσε πως η εταιρεία «θα ενισχύσει τον ανθρώπινο παράγοντα στον έλεγχο και την επίβλεψη των αυτοματοποιημένων διαδικασιών», ενώ προανήγγειλε την εφαρμογή προγράμματος με σκοπό την παρότρυνση των χρηστών να αναφέρουν διαφημιστικές καταχρήσεις.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή