ΕΛΛΑΔΑ

Ναυάγιο «Αγ. Ζώνη ΙΙ», ώρα μηδέν

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Το αντιρρυπαντικό σκάφος της EMSA «Ακταία» καθαρίζει την Πειραϊκή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Αλαλούμ». Με τη λέξη αυτή νομικοί κύκλοι με εξειδίκευση στη ναυτιλία στηλίτευαν τις συνεχείς αναβολές της εκδίκασης της υπόθεσης με τα λαθραία καύσιμα της τάξεως των 55 τόνων που βρέθηκαν στο πλοίο που επιχειρούσε την απάντληση του φορτίου από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Χθες, δόθηκε νέα παράταση μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου, καθώς εξακολουθεί να αγνοείται η έκθεση με την οποία προσδιορίζονται οι διαφυγόντες δασμοί. Για τη σύνταξή της, πρέπει να γίνουν ο προσδιορισμός και η ογκομέτρηση των καυσίμων που βρέθηκαν χωρίς τα νόμιμα παραστατικά από το Γενικό Χημείο του Κράτους, κάτι που ακόμα δεν έχει συμβεί.

Η δίκη «παρωδία», όπως εξελίσσεται, ξεκίνησε την Πέμπτη, χωρίς καν να κληθούν να καταθέσουν οι μάρτυρες κατηγορίας από την πλευρά του λιμενικού σώματος και της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων. Χθες, εκλήθη τηλεφωνικώς (!) στις 12.45 ο τελωνειακός υπάλληλος, προκειμένου να παραστεί στις 14.00 το μεσημέρι στη δίκη. Ο εν λόγω υπάλληλος κατέθετε όμως στο Εφετείο Αθηνών για άλλη υπόθεση, με αποτέλεσμα να προσέλθει εν τέλει έτερος υπάλληλος, όπως επίσης και δύο εκπρόσωποι του λιμενικού σώματος. Οπως προκύπτει από σχετικές πληροφορίες, είναι προφανής η προσπάθεια που καταβάλλουν οι εμπλεκόμενοι, προκειμένου η εκδίκαση της υπόθεσης λαθρεμπορίας να γίνει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και όσο το δυνατόν αργότερα, ώστε να μην υπάρχει και η σχετική πίεση προς τις δικαστικές αρχές για παραδειγματική τιμωρία.

Το ερώτημα ασφαλώς που προκύπτει είναι τι πράττουν γι’ αυτό οι αρμόδιες αρχές και η εισαγγελία, προκειμένου να έρθουν στο φως όλα τα στοιχεία, καθώς οι κατηγορούμενοι είναι σχεδόν βέβαιο ότι γνωρίζουν και το τι συμβαίνει με την περίπτωση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και το αν όντως γινόταν λαθρεμπορία σε αυτό ή όχι το μοιραίο βράδυ του ναυαγίου. Οπως σημειώνουν στην «Κ» παράγοντες της αγοράς, αν ο πλοιοκτήτης του «Αγ. Ζώνη ΙΙ», κ. Θ. Κουντούρης, έχει κάτι να κρύψει, είναι δεδομένο ότι θα προσλάμβανε «φίλους και γνωστούς» προκειμένου να κρύψουν τυχόν λαθραίες ποσότητες και να κουκουλώσουν την υπόθεση, κάτι που όπως φαίνεται έχει βάση, αν κρίνει κανείς και από το Neda, το πλοίο που επελέγη αρχικά να αντικαταστήσει το Lassea, του οποίου τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας έληξαν την προηγούμενη Τρίτη.

Εν τέλει χθες, βρέθηκαν να διαγκωνίζονται για τη συνέχιση της απάντλησης τα δεξαμενόπλοια Aegean Breeze I, συμφερόντων Μελισσανίδη και το Siros (ηλικίας άνω των 50 ετών), της εταιρείας εμπορίας και διάθεσης ναυτιλιακών καυσίμων Sekavin, συμφερόντων του ομίλου Βαρδινογιάννη. Μέχρι αργά χθες το απόγευμα, δεν είχε ληφθεί οριστική απόφαση για το ποιο πλοίο θα συνέχιζε το έργο της απάντλησης, τη στιγμή που, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, εμπλεκόμενος στην υπόθεση βρέθηκε και ο κ. Μιχ. Σπανόπουλος, επικεφαλής της εταιρείας που έχει αναλάβει (για λογαριασμό της πλευράς Κουντούρη) το έργο της απάντλησης και της απορρύπανσης.

Διάψευση

Σύμφωνα με φήμες, ο κ. Σπανόπουλος βρέθηκε κατηγορούμενος σε βαθμό πλημμελήματος, επειδή στη φορτηγίδα που χρησιμοποιείται για την απάντληση εντοπίστηκαν περίπου 300 τόνοι πετρελαιοειδών χωρίς παραστατικά. Εκπρόσωποι της εταιρείας διέψευσαν κάθε τέτοιο σενάριο, τονίζοντας ότι η ποσότητα αυτή βρίσκεται στη φορτηγίδα, λόγω της τριήμερης καθυστέρησης στην εύρεση πλοίου για να συνεχιστεί η μεταφόρτωση των απαντληθέντων καυσίμων και, εκ των πραγμάτων, οι ποσότητες αυτές δεν γίνεται να φέρουν παραστατικά, έως ότου αποφασιστεί το ποιο πλοίο θα συνδράμει. Ο δε κίνδυνος νέων διαρροών από το ναυάγιο παραμένει...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ