Γυναικεία ισορροπία με έπαθλο… Μερσεντές

Γυναικεία ισορροπία με έπαθλο… Μερσεντές

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι αληθινά αξιοπρόσεκτο πώς μια ταινία, που στα «χαρτιά» φαίνεται μέτρια, ίσως και αδιάφορη, αποκτά άλλη δυναμική και δραματικό βάθος χάρη στις ερμηνείες των πρωταγωνιστών της. Το έχουμε δει πολλές φορές, με τελευταία περίπτωση αυτή της «Γυναίκας με τη Μερσεντές» του Γάλλου Φρεντερίκ Μερμούντ («Αυτοί που επιστρέφουν»), που βασίζεται στο μυθιστόρημα «Moka» της Τατιάνα ντε Ρονέ και κυκλοφορεί από την προσεχή Πέμπτη στις αίθουσες. Εκεί, δύο σπουδαίες Γαλλίδες ηθοποιοί, η Εμανουέλ Ντεβός και η Ναταλί Μπάιγ, έρχονται αντιμέτωπες συνθέτοντας ένα ιδανικό ερμηνευτικό δίδυμο.

«Αυτή η ερμηνευτική σχέση μεταξύ μας ήταν και το στοιχείο που μου έδωσε το μεγαλύτερο κίνητρο για να παίξω στην ταινία. Ηταν, για την Εμανουέλ κι εμένα, πραγματική απόλαυση να παίζουμε μαζί. Ηταν η πρώτη φορά και ήταν προφανές πως βρεθήκαμε σε ένα είδος ώσμωσης. Οταν παίζεις απέναντι σε έναν άνδρα δεν είναι το ίδιο, δεν μπορούν να γίνουν συγκρίσεις, γιατί η “συμφωνία” εξαρτάται από πολύ περισσότερα πράγματα», μας λέει η Ναταλί Μπάιγ.

Στην ταινία, ο μυστηριώδης χαρακτήρας που ερμηνεύει, στέκεται απέναντι από εκείνον της Ντεβός, η οποία υποδύεται την Ντιάν, μια κλονισμένη από τον πρόσφατο θάνατο του γιου της γυναίκα. Αποφασισμένη να βρει τον υπεύθυνο του δυστυχήματος, ζητάει τη βοήθεια ενός ιδιωτικού ντετέκτιβ, προχωρώντας την έρευνα και μόνη της. Το τέλος της διαδρομής την οδηγεί στην προσηνή και ταυτόχρονα κάπως τρομακτική Μαρλέν (Ν. Μπάιγ) αλλά και σε μια καλοσυντηρημένη σπορ Μερσεντές. Καθώς το καθαρό δράμα αναμειγνύεται στην πορεία με το σασπένς του ψυχολογικού θρίλερ, οι δύο γυναίκες αναπτύσσουν μια ιδιότυπη σχέση στοργής – μίσους μεταξύ τους, η οποία αποτελεί τελικά και τη βασική θεματική του έργου.

Η Μαρλέν

Η ταινία έχει σε πρώτο πλάνο την Ντιάν και την προσπάθειά της να βγει μέσα από το πηγάδι της απώλειας και της αίσθησης του άδικου εις βάρος του παιδιού της· είναι όμως ο χαρακτήρας της Μπάιγ εκείνος που δίνει ισορροπία στο σύνολο και αυξάνει το ενδιαφέρον για την τελική έκβαση της υπόθεσης. Η ίδια επισημαίνει σχετικά: «Η αλήθεια είναι πως δεν είχα ξαναπαίξει τέτοιου είδους χαρακτήρα, μια γυναίκα δηλαδή, η οποία ενώ είναι φαινομενικά συμπαθής και “εμπορική”, κρατά ταυτόχρονα ένα κομμάτι κρυφό και μυστικοπαθές. Είναι μια γυναίκα, η οποία με άγγιξε· που αγωνίζεται να κρατήσει την αγάπη του “άνδρα” της και που φοβάται να μεγαλώσει. Ηταν πολύ καλογραμμένο. Εγώ βασίστηκα στις καταστάσεις, ένιωθα λίγο σαν να την ξέρω. Υπάρχουν πολλές γυναίκες σαν και αυτή στον κόσμο».

Αλλά και ο σκηνοθέτης Φρεντερίκ Μερμούντ μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τη συνάντηση των δύο ηθοποιών: «Η Ναταλί μπορεί να ενσαρκώσει εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες, μπορεί να παίξει μια πολιτικό ή μια κομμώτρια με απίστευτη ευκολία, και ήξερα ότι θα είναι αξιόπιστη ως μια γυναίκα που έχει ένα κατάστημα καλλυντικών σε μια μικρή πόλη. Τέλος, η Eμανουέλ και η Nαταλί ποτέ δεν είχαν παίξει μαζί στο παρελθόν. Και είναι πάντοτε συναρπαστικό να βάζεις δύο ηθοποιούς από διαφορετικές κινηματογραφικές οικογένειες να συναντηθούν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή