ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ιταλία

Ο Ιταλός φωτογράφος Paolo Morello επισκέπτεται αρχαία μνημεία στην Ελλάδα και στη Νότια Ιταλία, αφουγκράζεται τους μύθους τους και αφηγείται την ιστορία τους.   

Όταν επισκέφτηκα την Ολυμπία, ένιωσα ανέπαφη τη μαγεία του ιερού άλσους. Καθισμένος μπροστά από το Ηραίον, διάβασα τις περιγραφές του Παυσανία για τα αγάλματα μέσα στον ναό –ανάμεσά τους και τον Ερμή του Πραξιτέλη– και αισθάνθηκα ρίγος». Αυτή ήταν η απάντηση του Σικελού φωτογράφου και ιστορικού φωτογραφίας Paolo Morello όταν τον ρωτήσαμε ποιο από τα μνημεία που επισκέφτηκε είχε πάνω του τη μεγαλύτερη επίδραση. Ανάμεσα σε Δελφούς, Νεμέα, Μυκήνες, Άργος, Επίδαυρο, Αίγινα, Σούνιο, Βραυρώνα, Ποσειδωνία, Κρότωνα, Σελινούντα, Ακράγαντα, Μεταπόντιο κ.ά., η Αρχαία Ολυμπία ήταν ο τόπος που τον συγκίνησε περισσότερο.

Μεγαλωμένος με τα έπη του Ομήρου, πραγματοποίησε ένα φωτογραφικό οδοιπορικό σε ελληνικούς αρχαιολογικούς χώρους, απαθανατίζοντας μνημεία στην Ελλάδα και στην πάλαι ποτέ Magna Grecia, δηλαδή στις ελληνικές αποικίες που υπήρχαν από τον 8ο π.Χ. αιώνα στη Νότια Ιταλία και στη Σικελία. Το αποτέλεσμα ήταν μια συλλογή 200 φωτογραφιών, 30 από τις οποίες παρουσιάζονται στην έκθεση «Περιήγηση στην τελειότητα» στο Επιγραφικό Μουσείο της Αθήνας (έως 26/10/2017).

Πώς πήρε όμως την απόφαση για ένα τέτοιο πρότζεκτ; «Τα περισσότερα φωτογραφικά έργα μου εστιάζουν στην αρχαιολογία και στη μυθολογία. Με ενδιαφέρει το πώς οι Έλληνες προέκτειναν μύθους και λατρευτικές συνήθειες άλλων πολιτισμών. Συχνά οι μύθοι κρύβουν ιστορικά προβλήματα. Δεν εννοώ τεκμήρια ή πραγματικά γεγονότα, αλλά ανησυχίες που γεννήθηκαν στο συλλογικό ασυνείδητο. Οι σύγχρονες κοινωνίες έχουν χάσει τη χαρά να λένε ιστορίες. Πιστεύουν ότι για τα πάντα υπάρχει εξήγηση και ενδιαφέρονται περισσότερο να βρουν λογικές αιτίες από το να εμπιστευτούν τη θεραπευτική δύναμη μιας ιστορίας», εξηγεί ο Morello. Γι’ αυτό αξίζει να δει κανείς τις φωτογραφίες του κάτω απ’ αυτό το πρίσμα: σαν να του αφηγείται κάποιος μια βουβή ιστορία.

Info
Η έκθεση «Περιήγηση στην τελειότητα», σε επιμέλεια Αφροδίτης Οικονομίδου και με τη συμβολή του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών και του Κέντρου Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, παρουσιάζεται στο Επιγραφικό Μουσείο (Toσίτσα 1) έως τις 26/10/2017. Στη συνέχεια, η έκθεση θα μεταφερθεί τον Νοέμβριο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών και τον Δεκέμβριο στη Θεσσαλονίκη στον εκθεσιακό χώρο του βιβλιοπωλείου του ΜΙΕΤ.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ