Στα μαλακά για τα λαθραία

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ποινή διετούς κάθειρξης με τριετή αναστολή επιβλήθηκε χθες στον πλοίαρχο του δεξαμενόπλοιου «Lassea», όπου βρέθηκαν λαθραία καύσιμα (περίπου 55 τόνοι), ενώ ο έτερος κατηγορούμενος, ο πρώτος μηχανικός, απαλλάχθηκε λόγω αμφιβολιών. Η εκδίκαση της υπόθεσης ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ, καθώς, μετά τις καθυστερήσεις της προηγούμενης εβδομάδας, εντέλει ολοκληρώθηκε η ογκομέτρηση των καυσίμων και συντάχθηκε η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών. Χωρίς αυτήν δεν ήταν δυνατή η πραγματοποίηση της δίκης. Πάντως, παρά το ότι η υπόθεση βρέθηκε στην επικαιρότητα, νομικοί κύκλοι σχολίαζαν χθες την επιεική στάση της δικαιοσύνης, η οποία εν μέρει οφείλεται και στη μικρή, σχετικά, ποσότητα των λαθραίων καυσίμων.

Το «Lassea» είχε ναυλωθεί από τον κ. Θ. Κουντούρη, πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη ΙΙ», προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της απάντλησης των καυσίμων που βρίσκονται στις δεξαμενές του τελευταίου. Η δίκη για τα λαθραία καύσιμα στο «Lassea» ξεκίνησε την προηγούμενη Πέμπτη, χωρίς όμως να κληθούν να καταθέσουν οι μάρτυρες κατηγορίας από την πλευρά του Λιμενικού Σώματος και της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων. Την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου –κι ενώ ήταν πλέον παρόντες οι μάρτυρες κατηγορίες, τόσο από την πλευρά του Λ.Σ. όσο και από τη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων– δόθηκε νέα αναβολή λόγω της απουσίας της σχετικής έκθεσης προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών.

Σε ό,τι αφορά την απάντληση, εκτιμήσεις από το υπ. Ναυτιλίας ανέφεραν ότι σήμερα αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία με τη συνδρομή του δεξαμενόπλοιου Siros. Μέχρι χθες, το εν λόγω πλοίο, το οποίο επιχειρεί στην περιοχή του ναυαγίου από το προηγούμενο Σάββατο, έχει αντλήσει 984 τόνους φορτίου κι ενώ πλέον απέμενε η άντληση από την τελευταία δεξαμενή. Σε συνδυασμό και με το φορτίο του «Lassea» (1.550 τόνοι), μέχρι σήμερα έχουν αντληθεί πάνω από 2.500 τόνοι φορτίου, τη στιγμή που με βάση τα σχετικά παραστατικά το «Αγία Ζώνη ΙΙ» έφερε συνολικά 2.200 μετρικούς τόνους μαζούτ και 370 μετρικούς τόνους ναυτιλιακών καυσίμων, ήτοι συνολικά 2.570 τόνους.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της απάντλησης (όμιλος Σπανόπουλου), τα καύσιμα που αντλούνται είναι αναμεμειγμένα με ποσότητες θαλάσσιου νερού. Οι πραγματικές ποσότητες που έχουν απαντληθεί θα αποκαλυφθούν έπειτα από την ολοκλήρωση του σχετικού διαχωρισμού τους στις εγκαταστάσεις όπου θα παραδοθούν.

Νέο περιστατικό

Χθες επιβεβαιώθηκε για ακόμα μια φορά το τεράστιο έλλειμμα σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας, που θα έπρεπε να διέπουν όσους δραστηριοποιούνται στον εφοδιασμό των πλοίων. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί ένα ακόμα περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης, αυτήν τη φορά στην περιοχή του Κερατσινίου και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Ικονίου; Εκεί, δημιουργήθηκε ρύπανση 70 τ.μ., ως αποτέλεσμα της πρόκλησης υπερχείλισης κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού με καύσιμα του φορτηγού πλοίου «Ice Glacier», σημαίας Νήσων Μάρσαλ, από το εφοδιαστικό δεξαμενόπλοιο «Αρχων Μιχαήλ». Ηδη έχουν συλληφθεί και κρατούνται ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του «Ice Glacier», ενώ έχει απαγορευτεί και ο απόπλους του, έως ότου καταβληθεί η εγγυητική επιστολή που θα καλύπτει το ύψος του πιθανολογούμενου προστίμου. Η ρύπανση αντιμετωπίστηκε με τη συνδρομή ιδιωτικής εταιρείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή