ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δίκτυα νέας γενιάς και συνδρομητική τηλεόραση αλλάζουν τις τηλεπικοινωνίες

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε νέες βάσεις τίθεται η αγορά τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα. Η πρόβλεψη ότι θα επιβιώσουν στην αγορά μόνον όσοι διαθέτουν «βαθιές τσέπες» και μπορούν να «θάψουν λεφτά στη γη (καλώδια)» επιβεβαιώθηκε πλήρως. Η αγορά μετασχηματίζεται δραστικά τους τελευταίους μήνες και αυτό έδειξε η διαδικασία πώλησης της Cyta Hellas, αλλά και η συνεργασία της Forthnet με τους ανταγωνιστές της Vodafone και Wind.

Μάλιστα, όλα δείχνουν ότι για να σταθεί κάποιος στην ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά με αξιώσεις, πρέπει να επενδύσει τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ τα επόμενα 4-5 χρόνια. Καταλύτης σ’ αυτήν την εξέλιξη είναι αφενός ο υψηλός ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων, αφετέρου η εξέλιξη της τεχνολογίας. Η τελευταία επιτρέπει στους παρόχους να προσφέρουν καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες. Βεβαίως, η νέα τεχνολογία επιτρέπει ένα αποτελεσματικότερο «αμπαλάρισμα» των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (τηλεφωνία, Internet, τηλεόραση κλπ.) σε ένα εμπορικό πακέτο καθιστώντας τες περισσότερο ελκυστικές στον τελικό καταναλωτή. Και τα δίκτυα νέας γενιάς που τώρα αναπτύσσονται, και παρέχουν υψηλές χωρητικότητες, προσφέρονται για την ενοποιημένη μεταφορά φωνής, εικόνας και δεδομένων μέσα από ένα καλώδιο και άρα μέσα από έναν λογαριασμό.

Ηδη στην Ελλάδα πάνω από 1 εκατ. νοικοκυριά έχουν έναν κοινό λογαριασμό για σταθερό τηλέφωνο, Internet και κινητό τηλέφωνο ή δορυφορική τηλεόραση (3-play). Μάλιστα, τα 130 χιλιάδες από αυτά λαμβάνουν όλες τις υπηρεσίες σε ένα πακέτο, δηλαδή σταθερή τηλεφωνία, κινητή τηλεφωνία, Internet και συνδρομητική τηλεόραση (4-play). Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι τα πακέτα αυτά τα οποία σήμερα αποτελούν μειοψηφία, σε τρία έως πέντε χρόνια θα είναι πλειοψηφία. «Δεν θα έχει νόημα η αγορά μιας τηλεφωνικής σύνδεσης ή μιας σύνδεσης Internet, αλλά ενός ολοκληρωμένου πακέτου επικοινωνιών», παραδέχεται στέλεχος τηλεπικοινωνιακής υπηρεσίας. Ακόμη και η φωνή που σήμερα είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά για τους μεγαλύτερους σε ηλικία χρήστες, θα έχει μετασχηματιστεί σε δεδομένα. Ηδη αυτό έχει συμβεί στην κινητή τηλεφωνία, με τις υπηρεσίες «What’s App» και «Viber», ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο τηλεοπτικό περιεχόμενο, με τις υπηρεσίες «netflix», «amazon». Τον δρόμο αυτό έχουν ακολουθήσει σε τοπικό επίπεδο και οι εταιρείες Vodafone, Wind και Cyta.

Συνεπώς, οι ευρυζωνικές συνδέσεις νέας γενιάς, οι οποίες προσφέρουν υψηλότερη χωρητικότητα στη μετάδοση δεδομένων, σήμερα είναι απαραίτητες περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται όλοι οι πάροχοι, επενδύοντας κυρίως σε δίκτυα τεχνολογίας VDSL και FTTx. Στην πρώτη τεχνολογία ποντάρει κυρίως ο ΟΤΕ που έχει προβάδισμα και στη δεύτερη, ποντάρουν κυρίως οι ανταγωνιστές του. H Wind για παράδειγμα ήδη έχει αναπτύξει δίκτυο οπτικών ινών (FTTx) στην Καλαμάτα και στη Νέα Σμύρνη και τώρα συνεχίζει σε άλλες περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με στελέχη της, τα επόμενα χρόνια θα απλώσει πάνω από 1.000 χλμ. οπτικών ινών σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Καλαμάτα και Ηράκλειο (Κρήτης) με στόχο την ανάπτυξη ευρυζωνικών συνδέσων υπερυψηλών ταχυτήτων. Το έργο αναμένεται να αναλάβουν οι εταιρείες EDIL, Terna, Intrakat και Εργατηκάτ.

Η εταιρεία μέχρι το τέλος του έτους θα λανσάρει και την υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς είναι ο «τελευταίος των Μοϊκανών» στη συγκεκριμένη αγορά. Προς την κατεύθυνση αυτή η εταιρεία συνεργάζεται με τη Zappware για την τεχνολογική πλατφόρμα, ενώ πρώτο βήμα στο τηλεοπτικό περιεχόμενο αποτελεί η συμφωνία της με τη Forthnet, στα NovaSports. Σύμφωνα με στελέχη της, η Wind βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλους παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου, αλλά οι συμφωνίες που θα επιτευχθούν θα ανακοινωθούν λίγο πριν από το τέλος του έτους. Η συμφωνία ωστόσο με τη Forthnet, όπως αναφέρουν παράγοντες της εταιρείας, παρόλο που δεν είναι άμεσα υλοποιήσιμη, έπρεπε να ανακοινωθεί προκειμένου να μην υπάρξει διαρροή στη συνδρομητική της βάση προς τη Vodafone.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ