Προς τα πού πάτε; Δεν βολεύει…

Προς τα πού πάτε; Δεν βολεύει…

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το σχέδιο νόμου που μετατρέπει την Beat (πρώην Taxibeat) από «ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης σε εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου» σημαίνει πολύ περισσότερα από τη μάχη ανάμεσα στις δυνάμεις της οπισθοδρόμησης και του εκσυγχρονισμού. Ο στόχος της αλλαγής, που εισηγούνται ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ και ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν είναι να υποβαθμιστούν «η αξιολόγηση και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον πολίτη», όπως επισημαίνουν οι υπεύθυνοι του Beat. Τουλάχιστον, όχι μόνο.

Τα ταξί στην Αθήνα ήταν και παραμένουν πολλά. Τα τελευταία χρόνια παρατηρεί κανείς νέους οδηγούς, επαγγελματίες, που σέβονται τον εαυτό τους και τον πελάτη. Αντί, λοιπόν, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ να ξεκινήσει μια εκστρατεία ώστε αυτό που συνιστά, ενδεχομένως, ένα μειοψηφικό ακόμη ρεύμα να γίνει πλειοψηφικό, τι κάνει; Υποσκάπτει το καλύτερο, για να ενισχύσει τη συντεχνία. Στρέφεται εναντίον μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η οποία, όπως άλλες παρόμοιες, λειτουργεί εξυγιαντικά για το επάγγελμα των «ταξιτζήδων», ενώ, παράλληλα, σοβούν χρόνια και σοβαρά προβλήματα όπως: η μαφία των «μαντράδων», η επιλογή πελατών από λιμάνια και πιάτσες ανάλογα με τον προορισμό του καθενός (μου συνέβη και στο Σύνταγμα), τα πειραγμένα ταξίμετρα, η πλημμελής καθαριότητα και κακή κατάσταση πολλών οχημάτων, κ.ο.κ. Αντί ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ να ανασκουμπωθεί και να εργαστεί για την καταπολέμηση της διαφθοράς και των δυσλειτουργιών του επαγγελματικού κλάδου του, επιτίθεται σε μια καινοτόμο τεχνολογική επιχείρηση. Γιατί άραγε;

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ επί χρόνια παραμένει στη θέση αυτή, γεγονός που πιστοποιεί τις (όποιες) ικανότητές του. Αντί όμως να αναλύονται κάθε φορά οι πολιτικές συμμαχίες και επιλογές του, δεν θα έπρεπε να αναρωτηθούμε γιατί εμφανίζεται τόσο απρόθυμος σε πρωτοβουλίες που θα αντικαταστήσουν τον «ταρίφα» με τον αξιοσέβαστο επαγγελματία;

Το σχέδιο νόμου δεν είναι μόνο ένα ακόμη πισωγύρισμα. Είναι και η νίκη της παραοικονομίας, του μη ελέγχου, των πάσης φύσεως «μαφιών» συμφερόντων, της μη αξιολόγησης. Είναι ένα ακόμη εμπόδιο στον δρόμο προς την εξυγίανση και την κανονικότητα μιας ευνομούμενης δημοκρατίας.

Ηδη, μέσα σε λίγο χρόνο, έχουν συγκεντρωθεί 25.000 υπογραφές από πολίτες που αντιδρούν στην αλλαγή λειτουργίας του Taxibeat, το οποίο, αξίζει να σημειωθεί, μετρά 8.000 οδηγούς ταξί. Οσοι επιμένουν στην υποβάθμισή του κάτι άλλο έχουν στο μυαλό τους. Δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη υπηρεσία που βάλλεται. Η επιθετική κίνηση είναι και συμβολική. Αυτό το «άλλο» πίσω από το νομοσχέδιο απλώνει έναν ίσκιο σκοτεινό και δυσοίωνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή