ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Πρέπει να σκεφτόμαστε δημιουργικά, αλλά με σεβασμό στην παράδοση. Να αφήσουμε πίσω τα στερεότυπα και να εργαστούμε με υπευθυνότητα», τονίζει ο Γιάννης Θωμάτος, αντιπρόεδρος της εταιρείας επικοινωνίας «Συμεών Γ. Τσομώκος Α.Ε.». Ο λόγος του μετράει. Με εμπειρία στη διοργάνωση διεθνών συνεδρίων και events υψηλού κύρους, όπως το Athens Democracy Forum, το EU & Arab World Summit και το Οικονομικό Φόρουμ Δελφών, του οποίου μάλιστα είναι ιδρυτικό μέλος και αντιπρόεδρος, γνωρίζει όσο λίγοι τις απαιτήσεις της ποιοτικής τουριστικής αγοράς και του high-profile συνεδριακού κλάδου. Μας μιλάει για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στη δουλειά του, τις παραμέτρους που εξασφαλίζουν μια επιτυχημένη διοργάνωση, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα θα μπορούσε να βελτιώσει τις υπηρεσίες της ως συνεδριακός προορισμός.

Ποιες παραμέτρους λαμβάνετε υπόψη όταν σχεδιάζετε την οργάνωση ενός συνεδρίου; Ποια είναι τα συστατικά που εξασφαλίζουν την επιτυχία του;

Κάθε συνέδριο διοργανώνεται για να εξυπηρετήσει ένα συγκεκριμένο κοινό. Ο διοργανωτής πρέπει πρώτα να κατανοήσει τις ανάγκες και τις προσδοκίες του κοινού και μετά να εργαστεί με όλες του τις δυνάμεις ώστε να τις υπερκαλύψει. Για να το πετύχει, πρέπει να δώσει την ίδια σημασία στα μικρά όπως και στα μεγάλα. Κατά συνέπεια, πέρα από το περιεχόμενο και τη θεματική, τα πιο βασικά συστατικά είναι η ικανότητα, ο επαγγελματισμός και το πάθος της ομάδας.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχετε αντιμετωπίσει;

Οι απαιτήσεις των πελατών και οι σχέσεις με τους συνεργάτες και τους συντελεστές του έργου. Όσο σημαντικότερο το έργο, τόσο πιο πολύπλοκες οι σχέσεις. Όταν συνεργαζόμαστε με οργανισμούς όπως η Παγκόσμια Τράπεζα και οι New York Times, ξέρουμε πως μόνο η προσήλωση στον στόχο και ο επαγγελματισμός μπορούν να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη.

Με ποιους τρόπος διαφοροποιούνται οι απαιτήσεις μιας διοργάνωσης διεθνούς κύρους, όπως π.χ. το Οικονομικό Φόρουμ Δελφών ή το Athens Democracy Forum;

Στις εκδηλώσεις που αναφέρεστε οι παραστάσεις των συμμετεχόντων είναι τέτοιες, που ακόμα και ένα ελάχιστο λάθος θα αξιολογηθεί αυστηρά και θα έχει επιπτώσεις στη συνολική αίσθηση που αποκομίζει ο σύνεδρος. Αλλά και το κοινό αντιμετωπίζει τα πάντα με κριτική διάθεση και ζητά η εκδήλωση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του. Ευτυχώς για εμάς, κάθε δουλειά που αναλαμβάνουμε θέλουμε να κρίνεται με βάση τον διεθνή ανταγωνισμό και να αξιολογείται με βάση τα διεθνή στάνταρ. Έτσι, έχουμε αναπτύξει την κουλτούρα και διαθέτουμε την εμπειρία που μας επιτρέπει να διαχειριστούμε με επιτυχία πολύπλοκα έργα. Η εταιρεία μας εδώ και χρόνια θρέφεται από τα δύσκολα.

Τον ερχόμενο Μάρτιο είναι η τρίτη κατά σειρά διοργάνωση του Οικονομικού Φόρουμ Δελφών. Πόσο δύσκολο ήταν να καθιερώσετε ένα event τόσο υψηλού κύρους;

Το Οικονομικό Φόρουμ Δελφών είναι μια διοργάνωση την οποία σχεδιάζαμε αρκετό καιρό πριν από την υλοποίησή της. Έγινε πραγματικότητα χάρη στο όραμα του Συμεών Γ. Τσομώκου και στην εμπιστοσύνη του στις δυνατότητες της ομάδας μας. Τα δύο πρώτα συνέδρια άφησαν εξαιρετικές εντυπώσεις και φάνηκε πως υπάρχει ανάγκη να βρεθούν όλες οι απόψεις σε έναν χώρο όπου οι συμμετέχοντες μπορούν να συζητήσουν ελεύθερα προκειμένου να αναζητηθούν λύσεις. Η επιτυχία αυτή μας δίνει ώθηση για να γίνουμε καλύτεροι, να προσφέρουμε ακόμα περισσότερα στους συνέδρους και στα μέλη και να αυξήσουμε το κοινωνικό μας αποτύπωμα.

Πώς έχετε καταφέρει να παίρνετε τόσο high-profile αναθέσεις;

Δεν λειτουργούμε σαν μια παραδοσιακή εταιρεία διοργάνωσης. Είμαστε μια εταιρεία επικοινωνίας. Δίνουμε έμφαση στο περιεχόμενο και λειτουργούμε συμβουλευτικά στον πελάτη για το πώς θα βελτιώσει την όλη εμπειρία του συνεδρίου. Επίσης, παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων και σχέσεων με τα ΜΜΕ, και ταυτόχρονα μπορούμε να λειτουργήσουμε συμβουλευτικά και στην εξεύρεση πόρων. Τα παραπάνω τα προσφέρουμε εδώ και 20 χρόνια, έχοντας διοργανώσει υψηλού επιπέδου συνέδρια και εκδηλώσεις. Το βιογραφικό μας περιλαμβάνει συνεργασίες με τις μεγαλύτερες εταιρείες και οργανισμούς του κόσμου και φημιζόμαστε για το επίπεδο της δουλειάς μας και τον επαγγελματισμό μας. Θεωρώ ότι όποιος συνεργάζεται μαζί μας γνωρίζει εκ των προτέρων ότι μπορεί να μας εμπιστευτεί και ότι το αποτέλεσμα θα είναι παραπάνω από αυτό που υποσχεθήκαμε.

Ποια είναι τα δυνατά σημεία της Ελλάδας ως συνεδριακού προορισμού;

H πολιτιστική της κληρονομιά, η ηλιοφάνεια, το μοναδικό φυσικό περιβάλλον και η δίψα του τουριστικού κλάδου να διαφοροποιηθεί ποιοτικά από τον ανταγωνισμό και να αναδείξει την πραγματική αξία του κάθε τόπου.

Πώς θα μπορούσε να αναβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών;

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να βελτιώσουμε τις υποδομές μας, να αυξήσουμε τις απαιτήσεις που έχουμε από τον εαυτό μας, να μην αρκούμαστε σε αυτά που γνωρίζουμε και να βελτιωνόμαστε συνεχώς. Να είμαστε απαιτητικοί, αλλά και να σεβόμαστε τον πελάτη, τους συνεργάτες, τους συνεδριακούς χώρους και όλη την αλυσίδα της παραγωγής. Η ίδια η αγορά οφείλει να κρίνει τον καθένα μέσα από τη δουλειά του αλλά και από τις πρακτικές και τους τρόπους που επιτυγχάνει το αποτέλεσμα. Μόνο έτσι ο κλάδος θα αναπτύξει συνέργειες οι οποίες είναι απαραίτητες για να έρθουν στη χώρα μεγάλα συνέδρια σημασίας.  

Πώς μπορεί να «εξαργυρώσει» ένας προορισμός τη διοργάνωση συνεδρίων υψηλού κύρους;

Θα πρέπει να επενδύσουμε στη δημιουργία χώρων υψηλής αισθητικής και σύγχρονων υποδομών σε όλο το φάσμα των τουριστικών υπηρεσιών. Πρέπει να ακούσουμε τις απαιτήσεις της διεθνούς ποιοτικής τουριστικής αγοράς και να κατευθυνθούμε προς τα εκεί. Ταυτόχρονα, όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού και του κλάδου των συνεδρίων θα πρέπει να κατανοήσουν τις ανάγκες της ψηφιακής εποχής και, αν κριθεί απαραίτητο, να ξεκινήσουν επανακατάρτιση του προσωπικού. Αν προχωρήσουμε σε όλα αυτά, θα είναι ζήτημα χρόνου να υπάρξουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον προορισμό ακόμα και από το πιο μικρό και εξειδικευμένο συνέδριο.

Ποιες είναι οι προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς; Μπορεί να σταθεί σε διεθνές επίπεδο;

Η χώρα μας είναι πολύ πλούσια σε ιστορία, με εξαιρετικό κλίμα, και μπορεί να προσφέρει μοναδικές εμπειρίες σε έναν επισκέπτη. Δυστυχώς, συχνά θεωρούμε πως ο ήλιος, ο πολιτισμός και η θάλασσα αρκούν για να πείσουμε τον πελάτη του εξωτερικού να μας προτιμήσει. Δεν είναι έτσι. Πρέπει να σκεφτούμε δημιουργικά, αλλά με σεβασμό στην παράδοση, να αφήσουμε πίσω τα στερεότυπα και να εργαστούμε με υπευθυνότητα. Το διεθνές περιβάλλον έχει καλές πρακτικές, οι οποίες μας δείχνουν πού μπορούμε να φτάσουμε και πώς μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας.

Αναφέρατε δύο τρία παραδείγματα πρόσφατων επιτυχημένων διοργανώσεων. Γιατί τις ξεχωρίζετε;

Το Athens Democracy Forum και το EU-Arab Summit είναι διοργανώσεις απαιτήσεων με διεθνή στάνταρ και υψηλούς προσκεκλημένους παγκόσμιου κύρους, καθώς και με οργανωτικές ιδιαιτερότητες. Πρόκειται για εκδηλώσεις που μπορούν να σταθούν οπουδήποτε στον κόσμο και αντέχουν οποιαδήποτε κριτική. Το Οικονομικό Φόρουμ Δελφών έχει ακριβώς τις ίδιες προκλήσεις σε επίπεδο ποιότητας, αλλά το μέγεθος και η διάρκειά του αυξάνουν τον βαθμό δυσκολίας. Σε γενικές γραμμές ξεχωρίζω τα έργα που επιτρέπουν σε κάθε συνεργάτη να δώσει ό,τι καλύτερο έχει.

H έλλειψη εθνικής στρατηγικής είναι μια επισήμανση που ακούμε συχνά για διάφορους τομείς. Τι σημαίνει στην πράξη στον δικό σας χώρο;

Αν υπάρχει έλλειψη εθνικής στρατηγικής, αυτή δεν θα πρέπει να μας αφήσει στάσιμους. Το αντίθετο, θα πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας, να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και να αναζητήσουμε συνέργειες και τρόπους λύσης των ζητημάτων του κλάδου. Μια τέτοια προσπάθεια απ’ όλους τους επαγγελματίες θα φέρει αποτελέσματα και θα αναγκάσει όλους τους φορείς και την πολιτεία να συμμετέχουν.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ