ΚΟΣΜΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

Απάντηση Google σε δημοσίευμα περί αποδείξεων ρωσικής παρέμβασης στις αμερικανικές εκλογές

EΥΑ ΤΟΜΑΡΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Google, στο πλαίσιο εσωτερικής έρευνας που πραγματοποιεί σε συνεργασία με ερευνητές και άλλες εταιρείες για τις απόπειρες παραβίασης ηλεκτρονικών συστημάτων, φέρεται να διαθέτει πλέον επαρκή στοιχεία για ρωσική παρέμβαση μέσω διαφημίσεων σε πολλές από τις δημοφιλείς τεχνολογικές πλατφόρμες της κατά τη διάρκεια των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του 2016, σύμφωνα με ανώνυμες πηγές που επικαλείται σε σχετικό της δημοσίευμα η αμερικανική εφημερίδα Washington Post.

Σε επικοινωνία του με την «Κ», εκπρόσωπος του τεχνολογικού κολοσσού σχολίασε επί του δημοσιεύματος τα εξής: «Διαθέτουμε ένα εύρος αυστηρής πολιτικής για διαφημίσεις που περιέχουν όρια στην στόχευση των πολιτικών διαφημίσεων και απαγορεύσεις στην στόχευση διαφημίσεων με βάση την φυλή και την θρησκεία. Διερευνούμε προσεκτικά προσπάθειες παραβίασης των συστημάτων μας. Εργαζόμαστε με ερευνητές και άλλες εταιρείες, και θα παρέχουμε βοήθεια στις συνεχιζόμενες έρευνες».

Αναλυτικότερα, και πάντα σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Google διαπίστωσε δαπάνες δεκάδων χιλιάδων δολαρίων από τη ρωσική πλευρά σε διαφημίσεις σε υπηρεσίες της με στόχο την παραπληροφόρηση, κάτι που ενδε4χομένως να επηρέασε τις εκλογές στις ΗΠΑ. Μάλιστα, οι εν λόγω διαφημίσεις εκτείνονται σχεδόν σε όλο το φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών της Google, όπως για παράδειγμα στο Youtube, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Gmail και την μηχανή αναζήτησης της Google.

Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπρόσωπος της Google υπογραμμίζει απόσπασμα του δημοσιεύματος το οποίο αναφέρει πως ότι η εταιρεία διερευνά ένα εύρος διαφημίσεων που κοστίζουν λιγότερο από 100.000 δολάρια με σκοπό να διαπιστωθεί τελικά αν η προέλευσή τους ήταν από ψεύτικους λογαριασμούς («τρολ») ή από νόμιμους ρωσικούς λογαριασμούς.

Επικαλούμενη τις ίδιες ανώνυμες πηγές η αμερικανική εφημερίδα τονίζει πως η Google αποκάλυψε την ρωσική εμπλοκή σε καμπάνια παραπληροφόρησης ενόσω αναμένεται η απόφασή της για το αν θα καταθέσει επί του θέματος ενώπιον του Κογκρέσου τον επόμενο μήνα. Εξάλλου, μέχρι προσφάτως, η Google προσπαθούσε να υποβαθμίσει το ενδεχόμενο ρωσικής ανάμιξης μέσω της πλατφόρμας της κατά την εκλογική διαδικασία.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες Facebook και Twitter έχουν συμφωνήσει ήδη να καταθέσουν. Στο πλαίσιο αυτό, το Facebook έχει ήδη καταθέσει στο Κογκρέσο 3,000 διαφημίσεις υποστηριζόμενες από τη ρωσική πλευρά. Ωστόσο, από την έρευνα της Google προκύπτει ότι η πηγή προέλευσης των χρημάτων δεν φαίνεται να είναι η ίδια με αυτή των αντίστοιχων ποσών που δαπανήθηκαν για τις διαφημίσεις στο Facebook. Τέλος, το πρακτορείο ειδήσεων AP υπογραμμίζει σε τηλεγράφημά του ότι οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν βρίσκεται πίσω από την «καμπάνια παραπληροφόρησης» που είχε στόχο να βοηθήσει τον νυν Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ να κερδίσει τις εκλογές.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ