ΕΛΛΑΔΑ

Νύχτα θα εκδίδει κάρτες ο ΟΑΣΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης μεμονωμένου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ παραμένει άγνωστο εάν θα υπάρξει στο μέλλον.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Να βάλει σε μια τάξη το χάος που έχουν προκαλέσει η σύγχυση γύρω από το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η ισχυρή αντίθεση των εργαζομένων σε αυτό επιχειρεί ο υπουργός Υποδομών, επιδεικνύοντας ωστόσο εντυπωσιακή προχειρότητα. Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης έλαβε μια σειρά από αποφάσεις που επισπεύδουν τις διαδικασίες ενός μηχανισμού, ο οποίος όμως είναι ανέτοιμος να ανταποκριθεί στις ανάγκες δύο εκατομμυρίων επιβιβάσεων ημερησίως. Την ίδια στιγμή, εκτός από τα προβλήματα στη λειτουργία του συστήματος, εταιρεία κινητής τηλεφωνίας έχει διαπιστώσει παρεμβολές στα δίκτυά της που προκαλούνται από τα νέα επικυρωτικά μηχανήματα.

Συγκεκριμένα, οι επιβάτες δεν έχουν ενημερωθεί πλήρως και μεγάλος όγκος των προϊόντων του ηλεκτρονικού συστήματος δεν έχει αποσαφηνιστεί αν και πότε θα διατεθεί. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ενώ αποφασίστηκε η κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου από την 1η Νοεμβρίου, δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικού μεμονωμένου εισιτηρίου δεν υφίσταται, ενώ παραμένει άγνωστο εάν θα υπάρξει στο μέλλον.

Από τη μία καθυστέρησε η έναρξη εφαρμογής του συστήματος, ενώ από την άλλη δεν δόθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για να διορθωθούν τα όποια λάθη, τα οποία είθισται να αντιμετωπίζονται στην πράξη σε μια μεταβατική όμως φάση. Η αιφνίδια απόφαση του κ. Σπίρτζη για κατάργηση της χάρτινης μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, που οδήγησε χιλιάδες επιβάτες στην έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας, είχε ως αποτέλεσμα τεράστιες ουρές στα εκδοτήρια. Η απουσία ενημέρωσης, σε συνδυασμό με την απροθυμία μερίδας των εργαζομένων να εξυπηρετήσουν τα νέα δεδομένα, έχει μετατρέψει τους κεντρικούς σταθμούς σε αίθουσες αναμονής.

Υστερα από μία εβδομάδα ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να επιτρέψει την έκδοση προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών... νύχτα. Η «εναλλακτική» διαδικασία παρέχει τη δυνατότητα έκδοσης προσωποποιημένης κάρτας με την προσκόμιση ενός ανοικτού φακέλου στα εκδοτήρια των γραμμών 1,2 και 3 των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), ο οποίος θα περιέχει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Οι κάρτες θα εκδίδονται τη νύχτα, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στη συνέχεια θα αποστέλλονται στη διεύθυνση που έχει δώσει ο επιβάτης. Ο φάκελος πρέπει να περιέχει μία πρόσφατη φωτογραφία τύπου ταυτότητας ή διαβατηρίου, φωτοτυπία επίσημου εγγράφου όπου θα πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ, φωτοτυπία του στελέχους μαζί με το μηνιαίο κουπόνι μηνός Οκτωβρίου 2017 ή προηγούμενου μήνα εντός του έτους 2017, καθώς και εκτύπωση της αίτησης – QR CODE που εκδίδεται μέσω της ιστοσελίδας του ΟΑΣΑ (www.athenacard.gr). Εξωτερικά του φακέλου, που θα μπορεί να κατατεθεί από την ερχόμενη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου, θα αναγράφονται το ονοματεπώνυμο και η επιθυμητή διεύθυνση ταχυδρόμησης της προσωποποιημένης κάρτας.

Στο μεταξύ, δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα η τύχη των κατόχων ετήσιων καρτών που είναι σε ισχύ, καθώς μετά το κλείσιμο του συστήματος δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις χάρτινες κάρτες. Παράλληλα, δεν είναι λίγες οι καταγγελίες επιβατών που επισημαίνουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολία κατά την επαναφόρτιση της απρόσωπης ηλεκτρονικής κάρτας, καθώς δεν αναγνωρίζεται μέρος του ποσού που υπάρχει αποθηκευμένο.

Ακρόαση

Αναφορικά με την καταγγελία εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών Ταχυδρομείων, αυτή κατατέθηκε τον περασμένο Απρίλιο, όταν τέθηκαν σε δοκιμαστική χρήση τα επικυρωτικά μηχανήματα στους σταθμούς «Εθνικής Αμυνας» και «Κάτω Πατήσια». Σύμφωνα δε με τη νομοθεσία, οποιοσδήποτε αδειοδοτημένος πάροχος πρέπει να καταγγείλει τις παρεμβολές στο δίκτυό του, αμέσως μόλις αυτές διαπιστωθούν. Η ΕΕΤΤ, σύμφωνα με πληροφορίες, κάλεσε αμέσως τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΑΣΑ και LG) να δώσουν εξηγήσεις, οι οποίες θεωρήθηκαν μη ικανοποιητικές. Ως συνέπεια έχει καλέσει τις επόμενες ημέρες σε ακρόαση τον ΟΑΣΑ για το θέμα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ