Αναζητώντας τη λύτρωση στο σκοτάδι

Αναζητώντας τη λύτρωση στο σκοτάδι

1' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ο κόσμος δεν μας προσφέρεται: φτιάχνουμε τον δικό μας κόσμο αδιάκοπα, μέσω της εμπειρίας, της κατηγοριοποίησης, της μνήμης και της επανασύνδεσης». Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει ο διάσημος νευρολόγος και συγγραφέας Ολιβερ Σακς μετά τη συνάντησή του με έναν άνθρωπο, ο οποίος έχασε την όρασή του τα πρώτα χρόνια της ζωής του και την ανέκτησε ξανά σχεδόν μισόν αιώνα αργότερα έπειτα από μια χειρουργική επέμβαση (από το βιβλίο «Ενας ανθρωπολόγος στον Αρη»). Αντί να βιώσει την απόλυτη ευφορία, ο πρώην τυφλός βρίσκεται ξαφνικά σε ένα ξένο, αφιλόξενο σύμπαν, όπου του είναι αδύνατον να αναγνωρίσει ανθρώπους και αντικείμενα ή να εξυπηρετήσει τις βασικές του ανάγκες, όπως είχε μάθει να κάνει τα τελευταία 45 χρόνια. Για εκείνον, η οριστική επιστροφή στο απόλυτο σκοτάδι ισοδυναμεί με τη λύτρωση.

Σε αυτή την πραγματική ιστορία βασίζεται το έργο του Μπράιαν Φρίελ «Μόλλυ Σουήνη», το οποίο παρουσιάζουν από το Σάββατο 14 Οκτωβρίου στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου η ομάδα «Πυρ» και η σκηνοθέτις Ιώ Βουλγαράκη.

Η κεντρική ηρωίδα, η Μόλλυ, έρχεται αντιμέτωπη με την κατάρρευση όλων των βεβαιοτήτων της όταν το μεγαλύτερο όνειρό της γίνεται πραγματικότητα: Ναι μεν αποκτά την όραση της, στην πράξη όμως βιώνει αυτό το «δώρο» σαν απώλεια, αφού της είναι αδύνατον να πλοηγηθεί στον γεμάτο οπτικά ερεθίσματα κόσμο. Ανάλογη, αν και αντίστροφη, είναι η εμπειρία που πρέπει να βιώνουν οι επισκέπτες της έκθεσης «Blind Vision» στο Ινστιτούτο Paolo Colosimo για άτομα με προβλήματα όρασης, στη Νάπολη. Με τη βοήθεια μιας πρωτοποριακής πολυμεσικής εγκατάστασης, η Ιταλίδα καλλιτέχνις Annalaura Diluggo καλεί το κοινό να «δει» μέσα από τα μάτια ενός τυφλού και να περιπλανηθεί σε ένα λαβύρινθο όπου κυριαρχούν οι ήχοι, οι απρόσωπες φωνές, οι μυρωδιές και οι απρόσμενες αναλαμπές φωτός και χρώματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή