ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Για τον περισσότερο κόσμο, μπίρα είναι αυτή του περιπτέρου. Υπάρχουν όμως γεύσεις που ούτε καν φαντάζονται και θα τους κάνουν να δουν την μπίρα με άλλο μάτι», μας λέει ο Ντίνος Στεργίδης από την εταιρεία Vinetum, διοργανώτρια της τέταρτης έκθεσης «Ζυθογνωσία» που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στο Ζάππειο Μέγαρο.

Παίρνουν μέρος οι περισσότεροι Ελληνες μικροζυθοποιοί, αρκετοί γνωστοί αλλά και αρκετοί πρωτοεμφανιζόμενοι, σχεδόν απ’ όλα τα μέρη της Ελλάδας, την Κεφαλονιά, την Κέρκυρα, τη Στερεά Ελλάδα, την Εύβοια, τη Χίο, τη Ρόδο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο.

Η ανάπτυξη της μικροζυθοποιίας είναι ραγδαία. «Ξεκίνησε από την Αμερική φυσικά. Εκεί έχουν ξεφύγει! Στο Σαν Ντιέγκο, λ.χ., υπάρχουν 600 μικροζυθοποιίες. Στην Ευρώπη το φαινόμενο εξαπλώνεται σαν τη φωτιά.

Η Ιταλία αυτήν τη στιγμή έχει τα περισσότερα μικροζυθοποιεία», σημειώνει ο Ντίνος Στεργίδης. «Στη χώρα μας η ιστορία αυτή βρίσκεται στα σπάργανα. Υπάρχουν περίπου 40 μικροζυθοποιίες, δεν είναι όλες φυσικά πολύ καλές, έχουν προβλήματα, αλλά κάποιες είναι πραγματικά πολύ αξιόλογες. Πάντως η μπίρα έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών. Τη βλέπουν ως μια καλή επένδυση, καθώς θεωρούν ότι είναι κάτι εύκολο.

Σίγουρα είναι πιο εύκολο να ασχοληθείς με την μπίρα απ’ ό,τι με το κρασί και επίσης μπορείς να ξεκινήσεις και με λιγότερα από 100.000 ευρώ. Ετσι, έχουμε περιπτώσεις μικροζυθοποιών που ξεκίνησαν ως ερασιτέχνες home brewers και εξελίχθηκαν».

Ο Ντίνος Στεργίδης στέκεται ιδιαίτερα στη διαρκή αύξηση του τουρισμού. «Είναι μια καλή στιγμή γιατί οι τουρίστες θέλουν να δοκιμάζουν τοπικές μπίρες γι’ αυτό άλλωστε και αρκετά ζυθοποιεία βρίσκονται σε νησιά».

Στην έκθεση του Ζαππείου θα υπάρχουν πολλές craft μπίρες, καθώς οι μικρές ζυθοποιίες βγάζουν συνέχεια καινούργιες συνταγές οι οποίες μπορεί να είναι και εποχικές. «Μια μεγάλη, γνωστή γερμανική μπίρα είναι αυτή που είναι. Δεν θα αλλάξει. Ενώ οι craft μπίρες, οι χειροποίητες, αλλάζουν πολύ συχνά. Γι’ αυτό και υπάρχουν πάρα πολλές διαφορετικές γεύσεις. Η μπίρα είναι ένα προϊόν πολύ πιο ενδιαφέρον απ’ ό,τι φαίνεται σε πρώτη ανάγνωση», τονίζει ο Ντ. Στεργίδης.

Οσο για το κοινό της μπίρας στην Ελλάδα, «ολοένα και μεγαλώνει. Επίσης, είναι πιο διονυσιακό. Δεν στέκεται τόσο πολύ στην ανάλυση του προϊόντος αλλά στην απόλαυση. Ερχεται για να πιει και όχι για να φτύσει».

Στη «Ζυθογνωσία» θα μπορεί να βρει κανείς σχεδόν όλους τους τύπους μπίρας, ακόμη και μαύρη μπίρα που έχει παλαιώσει σε βαρέλι το οποίο προηγουμένως είχε φιλοξενήσει κόκκινο κρασί. Επίσης, θα ενημερωθεί για τα νέα προϊόντα, κυρίως premium, που λανσάρουν μεγάλες ιστορικές ζυθοποιίες εδραιωμένες στην ελληνική αγορά εδώ και χρόνια.

Στην έκθεση θα υπάρχει επίσης καντίνα/«food truck» με γαστρονομικές σπεσιαλιτέ της Νέας Ορλεάνης, ανδρικό κουρείο-μεταμοντέρνο μπαρμπέρικο και σαλόνι tattoo. Ωρες λειτουργίας 12 μ. - 9 μ.μ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ