ΕΛΛΑΔΑ

Κερνώντας σφηνάκια γνώσης σε επίδοξους εστιάτορες

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Ανησυχείτε μήπως πάθετε Αλτσχάιμερ; Ταλαιπωρείστε από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης; Σχηματίζονται συχνά πέτρες στα νεφρά σας; Μήπως πονούν τα πόδια σας;». Οι παραπάνω ερωτήσεις, καίτοι ηχούν αδιάκριτες, θα τίθενται, ωστόσο, με απόλυτη φυσικότητα από τους σερβιτόρους τού όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος.

«Αν απαντήσετε καταφατικά, θα σας προτείνουν αντίστοιχα ένα κοτόπουλο με κάρι, μια σαλάτα με σος γιαουρτιού, βραστά παντζάρια ή ένα κοκτέιλ με βάση τον ντοματοχυμό», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Δημήτριος Λεωνίδας, καθηγητής Βιοχημείας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Την πρότασή του να συνδυάζουμε το τερπνόν μετά του ωφελίμου στη γαστρονομία την απηύθυνε σε όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν επαγγελματικά με τον κλάδο της εστίασης, οι οποίοι προσήλθαν στην ενημερωτική εκδήλωση «Σφηνάκια Γνώσης – Τα πάντα γύρω από την εστίαση», που διοργάνωσε η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Κnowl μαζί με τη Μίλητο Συμβουλευτική Α.Ε., στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Mellon Επιταχυντής Δεξιοτήτων», του οποίου μέγας χορηγός είναι το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

«Οι σύγχρονοι άνθρωποι δεν έχουν άπλετο χρόνο για πολύωρες αναλύσεις, οι ομιλητές όμως δυστυχώς έχουν την τάση να μακρηγορούν», εξηγεί στην «Κ» η κ. Ολγα Σταυροπούλου, ιδρύτρια της Κnowl, που ως διευθύνουσα εταίρος της «Μίλητος» έχει εμπειρία από εκατοντάδες συνέδρια. «Εμπνεύστηκα την ιδέα με τα Σφηνάκια, ώστε κάθε ομιλητής να μιλάει αυστηρά 7 λεπτά, προσφέροντας συμπυκνωμένη γνώση», προσθέτει.

«Μπορούμε να τρώμε αυτά που μας αρέσουν, αλλά και μας ωφελούν», ισχυρίζεται ο κ. Λεωνίδας, που εσχάτως παρατήρησε στα μενού αθηναϊκών εστιατορίων δειλές επισημάνσεις σχετικά με τα οφέλη κάθε πιάτου. Δεδομένης της σύγχρονης τάσης στην υγιεινή διατροφή, η εν λόγω πρόταση για a la carte μενού ανάλογα με τις ευαισθησίες κάθε οργανισμού ηχεί πολλά υποσχόμενη. Την ίδια, άλλωστε, ανάγκη κάλυψαν προ ετών τα εξειδικευμένα προϊόντα (χωρίς γλουτένη, χωρίς ζάχαρη, χωρίς ζωικά λιπαρά), που σταδιακά πλημμύρισαν τα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Τα μυστικά ενός κερδοφόρου και ελκυστικού μενού αποκάλυψε στο κοινό ο έμπειρος food and beverage manager Γιώργος Λαμπρόπουλος. Τη «στρατηγική» προτού κάποιος συντάξει το μενού συνόψισε σε δώδεκα βήματα. «Πρώτο βήμα αποτελεί η λεπτομερής καταγραφή των δυνατών και των αδύναμων σημείων της επιχείρησής μας, όπως το γεωγραφικό σημείο της: διαθέτει, για παράδειγμα, πάρκινγκ, αποθηκευτικό χώρο, θέα, πολλά τραπέζια, είναι κοντά σε κάποια στάση μετρό;» αναφέρει ενδεικτικά. Τα παραπάνω στοιχεία θα οδηγήσουν στην ανθρωπογεωγραφία των πελατών, το budget τους. Ταυτόχρονα, θα μας υποδείξουν τι απουσιάζει από την αγορά και μπορεί να γίνει ανάρπαστο... «Μην ξεχνάτε, τέλος, να ανανεώνετε συχνά το μενού!».

Ευσεβής, όμως, πόθος των περισσότερων στην Ελλάδα είναι η έναρξη λειτουργίας ενός καφέ. Ο άρτια παρασκευασμένος εσπρέσο περνάει το «τεστ» των πέντε αισθήσεων, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Τσιαμούρα, barista trainer. «Η πυκνότητα της κρέμας πρέπει να φαίνεται επαρκής, η μυρωδιά του εσπρέσο να είναι ευχάριστη – να αναδίδει άρωμα ξηρών καρπών ή εσπεριδοειδών, να έχει παχύρρευστη υφή και γεύση που να μην είναι πικρή ούτε ξινή ούτε στυφή», τονίζει ο έμπειρος εκπαιδευτής. «Πρέπει να υπάρχει ισορροπία σε πικράδα και οξύτητα, κάτι που επιτυγχάνεται μεταξύ άλλων από τη ρύθμιση της θερμοκρασίας και από το πόσο αλεσμένος είναι ο καφές».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ