133.000 ευρώ ημερησίως χάνει η Εγνατία εξαιτίας της μη λειτουργίας διοδίων

133.000 ευρώ ημερησίως χάνει η Εγνατία εξαιτίας της μη λειτουργίας διοδίων

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τουλάχιστον τέσσερα εκατομμύρια ευρώ χάνει μηνιαίως η Εγνατία Οδός, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των τεσσάρων σταθμών διοδίων που βρίσκονται σε Παμβώτιδα (Ιωάννινα), Μέστη (Κομοτηνή), Ιεροπηγή (Αργος Ορεστικό) και Ευζώνους (Κιλκίς). Οι τέσσερις σταθμοί διοδίων είχαν κατασκευαστικό κόστος 6,9 εκατ. ευρώ και παρόλο που έχουν παραδοθεί από τον ανάδοχο από τις 31 Αυγούστου 2017 στην εταιρεία, οι σταθμοί δεν λειτουργούν μέχρι και σήμερα. Και αυτό επειδή απουσιάζει η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που θα ορίζει την τιμολογιακή πολιτική.

Την απόφαση πρέπει να υπογράψουν οι υπουργοί Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος. Κάθε σταθμός διοδίων προσθέτει πάνω από 2 εκατ. διελεύσεις οχημάτων τον χρόνο, περί τα 1 εκατ. ευρώ μηνιαίως. Ετσι, εκτιμάται ότι η Εγνατία Οδός έχασε από 1ης Σεπτεμβρίου μέχρι σήμερα έξι εκατ. ευρώ ή 133.000 ευρώ ημερησίως.

Η Εγνατία Οδός, αν και αποτέλεσε προαπαιτούμενο για τη δεύτερη αξιολόγηση της προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας, εν τούτοις οι πιστωτές δεν πίεσαν για την ολοκλήρωση των απαιτήσεών τους.

Αξιοσημείωτο είναι ότι με εξαίρεση την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που χωροθετεί τους 18 μετωπικούς και τους 20 πλευρικούς σταθμούς διοδίων, λίγη δουλειά έχει γίνει μέχρι σήμερα. Ετσι το ορόσημο της λειτουργίας των τεσσάρων προαναφερόμενων σταθμών δεν επιτεύχθηκε, όπως επίσης κι εκείνο που είχε τεθεί για 10 Οκτωβρίου με τη λειτουργία επιπλέον τεσσάρων σταθμών διοδίων (Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Καβάλας και Στρυμονικού). Τέλος, άλλος ένας μνημονιακός στόχος ήταν η λειτουργία μέχρι 1η Νοεμβρίου δύο επιπλέον σταθμών (Σιάτιστας, Αρδανίου) και ο οποίος φυσικά δεν αναμένεται να επιτευχθεί. Το μόνο που έχει επιτευχθεί, απ’ όλα αυτά, είναι η κατακύρωση της κατασκευής του σταθμού διοδίων στη Θεσσαλονίκη.

Και τα εμπόδια συνεχίζονται, με τους εργαζομένους της Εγνατίας Οδού να πραγματοποιούν «ανταρτοπόλεμο» στη λήψη των αποφάσεων για την ανάπτυξη των σταθμών διοδίων.

Χθες με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν τη διοίκηση της εταιρείας ότι επιχειρεί να φέρει ξανά το θέμα της δημοπράτησης νέων σταθμών διοδίων (μετωπικών και πλευρικών) και κατήγγειλαν τη διοίκηση και το ΤΑΙΠΕΔ ότι επιχειρούν να εντάξουν το έργο της κατασκευής στο «απολύτως απαραίτητο έργο συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου». Τίθεται, έτσι, για τους ίδιους θέμα ασφαλείας της λειτουργίας της Εγνατίας Οδού…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή