Χιλιανή βιομηχανία παραγωγής λιθίου, στόχος κινεζικών ομίλων

Χιλιανή βιομηχανία παραγωγής λιθίου, στόχος κινεζικών ομίλων

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κινεζική κρατική βιομηχανία χημικών Sinochem έχει υποβάλει προσφορά για την εξαγορά μεριδίου αξίας 4 δισ. δολαρίων της Sociedad Quimica y Minera de Chile (SQM), μιας εκ των μεγαλύτερων βιομηχανιών παραγωγής λιθίου στον κόσμο. Την ίδια στιγμή, όμως, ακόμη τρεις κινεζικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το ίδιο μερίδιο της SQM. Το έκδηλο ενδιαφέρον των κινεζικών βιομηχανιών για την εν λόγω βιομηχανία προδίδει πως όσους περιορισμούς κι αν έχει θέσει φέτος το Πεκίνο στις αλόγιστες εξαγορές ξένων επιχειρήσεων από κινεζικές, δεν αφορούν σε καμία περίπτωση εξαγορές με στόχο εταιρείες που παράγουν στρατηγικής σημασίας πρώτες ύλες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το λίθιο που παράγει η βιομηχανία SQM είναι από τα καίρια συστατικά για την παρασκευή μπαταριών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, έναν από τους τομείς στους οποίους ετοιμάζεται να ανταγωνιστεί επιθετικά η Κίνα σε διεθνές επίπεδο.

Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας Financial Times, ανάμεσα στις άλλες εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το επίμαχο μερίδιο της SQM είναι ακόμη τρεις κινεζικές: η εταιρεία GSR Capital, που επενδύει σε μη εισηγμένες, η Ningbo Shanshan, που παράγει υλικά για την παρασκευή μπαταριών, και η μεγαλύτερη βιομηχανία παραγωγής λιθίου στην Κίνα, η Tioanqi Lithium. Το μερίδιο της SQM ανήκε στην καναδική εταιρεία PotashCorp, η οποία αναγκάζεται να το εκποιήσει καθώς η αποεπένδυση αποτελεί όρο για την έγκριση συγχώνευσής της με την Agrium, όμιλο φυτοφαρμάκων με έδρα στο Κάλγκαρι. Δίνει, έτσι, στις κινεζικές εταιρείες την ευκαιρία να διεκδικήσουν μερίδιο στη βιομηχανία λιθίου σε μια στιγμή που το Πεκίνο έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να επεκτείνει την κινεζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Σημειωτέον ότι η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στον κόσμο και αναμένεται να κυριαρχήσει σύντομα και στον τομέα των μπαταριών λιθίου.

Τον Αύγουστο, άλλωστε, η GSR Capital εξαγόρασε τη μονάδα μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan, ενώ τον περασμένο μήνα η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall Motor υπέγραψε συμφωνία με την Pilbara Minerals, εταιρεία εξόρυξης λιθίου της Αυστραλίας, με την οποία διασφαλίζει την τροφοδοσία της για μία πενταετία. Το περασμένο έτος, άλλωστε, η κινεζική China Molybdenum εξαγόρασε έναντι 2,65 δισ. δολαρίων την εταιρεία ορυχείων Tenke του Κονγκό, τα οποία παράγουν χαλκό και κοβάλτιο. Εδωσε, έτσι, συνέχεια στη διαρκή αναβάθμιση της κινεζικής παρουσίας στην Αφρική, μέσω εταιρειών που αντλούν τους άφθονους πόρους της Μαύρης Ηπείρου. Σε ό,τι αφορά την SQM, έχει εμπλακεί σε παρατεταμένη διαμάχη με την κρατική εταιρεία στήριξης επιχειρήσεων Corfo, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επεκτείνει την παραγωγή της και να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση για λίθιο. Σημειωτέον ότι η μετοχή της έχει κάνει άλμα 107% στη διάρκεια του έτους, φτάνοντας στα 59,2 δολάρια, εν μέσω της διαρκώς αυξανόμενης ζήτησης για λίθιο από τη βιομηχανία ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Το αντικείμενο της διαμάχης είναι πολιτικής φύσεως και αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας, στο οποίο εναντιώνεται η Corfo. Αιτία είναι ο Χούλιο Πόνσε, γαμπρός του δικτάτορα Αουγούστο Πινοσέτ, που ελέγχει πλειοψηφικό πακέτο της SQM μέσω συμφωνίας που συνήψε με έναν εκ των μετόχων της, τον ιαπωνικό όμιλο Kowa Group.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή