ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υποβολείο

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στο φουλ πάλι η προπαγανδιστική μηχανή των συριζαίων • –καλολαδωμένη κι ακάματη. • Πέρα από τα «διπλωματικά» Τραμποτσιπρικά σαλιαρίσματα περιλαμβάνει και την Τρίτη Αξιολόγηση, που ήδη άρχισε να «τρέχει». • Τρόπος του λέγειν «τρέχει». • Γνώστες της καταστάσεως θεωρούν ανεδαφικές τις συριζανελικές διακηρύξεις ότι «Ως το τέλος Νοεμβρίου θα έχει κλείσει η αξιολόγηση». • «Για να κλείσουν όλα τα ανοιχτά ζητήματα ώς το τέλος Νοεμβρίου», λένε, «πρέπει η κυβέρνηση να κλείνει κάθε 12 ώρες κι ένα προαπαιτούμενο από τα δεκάδες που εκκρεμούν». • Διότι μήνες τώρα τα έχουν βάλει στο μούσκιο αυτά τα «φασόλια», • να φουσκώσουν κομμάτι μπας και τους βγουν πιο βραστερά όταν αναγκαστούν πια να τα ρίξουν στο τσουκάλι • – την τελευταία ως συνήθως στιγμή. • Αυτό βέβαια καθόλου δεν τους εμποδίζει να διαλαλούν ότι «θα κλείσει σύντομα η Αξιολόγηση», • προεξάρχοντος πάντα του πρωθυπουργεύοντος αρχιντελάλη. • Κι οι Αλεξανδρινοί πια «ενθουσιάζονταν, κ’ επευφημούσαν / μ’ όλο που βέβαια ήξευραν τι άξιζαν αυτά, / τι κούφια λόγια ήσανε αυτές οι αγυρτείες» • –θε μου και Καβάφη μου συχώρεσέ με. •

«Τα ουσιώδη προβλήματα της εκπαίδευσης θα περιμένουν κάναν αιώνα για να απασχολήσουν κάποιους κυβερνήτες της Μαστιζομένης» • σημείωνα στη στήλη προ δύο μηνών (17/8). • Ασχολούνται με τα επικοινωνιακά και φαύλα • «ενώ αδιαφορούν παντελώς για θεμελιώδη ζητήματα, όπως το ότι δεν διδάσκεται αποτελεσματικά η ελληνική γλώσσα. • Ή αν η εκπαίδευση των δασκάλων και των καθηγητών που διδάσκουν τη γλώσσα είναι η δέουσα. • (…) • Κι εν τω μεταξύ καλπάζει η βαρβαρογλωσσία • –με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην καλλιέργεια σκέψης, κρίσης, έκφρασης– • όχι μόνο μεταξύ των αποφοίτων λυκείων και πανεπιστημίων • αλλά ακόμη και μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευτικών». •

Αλλά για το εγκληματικό αυτό έλλειμμα άκρα του τάφου σιωπή. • Οχι μόνο οι πάσης αποχρώσεως πολιτικοί «ηγέτες» • ή οι θλιβεροί υπουργοί Παιδείας. • Ούτε καν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μιλάνε, • όσοι τουλάχιστον έχουν συναίσθηση του προβλήματος και αντιλαμβάνονται ποιων σοβαρών κοινωνικών αναπηριών μήτρα είναι. • Μούγκα δε οι αρμοδιότατες όλων Φιλοσοφικές και γενικότερα «καθηγητικές» σχολές. • Γι’ αυτό και διάβασα με συγκίνηση, στην κυριακάτικη «Κ» της 15ης τρέχοντος, το άρθρο του σεβαστού Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλου «Μητέρα Γραμματική» • με το οποίο έδινε βήμα στη μαρτυρία ενός πανεπιστημιακού δασκάλου για την κατάντια του γλωσσικού επιπέδου των φοιτητών • αλλά και πολλών σημερινών φιλολόγων εκπαιδευτικών, ιδίως των νεώτερων. • Ο Ν.Δ.Τ. διάβασε στο περιοδικό «Φρέαρ» (Ιουλίου ’17) «το προσγειωμένο, θαρραλέο και μελαγχολικότατο άρθρο» του καθηγητή της Φιλοσοφίας Κώστα Ανδρουλιδάκη με τίτλο «Η φιλολογική κατάρτιση και επάρκεια των μελλοντικών φιλολόγων. Το σημαντικότερο πρόβλημα της Φιλοσοφικής Σχολής». • Αξίζει να βρει και να διαβάσει κανείς τα δύο αυτά άρθρα. • Ελάχιστα μπορώ να αναφέρω εδώ από τη σπάνια μαρτυρία του καθηγητή Ανδρουλιδάκη: • «Δεν πρέπει να εξακολουθήσει να παραμένει επτασφράγιστο μυστικό ότι μεγάλο μέρος των φοιτητών των Φιλοσοφικών Σχολών έχει σοβαρότατο πρόβλημα όσον αφορά τα ελληνικά τους…». • (Φαντάσου τι γίνεται στις άλλες σχολές). • «Η βαθμολόγηση των γραπτών των φοιτητών (…) αποτελεί μια δεινή εμπειρία, χωρίς υπερβολή, ένα ψυχικό τραύμα. • Πολλά γραπτά (πιθανόν τα περισσότερα) βρίθουν από τερατώδη γλωσσικά σφάλματα…». • «Αμέτρητες φορές, όταν βλέπεις λάθη βαριά σε στοιχειώδη πράγματα (…) αναρωτιέσαι: • Μα είναι ποτέ δυνατόν, είναι επιτρεπτό, οι άνθρωποι αυτοί να διδάξουν φιλολογικά μαθήματα;». • Κι όμως· «οι άνθρωποι αυτοί» διδάσκουν τη γλώσσα στα σχολεία. •

Κανείς δεν ακούει. • Ελλάς Ελλήνων Αφασικών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ