Θεσσαλονίκη: Αρχισαν οι εργασίες στον σταθμό «Βενιζέλου»

Θεσσαλονίκη: Αρχισαν οι εργασίες στον σταθμό «Βενιζέλου»

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν σήμερα στον σταθμό «Βενιζέλος», τον πιο «προβληματικό» από τους σταθμούς του μετρό της Θεσσαλονίκης. Με δεδομένο, όμως, ότι οι μελέτες του δεν έχουν οριστικοποιηθεί, είναι ακόμα ασαφές πότε ο σταθμός θα ολοκληρωθεί, πόσο επιπλέον θα κοστίσει κι αν θα μπορέσουν το 2020 να λειτουργήσουν οι δύο πρώτοι σταθμοί της βασικής γραμμής, που προηγούνται του σταθμού «Βενιζέλου».

Οι εργασίες που ξεκίνησαν σήμερα βασίζονται στην προμελέτη που ενέκρινε τον Αύγουστο το ΚΑΣ. Αφορούν σε πρώτη φάση στη δημιουργία εργοταξίων και τις μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφελείας. Και στη συνέχεια την κατασκευή της αντιστήριξης για τη δημιουργία των φρεατίων εξαερισμού και κατόπιν την επίχωση του αρχαιολογικού χώρου, ώστε να κατασκευαστεί η πλάκα οροφής του σταθμού.

Αυτό που πρόκειται να γίνει, με απλά λόγια, είναι να «κλείσει» το κέλυφος του σταθμού, το οποίο είναι ήδη κατασκευασμένο. Στη συνέχεια, νότια του σταθμού θα κατασκευαστεί χώρος για τις ηλεκτρομηχανολογικές του εγκαταστάσεις (οι οποίες «εκδιώκονται» λόγω των αρχαιοτήτων), ενώ κάτω από τις αρχαιότητες σε βάθος 25 μέτρων θα βρίσκονται μόνον οι σήραγγες με τις αποβάθρες. Ο σταθμός θα έχει μόνο μια είσοδο (νότια), ενώ η βόρεια είσοδος θα εξυπηρετεί τη διέλευση πεζών πάνω από τις αρχαιότητες, που θα αναδειχθούν.

Οπως αναφέρει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» Θεόδωρος Παπαδόπουλος, οι εργασίες που ξεκίνησαν σήμερα περιλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση, δηλαδή δεν θα «χρεωθούν» επιπλέον. Δεν θα συμβεί όμως το ίδιο με το κυρίως κατασκευαστικό έργο, καθώς, για να διατηρήσει τις αρχαιότητες, η πολιτεία ζήτησε αλλαγή σχεδίων. Ο κ. Παπαδόπουλος εκτιμά ότι οι μελέτες (τις οποίες εκπονεί η κοινοπραξία) θα οριστικοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους. Παράλληλα, αναμένεται να εγκριθεί και το νέο χρονοδιάγραμμα όλου του έργου, στο οποίο θα αποτυπώνονται με σαφήνεια οι υποχρεώσεις Δημοσίου και κοινοπραξίας.

Πάντως, η Νέα Δημοκρατία χθες, διά του βουλευτή Κώστα Γκιουλέκα, εξέφρασε προβληματισμό για τις ασάφειες του σχεδίου. Οπως αναφέρει σε επερώτησή του ο βουλευτής, «δεν έχει οριστικοποιηθεί η τεχνική λύση του σταθμού “Βενιζέλου”, με βάση τις κατευθύνσεις που έδωσε το υπουργείο Πολιτισμού για το ζήτημα των αρχαιοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει πρώτα να καταλήξουν στο δέον γενέσθαι κατασκευαστικά για τον σταθμό και μετά να προχωρήσουν οι μελέτες για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, για την πρόσβαση του κοινού σε αυτές και για τον περιβάλλοντα χώρο. Πότε θα γίνουν όλα αυτά; Ουδείς γνωρίζει», αναφέρει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή