Δημήτρης Ρηγόπουλος ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Το ευάλωτο success story της Αθήνας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ε​​ίναι πολύ ωραίες οι ειδήσεις που καταφθάνουν στα δημοσιογραφικά γραφεία για ένα ακόμα αναγνωρίσιμο κτίριο του κέντρου της Αθήνας που πέρασε στα χέρια του τάδε επιχειρηματικού ομίλου και θα μετασκευαστεί (μαντέψτε) σε ξενοδοχείο.

O ενθουσιασμός που δημιουργούν τα νούμερα από τις επιδόσεις της τουριστικής βιομηχανίας καλλιεργεί το έδαφος για διαδοχικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, που στο τέλος της ημέρας δίνουν μιαν ανάσα και στην καταρρακωμένη οικοδομική δραστηριότητα. Ταυτόχρονα ξεχασμένα κτίρια επανέρχονται στη ζωή της πόλης, το φως επιστρέφει σε δρόμους και γειτονιές που είχαν χτυπηθεί από την κρίση στο εμπόριο. Δείτε πόσο άλλαξε η οδός Μητροπόλεως.

Σε κάθε περίπτωση, ελπίζει, κανείς, ότι οι αποφάσεις για νέες επενδύσεις στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας δεν οφείλονται αποκλειστικά στο περιβάλλον απόλυτης ευφορίας με βάση τη σημερινή ενθαρρυντική εικόνα του ελληνικού τουρισμού. Ελπίζεται ότι έχουν προσμετρηθεί σοβαρά συμπληρωματικοί παράγοντες που υποστηρίζουν το επενδυτικό κύμα και διαβλέπουν σημαντικές ευκαιρίες στο μέλλον.

Σήμερα, ο άνεμος είναι ούριος για τη χώρα και ειδικά για την περίπτωση της Αθήνας υπάρχει ένα επιπλέον στοιχείο «περιέργειας» που ενισχύει τις αφίξεις στην πόλη.

Ομως το πρόβλημα του αθηναϊκού τουρισμού ήταν πάντα να πείσει τους ανθρώπους που επέλεγαν την Αθήνα για λίγες ή περισσότερες ημέρες ότι το ρίσκο άξιζε τον κόπο και αυτοί, με τη σειρά τους, να μοιραστούν τη θετική τους εμπειρία με συγγενείς και φίλους.

Σήμερα κάτι τέτοιο βρίσκεται περισσότερο στα χέρια της (καλής) τύχης και όχι σε κάποιο οργανωμένο σχέδιο φροντίδας και υποστήριξης της τουριστικής προοπτικής της πόλης. Η Αθήνα παραμένει μια επιεικώς αφρόντιστη πόλη, δύσκολη για κατοίκους και επισκέπτες, χαοτική οπτικά, με περιορισμένες νησίδες πολιτισμένης αστικής ζωής και ελάχιστους εναλλακτικούς προορισμούς αν εξαιρέσουμε τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Οσο συνεχίζουμε να αδιαφορούμε για το τι μπορεί να σημαίνει μια μέρα στην Αθήνα για έναν ξένο επισκέπτη, τόσο η τοπική τουριστική βιομηχανία θα είναι ευάλωτη σε εξωγενείς παράγοντες που είτε θα τη ρίχνουν στα Τάρταρα είτε θα την εκτοξεύουν στα ουράνια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ