ΝΔ: Δείγμα ανικανότητας Σπίρτζη και κυβέρνησης οι ουρές για τα e-εισητήρια

ΝΔ: Δείγμα ανικανότητας Σπίρτζη και κυβέρνησης οι ουρές για τα e-εισητήρια

3' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η απίστευτη ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων πολιτών, οι οποίοι στέκονται στις ουρές του Μετρό από τα χαράματα και για πολλές ώρες, προκειμένου να εκδώσουν τη νέα ηλεκτρονική τους κάρτα, είναι το τελευταίο δείγμα της παροιμιώδους ανικανότητας της Κυβέρνησης» αλλά και του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών, κ. Χρ. Σπίρτζη, υπιογραμμίζει σε σχετική της ανακοίνωση η Νέα Δημοκρατία δια του Αναπληρωτή Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Μπακώρου. 

«Η συγγνώμη του κ. Σπίρτζη κατόπιν εορτής δεν έχει κανένα αντίκρισμα, αφού χιλιάδες πολίτες εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται για μια δουλειά, που κανονικά δεν θα χρειαζόταν πάνω από 10 λεπτά. Καλούμε την Κυβέρνηση, επιτέλους, να σοβαρευτεί και να δώσει λύση σε αυτό το απλούστατο ζήτημα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση ενώ και ο αρμόδιος Τομεάρχης της ΝΔ κ. Κώστας Καραμανλής και ο κ. Μπακώρος θέτουν στον κ. Σπίρτζη τα ακόλουθα ερωτήματα:

1. Για ποιο λόγο υποχρέωσαν τους επιβάτες να καταθέτουν ΑΜΚΑ και αντίγραφο ταυτότητας για μια απλή έκδοση μηνιαίας κάρτας στο Μετρό;

2. Γιατί δεν προγραμμάτισαν η έκδοση και η φόρτιση της κάρτας να γίνεται μέσω διαδικτύου;

3. Θα υιοθετήσει η Κυβέρνηση την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας (κατατέθηκε στις 15 Οκτωβρίου) να μην καταργηθεί το χάρτινο εισιτήριο της μιας διαδρομής των 1,4 ευρώ και οι επιβάτες να μην εξαναγκάζονται αναγκαστικά στην αγορά της ATH.ENA Card;

4. Γιατί δεν προβλέφθηκαν στα πακέτα εκπτωτικών εισιτηρίων οι ειδικές κατηγορίες πολιτών που δικαιούνται μειωμένο (φοιτητές, άνω των 65 ετών κ.λ.π.) με συνέπεια να καταργείται στην ουσία του το εκπτωτικό εισιτήριο;

Παράλληλα η ΝΔ επισημαίνει ότι «η προχειρότητα με την οποία η Κυβέρνηση εισήγαγε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, μέρα με τη μέρα, γίνεται πιο εμφανής. Το χάος στους σταθμούς του Μετρό συνεχίζεται, με αποτέλεσμα οι πολίτες να ταλαιπωρούνται καθημερινά αναμένοντας σε ουρές, μόνο και μόνο για να εκδώσουν ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο, μη έχοντας εξοικειωθεί με την τριτοκοσμική διαδικασία του κ. Σπίρτζη, ο οποίος μάλιστα τους έχει βάλει dead line την 5η Νοεμβρίου» και συμπληρώνει ότι αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 3 τύποι «ηλεκτρονικών εισιτηρίων»:

– Το απλό πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket), του οποίου η αρχική αγορά κοστίζει κατ’ ελάχιστο 4,5 ευρώ, και προσφέρει ημερήσιο εισιτήριο (χρήση για ένα 24ωρο) ή το πακέτο των 22 ευρώ για 3ήμερη χρήση. Δεν «επαναφορτίζεται» με το ποσό των 1,40 ευρώ.

– Η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card), που είτε κοστίζει 7 ευρώ, εξασφαλίζοντας στον κάτοχό της 5 διαδρομές, είτε 14 ευρώ για το πακέτο των 10+1 εισιτηρίων. Και τα δύο πακέτα μπορούν να «επαναφορτιστούν» με το ποσό του 1,4 ευρώ.

– Η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card), η οποία αντικαθιστά τη μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών, κοστίζει 30 ευρώ και για την έκδοσή της απαιτείται η υποβολή φωτογραφίας, ΑΜΚΑ, αντιγράφου ταυτότητας, αντιγράφου της προηγούμενης κάρτας κ.λ.π.

«Για να αντιμετωπιστεί το θέμα με τις ουρές στα εκδοτήρια, σε σύσκεψη στο Υπουργείο αποφασίσθηκε η όλη διαδικασία να λαμβάνει χώρα… τη νύχτα. Συγκεκριμένα, οι κάτοχοι των μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής θα υποβάλουν έναν ανοιχτό φάκελο ο οποίος θα περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία (φωτογραφία, ΑΜΚΑ κ.λπ.). Οι φάκελοι θα συγκεντρώνονται και κατά τη διάρκεια της νύχτας εργαζόμενοι του αναδόχου, μαζί με υπαλλήλους του ΟΑΣΑ θα εκδίδουν τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες. Εν συνεχεία, οι νέες κάρτες θα φθάνουν μέσω ΕΛΤΑ στους κατόχους τους.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως στις 31/7/2017 έληξε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας να εξετάζει όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα, και πλέον το κόστος των διορθωτικών κινήσεων βαρύνει οικονομικά αποκλειστικά και μόνο τη ΣΤΑΣΥ.

Από το 2015 και μετά η εισιτηριοδιαφυγή έχει γιγαντωθεί. Η αλήθεια είναι πως το ηλεκτρονικό εισιτήριο βοηθά στην αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού, αλλά ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται μάλλον διογκώνει παρά επιλύει το πρόβλημα. Ο ΟΑΣΑ αρνείται πεισματικά να εισέλθει στον 21ο αιώνα, με αποτέλεσμα να γεννιούνται πολλά ερωτήματα», σχολιάζει η ΝΔ. 

Προτάσεις

Η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα θα έπρεπε να ήταν πλαστική (κι όχι χάρτινη όπως είναι σήμερα), όπως είναι π.χ. η Oyster Card στο Λονδίνο. Η σημερινή μπορεί εύκολα να χαθεί και να καταστραφεί. Παρεμφερείς λύσεις έχουν επιλέξει όλες οι προηγμένες χώρες, αλλά η Κυβέρνηση παραδόξως δεν τις υιοθέτησε παρά τις έγκαιρες επισημάνσεις της Νέας Δημοκρατίας.

Το χάρτινο εισιτήριο θα πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται για όλους όσοι θέλουν να κάνουν λίγες διαδρομές όπως π.χ. οι τουρίστες, και το οποίο μπορεί να πωλείται σε υψηλότερη τιμή. Η Νέα Δημοκρατία το είχε προτείνει από τις 15 Οκτωβρίου και φαίνεται τις τελευταίες ώρες ο ΟΑΣΑ να αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητά του.

Θα πρέπει τα νέα εισιτήρια να αποδέχονται πλήρως τα «εκπτωτικά πακέτα» τα οποία απευθύνονται κυρίως στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, οι οποίες τώρα καλούνται να καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα του εισιτηρίου.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή