ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόντους και προσφορές κυνηγούν οι καταναλωτές

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι εποχές που οι υπάλληλοι των εμπορικών καταστημάτων κυνηγούσαν τους Ελληνες καταναλωτές, προκειμένου να συμπληρώσουν φόρμες εγγραφής σε προγράμματα επιβράβευσης, ανήκουν στο παρελθόν.

Τώρα οι τσάντες και τα πορτοφόλια είναι γεμάτα από κάρτες πιστότητας, καθώς τα ελληνικά νοικοκυριά, ελέω κρίσης, αναζητούν τις προσφορές παντού. Μάλιστα, η ύπαρξη ή όχι προγράμματος επιβράβευσης αποτελεί πλέον βασικό κριτήριο για την επιλογή της επιχείρησης από την οποία οι καταναλωτές θα αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Client IQ σε συνεργασία με τη Focus Bari και με θέμα την επίδραση των προγραμμάτων επιβράβευσης στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, το 97% των ερωτηθέντων είναι εγγεγραμμένο τουλάχιστον σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης.

Ο μέσος αριθμός προγραμμάτων επιβράβευσης που έχει ο Ελληνας καταναλωτής στο πορτοφόλι του είναι 8,3. Καθοριστικό ρόλο για τη μεγάλη διείσδυση των προγραμμάτων επιβράβευσης στα ελληνικά νοικοκυριά διαδραματίζει, πέραν της κρίσης, και το γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία έχει ενισχυθεί η παρουσία στο ελληνικό λιανεμπόριο των αλυσίδων, εγχώριων και πολυεθνικών, οι οποίες είναι αυτές που κυρίως αναπτύσσουν και εφαρμόζουν προγράμματα επιβράβευσης.

Σούπερ μάρκετ, τράπεζες και μεταφορές (συμπεριλαμβανομένων των πρατηρίων καυσίμων) είναι οι τρεις κλάδοι των οποίων τα προγράμματα επιβράβευσης έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά.

Το 92% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει εγγραφεί τουλάχιστον σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης από αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ενώ ο μέσος όρος κατοχής προγραμμάτων του κλάδου είναι 1,8. Εύρημα εν πολλοίς αναμενόμενο, δεδομένου ότι σχεδόν όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιβραβεύουν τους πελάτες τους με πόντους που μεταφράζονται σε προσφορές. To ποσοστό διείσδυσης των προγραμμάτων επιβράβευσης των τραπεζών είναι 77% και ακολουθούν οι μεταφορές με 73%.

Οι κάρτες πιστότητας κάθε άλλο παρά βρίσκονται ξεχασμένες στο πορτοφόλι. Από την έρευνα προκύπτει ότι έξι στους δέκα καταναλωτές χρησιμοποιούν τα προγράμματα επιβράβευσης κάθε φορά που ψωνίζουν, ποσοστό που στην περίπτωση των σούπερ μάρκετ εκτοξεύεται στο 70%, ενώ το 60% επιλέγει συχνότερα τις εταιρείες που προσφέρουν επιβράβευση. Δύο στους τρεις καταναλωτές προγραμματίζουν ακόμη και αγορές μικρότερης αξίας προκειμένου να εκμεταλλευθούν τις προσφορές που παρέχουν οι εταιρείες. Η ύπαρξη πολλών προγραμμάτων επιβράβευσης σε συνδυασμό πλέον με τον «εθισμό» των Ελλήνων καταναλωτών στις προσφορές περιορίζει τον βαθμό πιστότητας προς συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Το 64% δήλωσε διατεθειμένο να αλλάξει εταιρεία από όπου κάνει τις αγορές του προκειμένου να κερδίσει επιπλέον όφελος.

Το παραπάνω συμπέρασμα, όπως το γεγονός ότι οι καταναλωτές στη συντριπτική πλειονότητά τους επιζητούν εξατομικευμένες προσφορές καθιστούν τον σχεδιασμό των προγραμμάτων επιβράβευσης έργο πολύ πιο απαιτητικό σε σύγκριση με το παρελθόν. «Το να μην έχεις πρόγραμμα επιβράβευσης είναι ανταγωνιστικό μειονέκτημα. Το να έχεις δεν σημαίνει αυτομάτως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», επεσήμανε κατά την παρουσίαση της έρευνας η κ. Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, διευθύνουσα σύμβουλος της Client IQ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ