ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγινε δισεκατομμυριούχος πουλώντας φθηνές λιχουδιές

Η KDV, η εταιρεία του Ντένις Στενγκελόφ, αξιοποίησε την ύφεση που γνώρισε η ρωσική οικονομία αλλά και την αγάπη των Ρώσων για τις φθηνές λιχουδιές και ανταγωνίστηκε επιτυχώς τις εταιρείες που κυριαρχούσαν σε αυτήν την αγορά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο Ντένις Στενγκελόφ μπήκε πρόσφατα στον κατάλογο των Ρώσων δισεκατομμυριούχων, γιατί, λόγω του επιχειρηματικού δαιμονίου του, κατάφερε να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες που δημιούργησαν οι οικονομικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας. Προσέφερε σε 147 εκατ. Ρώσους μεγάλη ποικιλία από μικρογεύματα και τοπικές λιχουδιές, συνήθως σε τιμές κάτω του ενός δολαρίου, όταν οι συμπολίτες του αναγκάστηκαν να ξεχάσουν τη σοκολάτα και γενικώς τα εισαγόμενα τρόφιμα, και πλούτισε.

Η KDV Group LLC, η εταιρεία του, αξιοποίησε στο έπακρον την ύφεση που γνώρισε η ρωσική οικονομία, εξαιτίας της πτώσης της τιμής του πετρελαίου και των κυρώσεων, αλλά και την αγάπη των Ρώσων για τις φθηνές λιχουδιές και ανταγωνίστηκε τις εταιρείες που κυριαρχούν στη συγκεκριμένη αγορά, τις Frito-Lay Mondelez International. Η εταιρεία του 45χρονου Στενγκελόφ έχει αξία άνω του ενός δισ. δολαρίων. Την ίδρυσε το 1997 και επεκτείνοντάς την σταδιακά έφτασε να παράγει σήμερα 350 διαφορετικές λιχουδιές. Σε αυτές συγκαταλέγονται μπισκότα, γκοφρέτες και ψωμάκια με μπαχαρικά αλλά και λιχουδιές από αποξηραμένο ψάρι και κρέας που αγαπούν πολύ οι Ρώσοι.

Οι πωλήσεις της εταιρείας του Στενγκελόφ υπερδιπλασιάστηκαν από το 2013, φθάνοντας στα 95 δισ. ρούβλια, ποσό αντίστοιχο του 1,6 δισ. δολαρίων, ακριβώς πριν από την κατάρρευση της τιμής του πετρελαίου και πριν από την επιβολή των κυρώσεων από τις ΗΠΑ και την Ε.Ε. στη Ρωσία. Τότε η κυβέρνηση Πούτιν αντέδρασε επιβάλλοντας απαγόρευση στις εισαγωγές τροφίμων, η οποία σημειωτέον ισχύει μέχρι σήμερα.

Ο Στενγκελόφ εκμεταλλεύθηκε την υποτίμηση κατά 45% που σημείωσε το ρούβλι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με αποτέλεσμα να εκτιναχθούν οι τιμές βασικών εισαγόμενων εμπορευμάτων όπως του κακάο, που είναι αναγκαίο για την παραγωγή σοκολάτας. Η σοκολάτα έγινε τόσο ακριβή και γι’ αυτό πολλοί Ρώσοι στράφηκαν στα γλυκά που παράγονται από τοπικά υλικά, όπως επισημαίνει η Ελιζαμπέτα Νικιτίνα, διευθύντρια του Κέντρου Ερευνών Αγοράς της Μόσχας.

Οταν αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ενωσης, ο Στενγκελόφ δραστηριοποιήθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του τη Σιβηρία, προμηθεύοντας με σπόρους ηλικιωμένες γυναίκες που μαγείρευαν με αυτούς και εν συνεχεία ο δαιμόνιος επιχειρηματίας πωλούσε το «σεμετσκί», την πολύ δημοφιλή λιχουδιά, όπως αποδείχθηκε, που έφτιαχναν.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της επιχείρησής του είναι κατάλληλα προσαρμοσμένο, ώστε να αντεπεξέρχεται σε κακές περιόδους. Ο Στενγκελόφ μερίμνησε να εξαγοράσει επιχειρήσεις σε όλο το φάσμα της αλυσίδας παραγωγής τροφίμων, από αγροκτήματα παραγωγής γαλακτοκομικών μέχρι εργοστάσια παραγωγής σοκολάτας, γλυκισμάτων και μπισκότων. Ετσι, ακόμη και με την εκτίναξη του πληθωρισμού στο 17% προ διετίας, η KDV είναι σε θέση να προσφέρει τις λιχουδιές της σε τιμές 24% χαμηλότερες από εκείνες των ανταγωνιστών της, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Nielsen Russia. Εχοντας την έδρα της στην πόλη Τομσκ της δυτικής Σιβηρίας, όπου γεννήθηκε ο Στενγκελόφ, η KDV διαθέτει 11 μονάδες επεξεργασίας τροφίμων που παράγουν πάνω από 500.000 τόνους μικρογευμάτων και τα πουλάει σε όλη τη Ρωσία. Επίσης, τα εξάγει σε πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, όπως στη Λευκορωσία και στο Αζερμπαϊτζάν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ