ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προσφορές για το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δύο όμιλοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη φάση του διαγωνισμού που διεξάγει η ΓΑΙΑΟΣΕ για την αξιοποίηση έκτασης 670 στρεμμάτων του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Ο λόγος για τον κατασκευαστικό και ενεργειακό όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά και για την εταιρεία Belterra, συμφερόντων του ομίλου Σαββίδη. Αμφότεροι οι όμιλοι υπέβαλαν μη δεσμευτικές προσφορές για τη συμμετοχή τους στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, που αφορά την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της έκτασης όπου δρομολογείται η ανάπτυξη ενός εμπορευματικού και διαμετακομιστικού κέντρου, το οποίο θα εξυπηρετεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα την περιοχή της Βορείου Ελλάδος.

Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών προβλέπεται να γίνει εντός του πρώτου τριμήνου του 2018, ενώ η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων και η έναρξη της επένδυσης εκτιμάται ότι είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν προς το τέλος του 2018 ή τις αρχές του 2019. Σημειωτέον ότι μέρος της έκτασης μισθώνεται σήμερα από την εταιρεία κατασκευής του αγωγού TAP, για τη λειτουργία κέντρου διανομής αγωγών, αλλά η σχετική σύμβαση ολοκληρώνεται στο τέλος του 2018.

Αν και επί του παρόντος ο ακριβής σχεδιασμός και οι προθέσεις των συμμετεχόντων για τη μελλοντική εικόνα της έκτασης δεν έχουν γίνει γνωστά, είναι προφανές ότι η ύπαρξη σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον ΟΛΘ και η θέση του ακινήτου συνηγορούν υπέρ ενός τέτοιου σχεδιασμού, ανάλογου με του Θριάσιου Πεδίου στην Αττική, όπου δρομολογείται επίσης σχετική επένδυση. Μάλιστα, στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, η μεγαλύτερη εγγύτητα με τους βόρειους «γείτονες» της Ελλάδας πιθανώς να προσφέρει κάποιο στρατηγικό πλεονέκτημα στην επένδυση, ιδίως εφόσον εξασφαλιστούν και οι απαιτούμενες συνέργειες με τις κυοφορούμενες επενδύσεις στον ΟΛΘ. Υπενθυμίζεται ότι η Belterra συμμετέχει ως εταίρος και στο επενδυτικό σχήμα που αναμένεται να αναλάβει τη διοίκηση του ΟΛΘ, έχοντας επικρατήσει στον σχετικό διαγωνισμό. Πλην της εν λόγω εταιρείας, στον ΟΛΘ θα συμμετάσχουν επίσης η Deutsche Invest Equity Partners GmbH και η Terminal Link SAS, η οποία είναι θυγατρική του γαλλικού ναυτιλιακού ομίλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ