ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αννα Μολινάρι: «Διατηρώ ακόμα τον ενθουσιασμό μου»

ΕΛΙΣ ΚΙΣ

Στιγμιότυπο από την επίδειξη της Blugirl στο περιστύλιο του Ζαππείου, στο πλαίσιο της 22ης έκδοσης της Athens Xclusive Designers Week στην Αθήνα τον Οκτώβριο. Η κολεξιόν παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη.

Η Αννα Μολινάρι αγαπάει τα τριαντάφυλλα. Σε ένα βάζο, πάνω σ’ ένα ύφασμα, γύρω από μια πασαρέλα. Γνωστή, άλλωστε, ως η «βασίλισσα» των συγκεκριμένων λουλουδιών, η γεμάτη ενέργεια και αφοσίωση στο αντικείμενο της Ιταλίδα σχεδιάστρια και επιχειρηματίας γιορτάζει φέτος τα πρώτα της 40 χρόνια στον διεθνή στίβο της μόδας. Το ταξίδι ξεκίνησε με τον σύζυγο της Τζιανπάολο Ταραμπίνι στο Κάρπι της Εμίλια-Ρομάνια το 1977, (ο Ταραμπίνι σκοτώθηκε σε σαφάρι στην Αφρική το 2006) και συνεχίζεται σήμερα με τα παιδιά της: τη Ροσέλα, σχεδιάστρια, και τον Τζιανγκουίντο, διευθύνοντα σύμβουλο του οικογενειακού γκρουπ Blufin, που περιλαμβάνει τη Blumarine. Επίσημη καλεσμένη της 22ης Athens Xclusive Designers Week πρόσφατα, η Μολινάρι παρουσίασε τη συλλογή της νεανικής Blugirl για το καλοκαίρι του 2018 σε παγκόσμια πρώτη στο περιστύλιο του Ζαππείου.   

– Η θηλυκότητα βρίσκεται στην καρδιά της δημιουργικής σας πορείας. Θα λέγατε ότι οι γυναίκες σήμερα είναι λιγότερο ή περισσότερο θηλυκές;

– Οταν δημιουργώ τις συλλογές μου, έχω στο μυαλό μου μια μοντέρνα, σοφιστικέ γυναίκα, με δυνατό χαρακτήρα, που προτιμά ένα στυλ θηλυκό, με κομμάτια που έχουν πολυτελείς λεπτομέρειες. Κάθε γυναίκα, είτε σήμερα είτε παλαιότερα, είναι περήφανη για τη θηλυκότητά της, αγαπάει να παίζει το παιχνίδι της πρόκλησης με μια δόση ειρωνείας, αλλά και με μια σταθερή δόση ρομαντισμού. Βέβαια, πάντα γοητεύομαι από κάποιες τάσεις του παρελθόντος, όπως για παράδειγμα εκείνες του ’20 ή του ’50, εποχές που επικρατούσε ένα ξεχωριστό στυλ, φορέματα με καταπληκτικές σιλουέτες και όμορφες λεπτομέρειες που εξέφραζαν μια ιδιαίτερη κομψότητα. Από την άλλη πλευρά, η γυναίκα του 21ου αιώνα έχει τη δυνατότητα να διαλέξει το στυλ της σύμφωνα με το γούστο και τον τρόπο ζωής της, έχει μεγαλύτερη επίγνωση του εαυτού της.

– Ποιες είναι οι σκέψεις σας σχετικά με την παρουσίαση στην Αθήνα;

– Χάρηκα πολύ με την επίδειξη της Blugirl και ήταν τιμή να είμαι καλεσμένη της οργάνωσης Athens Xclusive Designers Week. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που συμβολίζει την ομορφιά και την ιστορία σε όλα τους τα φάσματα, δημιουργώντας μέσα από τους αιώνες μια μοναδική συνέργεια μεταξύ παράδοσης και καινοτομίας και είναι η τέλεια τοποθεσία για το στυλ του Blugirl και τη σύγχρονη ενέργειά του.

– Η Ελλάδα σάς είναι γνώριμη... και σε επίπεδο οικογενειακό. Οι δύο χώρες μοιράζονται δυνατούς δεσμούς σε επίπεδο ιστορικό, πολιτιστικό και τρόπου ζωής...

– Ιστορικά, η Ελλάδα και η Ιταλία μοιράζονται πολλά, μεταξύ των οποίων την ίδια αντίληψη για την ομορφιά και την αρμονία, όπως αυτές αναπτύχθηκαν στην τέχνη, στην αρχιτεκτονική, στη λογοτεχνία αλλά και στην ιστορία της ένδυσης. Αγαπώ πολύ την Ελλάδα και κάθε φορά που μου δίνεται η ευκαιρία να επισκεφθώ τη χώρα αισθάνομαι σαν στο σπίτι μου, αποτέλεσμα της ζεστής φιλοξενίας και της καλοσύνης των Ελλήνων, της ιδιαίτερης ατμόσφαιρας και ενός τρόπου ζωής που μοιάζει πολύ με τον ιταλικό. Η κόρη μου, Ροσέλα, η οποία ζει στην Αθήνα με τον Ελληνα σύζυγό της, μου έχει μεταδώσει αυτό το πάθος για την Ελλάδα.

– Γιατί είναι τόσο σημαντικό να κρατάτε την επιχείρηση σε οικογενειακό επίπεδο;

–Θεωρώ την επιτυχία της Blufin έναν σημαντικό στόχο που κατέκτησα χάρις στην οικογένειά μου, μαζί με την επιλογή τού να κρατήσουμε την εταιρεία στο Κάρπι, μία από τις σημαντικότερες ιταλικές περιοχές κλωστοϋφαντουργίας με μεγάλη ιστορία στην παράδοση του πλεκτού. Μέσα από τα χρόνια, αυτό μας επέτρεψε να βασιστούμε σε μια σημαντική προστιθέμενη αξία σε επίπεδο συνεργασιών με εργαστήρια της περιοχής που ειδικεύονται σε διαφορετικές πλευρές της αλυσίδας παραγωγής. Είμαστε μια «οικογενειακή» ομάδα που συζητάει μαζί κάθε ιδέα. Είναι πολύ σημαντικό να αναπτύσσουμε μαζί αυτό που χτίσαμε. 

– Πόσο σημαντικό είναι για τη Blugirl να «είναι στη μόδα»;

– Η έννοια του να είσαι στη μόδα έχει να κάνει με την έκφραση της ταυτότητάς μας μέσω των στυλιστικών μας επιλογών, λέει σε κάποιον κάτι για μας, σε σχέση με τις τωρινές τάσεις, κάτι με ιδιαίτερη σημασία για τις συλλογές Blugirl. Το brand περικλείει την έννοια της νιότης –το βασικό του χαρακτηριστικό– αλλά και τη θηλυκή επιθυμία του να είσαι πάντα «trendy» μ’ έναν προσωπικό τρόπο. Η νιότη, όμως, δεν συνδέεται με την ιδέα μιας συγκεκριμένης ηλικίας, αλλά αντιθέτως, με μια διάθεση, έναν μοναδικό τρόπο του να ερμηνεύεις μόδα και στυλ. Σήμερα, η Blugirl έχει τροποποιήσει την αρχική της εικόνα, έχει ωριμάσει και στο επίπεδο των ρούχων που προσφέρει αλλά και στη συνολική εικόνα που εκφράζει. Είναι αφιερωμένη σε κορίτσια που έχουν γίνει πλέον γυναίκες, αλλά οι οποίες δεν θέλουν να εγκαταλείψουν το χιούμορ και το ατίθασο στυλ –θεμέλιους λίθους του οίκου– σε συνδυασμό με μια κομψότητα και κάποια στοιχεία πρόκλησης. 

– Ποια είναι η άποψή σας για τη βιομηχανία της μόδας σήμερα; 

– Θα έλεγα ότι είναι ένας ταχύρρυθμος κύκλος με τόσες πολλές τάσεις και διαφορετικά κομμάτια της αγοράς, ποιότητα υλικών και ζήτησης εκ μέρους των καταναλωτών. Η μόδα είναι ένας τομέας που πάντα θα αποτελεί πηγή έμπνευσης για νέες ευκαιρίες. Ομως και η ίδια η κοινωνία, μέσα από τις αλλαγές που φέρνουν διαφορετικές γενιές και πολιτιστικές τάσεις, θα έχει μια ολοένα μεγαλύτερη επιρροή στη μόδα. Πρέπει, επίσης, να λάβουμε υπόψη τις τεράστιες αλλαγές που φέρνει η παγκοσμιοποίηση και τα ΜΜΕ που παρέχουν πληροφορίες σε «πραγματικό» χρόνο. Η συνεχής έρευνα και η καινοτομία είναι σημαντικότατες, γιατί μόνο ελάχιστες μάρκες θα έχουν την ευκαιρία να πετύχουν εμπορικά σε ένα περιβάλλον τόσο μεγάλης πόλωσης. Μεγάλη εξατομίκευση και γρήγορη αλυσίδα παραγωγής θα είναι οι νέες λέξεις-κλειδιά και είναι σημαντικό αυτές οι αλλαγές να επιτευχθούν στον σωστό χρόνο. 

– Γιορτάζετε 40 χρόνια στη μόδα, μια τεράστια επιτυχία τόσο στο επαγγελματικό όσο και στο προσωπικό επίπεδο...

– Εχω τόσες πολλές αναμνήσεις! Οταν δημιούργησα την Blumarine το 1977, κατάλαβα ότι ξεκινούσα μια πρόκληση με τον εαυτό μου. Τα 40 χρόνια είναι ένα σημαντικό ορόσημο για να κατανοήσεις τι επιτεύχθηκε και να ορίσεις μελλοντικές προσπάθειες. Η μεγαλύτερή μου επιθυμία, και ελπίζω, αυτό που κατάφερα, ήταν να δημιουργήσω μια μάρκα και να παρουσιάσω ένα στυλ που αντικατόπτριζε την προσωπικότητά μου και έφερε κάτι νέο στον χώρο. Το μεγάλο μου κίνητρο του να καταλάβω τις γυναίκες και την επιθυμία τους να αισθάνονται ελκυστικές μέσα από το ρούχο ήταν ένας καθοριστικός παράγοντας.

– Γιατί αγαπάτε τη μόδα; 

– Διατηρώ ακόμα τον ενθουσιασμό μου γιατί μπορώ να εκφράζω τη δημιουργικότητα και την αισθητική μου. Συνεχίζω την έρευνα πάνω στο ντιζάιν, με ιδιαίτερη έμφαση στον σύγχρονο επαναπροσδιορισμό των εμβληματικών μας κομματιών. Δεν θα μπορούσα να ζητήσω κάτι παραπάνω από τη ζωή και ελπίζω να συνεχίσω με το ίδιο αισιόδοξο πνεύμα και περιέργεια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ