Σκληρό μπρα ντε φερ πάνω από τις… κάλπες των ταξί

Σκληρό μπρα ντε φερ πάνω από τις… κάλπες των ταξί

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το κουβάρι της γραφειοκρατίας καλούνται να ξετυλίξουν οι εταιρείες τύπου Beat και Uber που επιθυμούν να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, καθώς αυτό επιτάσσει το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης. Το σχέδιο νόμου παρουσιάστηκε –πολύ βολικά…– λίγες ημέρες πριν από τις σημερινές εκλογές της ομοσπονδίας ταξί με υποψήφιο και πάλι τον Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος έχει δηλώσει ευθαρσώς ότι συμμετείχε στη σύνταξη του νομοσχεδίου. Την ίδια στιγμή, πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί δεν έχει πάρει ακόμη την έγκριση των θεσμών. Ωστόσο, παρουσιάστηκε λίγες ημέρες πριν από τις αρχαιρεσίες του σωματείου, προσθέτοντας ένα ψηφοθηρικό όπλο στη φαρέτρα του κ. Λυμπερόπουλου.

Καμία απολύτως δέσμευση δεν υπάρχει ότι το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε θα κατατεθεί «αυτούσιο» στη Βουλή. Προς το παρόν, αναμένονται τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία διήρκεσε λίγες ημέρες, αλλά κυρίως η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς. Πληροφορίες θέλουν στο επίκεντρο της διαπραγμάτευσης μεταξύ ευρωπαϊκής και ελληνικής πλευράς να βρίσκεται η πρόβλεψη του άρθρου 19 για τις μεταφορές. Σε αυτό παρέχεται η δυνατότητα σε τουριστικά γραφεία και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, σε εταιρείες και συνεταιρισμούς επιβατικών δημόσιας χρήσης να προχωρούν σε ολική εκμίσθωση με οδηγό μέσω προκρατήσεως για διάρκεια τουλάχιστον τριών ωρών χωρίς κόμιστρο, αλλά με προσυμφωνημένο μίσθωμα. Σημειώνεται ότι παρόμοια πρόβλεψη του παλαιού νόμου είχε εκμεταλλευθεί η Uber.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του υπουργού και των εμπλεκόμενων φορέων με αντικείμενο τις αλλαγές στον νόμο. Οι απόψεις για την έκβαση της συνάντησης ήταν αντικρουόμενες, με το υπουργείο Υποδομών να εκδίδει ανακοίνωση στην οποία δήλωνε ότι παρέμειναν αναπάντητα τα ερωτήματα σχετικά με τα φορολογικά στοιχεία της Beat, που ζήτησε δημοσίως ο κ. Σπίρτζης. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Beat Νίκος Δρανδάκης έκανε λόγο για μια θετική συνάντηση. «Υπήρξε μια συνεννόηση στο θέμα των φόρων που καταβάλλουμε στην Ελλάδα. Νομίζω ότι ο υπουργός κατάλαβε ότι είμαστε μία εταιρεία που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα και φορολογούμαστε πλήρως», δήλωσε. Ακόμη και σε περιπτώσεις που αντικείμενο της συζήτησης δεν αποτέλεσε –τελικώς– το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, οι προσκεκλημένοι του υπουργού ήταν θετικοί για τη συνάντηση. «Ευχαριστούμε τον υπουργό Υποδομών για την ευκαιρία που είχαμε να επαναλάβουμε τη σταθερή δέσμευσή μας να συνεισφέρουμε στη χώρα, καθώς και τη δυνατότητα να συζητήσουμε για θέματα που αφορούν το μέλλον των μετακινήσεων στην Ελλάδα. Οι τρόποι σύγχρονης μετακίνησης στις πόλεις, σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλάζουν. Ελπίζουμε ότι η κυβέρνηση θα αναγνωρίσει την ανάγκη για κανόνες που ωφελούν τους πολίτες, τις πόλεις και συνολικά την ελληνική οικονομία. Οι σύγχρονες τεχνολογίες, όπως αυτή της Uber, δημιουργούν ευκαιρίες απασχόλησης για τους Ελληνες, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν αξιόπιστη και ασφαλή μετακίνηση», δήλωσε μετά τη συνάντηση ο γενικός διευθυντής της Uber Hellas, Μανόλης Μανασσάκης.

Γραφειοκρατία

Το προωθούμενο νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα πρέπει να εκδίδουν ειδική άδεια, ύστερα από σύνθετη γραφειοκρατική διαδικασία και υπό την προϋπόθεση ότι διατηρούν συμβάσεις ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δύο μηνών με τρία οχήματα δημόσιας χρήσης (ταξί).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή