ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ώρα του Brexit δεν αργεί να έλθει, προειδοποιούν οι Βρετανοί βιομήχανοι

Η Τερέζα Μέι επανέλαβε χθες την επιθυμία της να υπάρξει σύντομα μεταβατική συμφωνία με την Ε.Ε., ώστε να εξακολουθήσουν να λειτουργούν οι εγχώριες επιχειρήσεις μέχρι να καταλήξουν Λονδίνο και Βρυξέλλες σε ένα νέο πλαίσιο εμπορικών σχέσεων μετά το Brexit.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εξαντλούνται τα χρονικά περιθώρια για την επίτευξη μεταβατικής συμφωνίας ανάμεσα στο Λονδίνο και στις Βρυξέλλες. Η επιχειρηματική κοινότητα κρούει πλέον τον κώδωνα του κινδύνου στην Τερέζα Μέι. Η Βρετανίδα πρωθυπουργός επανέλαβε χθες την επιθυμία της να υπάρξει σύντομα μεταβατική συμφωνία με την Ε.Ε., ώστε να εξακολουθήσουν να λειτουργούν ομαλά οι εγχώριες επιχειρήσεις μέχρι να καταλήξουν Λονδίνο και Βρυξέλλες σε ένα νέο πλαίσιο εμπορικών σχέσεων μετά το Brexit. Ο Πολ Ντρέσλερ, επικεφαλής της Συνομοσπονδίας Βρετανικών Βιομηχανιών (CBI), δήλωσε ότι «το Brexit απέχει μόνον 508 ημέρες και ο συναγερμός θα χτυπήσει πολύ νωρίτερα για αρκετές επιχειρήσεις».

Μια μεταβατική συμφωνία είναι κρίσιμη για τις βρετανικές επιχειρήσεις. Oσο στενεύουν τα χρονικά περιθώρια ενόψει Brexit, είναι αρκετοί οι επιχειρηματίες που προειδοποιούν για ελλείψεις σε βασικά προϊόντα στην εγχώρια αγορά. Κορυφαίο στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford, επίσης, προειδοποίησε για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα προκληθούν στην οικονομία αν δεν υπάρξει μεταβατική συμφωνία με την Ε.Ε. Η κ. Μέι, ωστόσο, απέφυγε να δηλώσει αν θα έχει συμφωνηθεί διετής παράταση έως τον επόμενο Οκτώβριο.

Απευθυνόμενη στη CBI, η κ. Μέι είπε ότι κατανοεί πόσο σημαντικό είναι να υπάρχουν ξεκάθαρες απόψεις, αλλά αυτή η θέση της δεν στάθηκε ικανή να καθησυχάσει τα μέλη της συνομοσπονδίας. Η Βρετανίδα πρωθυπουργός προσπαθεί να διατηρήσει ισορροπίες ανάμεσα σε μέλη της κυβέρνησης που θέλουν ένα σκληρό Brexit και στην Ε.Ε. που απαιτεί πρώτα να πληρωθεί ο λογαριασμός του διαζυγίου. Τα περισσότερα είδη ρουχισμού και σχεδόν το ήμισυ των τροφίμων εισάγονται στη Βρετανία, ενώ ο μεταποιητικός κλάδος δεν μπορεί να ικανοποιήσει εξ ολοκλήρου τη ζήτηση στην εγχώρια οικονομία. Το 2016 οι εισαγωγές φρέσκων φρούτων και λαχανικών στη Βρετανία έφθασαν τα 10,3 δισ. στερλίνες και οι εξαγωγές μόνον το 1,1 δισ. στερλίνες. «Ανησυχούμε διότι η κυβέρνηση μπορεί να μην έχει την ικανότητα να διαχειριστεί την αύξηση της κίνησης στα τελωνεία, σε μια κατάσταση που θα είναι πρωτόγνωρη και για εμάς», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Σάιμον Γούλφσον, διευθύνων σύμβουλος της Next.

Την ίδια ώρα, ο αρμόδιος υπουργός της Βρετανίας για τη Βόρεια Ιρλανδία Τζέιμς Μπόκενσαϊαρ είπε στις Βρυξέλλες ότι θα παραμείνει ως έχει το Ηνωμένο Βασίλειο μετά το Brexit. Δηλαδή, η Β. Ιρλανδία δεν θα παραμείνει στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ή στην τελωνειακή ένωση μετά το Brexit, δήλωσε χθες o αρμόδιος υπουργός. «Δυσκολεύομαι να φανταστώ πώς η Β. Ιρλανδία θα μπορούσε να παραμείνει εντός Ε.Ε. μετά το Brexit», δήλωσε ο κ. Μπόκενσαϊαρ. H ελεύθερη διέλευση ανθρώπων και αγαθών στα σύνορα της Β. Ιρλανδίας και της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας είναι ένα από πιο ακανθώδη ζητήματα του Brexit.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ